2022-06-23, 00:02
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jendy
Exakt. Sedan sitter män som är långt under medel i skalan som är ute efter sex och likear snygga tjejer och tror att man ska likea tillbaka.

Många medelmän har raggat på mig ute på krogen och varit trevlig och vill bjuda ut en på dejt och då har man sagt ja.
Jag brukade också ragga på killar när jag gick på krogen så att jag fick killarna jag helst ville ha.

På tinder blev jag besviken alla dejterna.
Det är dessutom pinsamt. Man vill väl inte att någon arbetskamrat ska få upp en på tinder.
Jag tycker det känns lite losersktigt om man är över 23 år att sitta hänga på Tinder.

Så när man matchar med någon så frågar killarna efter snap.
Man bara nej jag är inget barn så jag sysslar inte med sådana tönterier. Man tappar intresset för den "mannen" direkt.

Jag rekommendera krogen. Det är där ni lyckas som en medelkille med bra personlighet.
Ful med dålig personlighet lyckas såklart ingenstans.

Jag tänker såhär. Oavsett appar eller krogen så är ju utseendet som fångar det fösta intrycket och gällande personlighet så har man väl lite putsade fjädrar på båda dessa arenor. Det är väl först på dejter och några träffar man visar mer djup personlighet. Dvs det kräver mer tid än vad krogen och appar erbjuder som i regel är ganska hetsigt och ytligt. Vill folk bara ligga är det ju oftast ytligt.
Citera
2022-06-23, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Jag tänker såhär. Oavsett appar eller krogen så är ju utseendet som fångar det fösta intrycket och gällande personlighet så har man väl lite putsade fjädrar på båda dessa arenor. Det är väl först på dejter och några träffar man visar mer djup personlighet. Dvs det kräver mer tid än vad krogen och appar erbjuder som i regel är ganska hetsigt och ytligt. Vill folk bara ligga är det ju oftast ytligt.

För mig fångar personlighet första intrycket. Det är därför jag väljer krogen framför tinder.
Det är ointressant att bläddra bland alla killarna.

Många snälla medelmän har raggat på mig i baren eller krogen och vi har suttit pratat i flera timmar och jag har tänkt wow han måste jag på dejt med.
Sånt missar man på tinder.
Och då har jag inte tänkt något om deras utseende innan heller utan bara att det är en rolig och intressant person som jag vill träffa igen på grund av att det var en trevlig stund.
Citera
2022-06-23, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yugi-Mutou
Ja du, att killar långt under medel tror att snygga kvinnor ska likea tillbaka är lite lustigt.

Precis, är man bara trevlig mot en snygg kvinna på krogen och har bra personlighet så kan man få chans till dejt även om man skulle vara medel jämfört med henne.
Ja, är väl nästan så för att vara säker på att få den man vill ha även om det såklart är killar som ska göra jobbet med att visa intresse och ta för sig.

Kan hålla med om att det skulle vara pinsamt om någon man känner skulle få upp en på Tinder.
Loseraktigt vet jag väl inte, men något fel är det väl om man hänger där ist för irl.

Lol snap slutade man väl när man var typ 14-16. Finns det dem som fortfarande använder det över den åldern?
Lite töntigt faktiskt. Instagram och Facebook kan jag tycka likadant om.

Jepp, är man medelkille med bra personlighet så lyckas man där och som du säger har man dålig personlighet och dessutom är ful så lyckas man ingenstans.

Ja såklart ska killen göra jobbet och visa intresse, jag sitter bara där och väntar och sedan om jag gillar killen och tycker han är trevlig och allt sånt så kan jag vara den som frågar om han vill på dejt eller liknande.
Men det var lyckat varje gång jag gick ut, någon kille tog alltid kontakt. Var ju såklart inte intresserad av alla, men jag hittade förhållande där.

Samma på tinder så ska killen skriva först.

Det finns "män" som är 40+ som har snap. sånt slutade man med när man var 16 som du skriver.
Det visar på en omogen man, och jag söker en riktig man, annars får det vara.
Citera
2022-06-23, 04:57
Medlem
Citat:
Ja såklart ska killen göra jobbet och visa intresse, jag sitter bara där och väntar och sedan om jag gillar killen och tycker han är trevlig och allt sånt så kan jag vara den som frågar om han vill på dejt eller liknande.
Men det var lyckat varje gång jag gick ut, någon kille tog alltid kontakt. Var ju såklart inte intresserad av alla, men jag hittade förhållande där.

Samma på tinder så ska killen skriva först.

Det finns "män" som är 40+ som har snap. sånt slutade man med när man var 16 som du skriver.
Det visar på en omogen man, och jag söker en riktig man, annars får det vara.
Ja såklart kvinnan inte ska göra nånting mer än att bara sitta och vänta på att killen gör jobbet med att visa intresse. Visst kan man som kvinna bjuda ut på dejt om hon finner honom trevlig och så men jag tycker nog fortfarande att det är killens jobb att både visa intresse och att bjuda ut. Och samma sak gäller på Tinder.
Nej, jag tvivlar att man är intresserad av alla killar som tar kontakt och då kan man ju tacka nej till att dejta, är ju så det funkar och då får ju killen leta vidare.

Svårt att tro att det finns dem som är 40+ och använder snap. Däremot har man ju märkt att några killar i 20 års åldern använder det, tex en kille man jobbar med på jobbet.
Och ja, att en kvinna söker en riktig man är väl inte så konstigt, kan ju inte söka efter en omogen man precis som en man inte söker efter en omogen kvinna.
Citera
2022-06-23, 06:33
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
På tinder blev jag besviken alla dejterna.
Det är dessutom pinsamt. Man vill väl inte att någon arbetskamrat ska få upp en på tinder.
Jag tycker det känns lite losersktigt om man är över 23 år att sitta hänga på Tinder.

År 2022 är det inte konstigt att hänga på världens överlägset största dejtingsida. Varför skulle man inte leta där också om man nu letar partner? Märkligt resonemang.

Pre sociala medier var det mestadels bara asociala ufon som häckade där, men idag är det ju alla kategorier.
Citera
2022-06-23, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
År 2022 är det inte konstigt att hänga på världens överlägset största dejtingsida. Varför skulle man inte leta där också om man nu letar partner? Märkligt resonemang.

Pre sociala medier var det mestadels bara asociala ufon som häckade där, men idag är det ju alla kategorier.

Det är upplägget jag inte gillar. Att man ska välja dejt utifrån bild.
Sedan när man sitter där på dejten tänker man ändå att det här var ju ingen kille jag är intresserad av.

Samt att det är en oseriös app, och jag är inte ute efter sex. Och då kan jag inte välja kille utifrån en bild.
En presentation han har suttit och filat på i flera timmar säger inte mycket heller.

Även att 90% av killarna likear alla tjejerna i princip, så jag vet ändå inte om killarna som jag matchar med är intresserad eller inte.
Jag var inte nöjd alls när jag använde Tinder, det är hela grejen. Kändes omoget på något sätt.
Citera
2022-06-23, 09:31
Medlem
Citat:
Sedan när man sitter där på dejten tänker man ändå att det här var ju ingen kille jag är intresserad av.

Samt att det är en oseriös app, och jag är inte ute efter sex. Och då kan jag inte välja kille utifrån en bild.
En presentation han har suttit och filat på i flera timmar säger inte mycket heller.

Även att 90% av killarna likear alla tjejerna i princip, så jag vet ändå inte om killarna som jag matchar med är intresserad eller inte.
Jag var inte nöjd alls när jag använde Tinder, det är hela grejen. Kändes omoget på något sätt.
Skulle vara mycket bättre om man skulle kunna ha en kort video så man får en bättre uppfattning om personen.
Citera
2022-06-23, 09:46
Medlem
Etta.Places avatar
Citat:

Håller med om att ett stort problem med tinders upplägg verkar vara att många killar gillar allt, eller åtminstone allt som ser "knullbart" ut i deras ögon på första bilden. Från början trodde jag ju liksom att blir det match så betyder det att bägge är hyggligt intresserade av varandra och åtminstone ser någon chans att det kan bli något av det om allt stämmer när man pratar och så. Men i själva verket får man ju matchningar med killar som inte alls är intresserade av en (för att de svept på allt eller åtminstone inte brytt sig om att läsa presentationen innan de svepte) eller högst ljummet intresse för möjligtvis ett ytligt ligg om de slipper jobba för det.

Så när killar undrar varför tjejer aldrig skriver först tja. Åtminstone blev min slutsats av typ 1 månads tindrande att det bara var killarna som skrev först som motsvarade vad jag först trodde en matchning innebar (det vill säga att de var åtminstone någorlunda intresserade av mig, även efter att ha läst presentation etc). Att själv sitta och skriva först till killar som har noll intresse för en för att de bara svept höger på allt känner ju inte meningsfullt.
Citera
2022-06-23, 11:46
Medlem
swebarbs avatar
Tinders problem blir att allt är så jäkla ytligt där, ser du inte bra ut så spelar det ingen roll vilken bra personlighet eller hur du är som person visas då alla bara ser okej en ful kille vidare till nästa.... hade varit bra för mänskligheten om alla sociala dejtappar dog ut helt men det är väl bara önsketänk i dagens digitala värld.

håller med om att folk som är 20+ och fjantar sig med snapchat är sjukt barnsligt.
Citera
2022-06-23, 12:01
Medlem
Magica-Lazios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Tinders problem blir att allt är så jäkla ytligt där, ser du inte bra ut så spelar det ingen roll vilken bra personlighet eller hur du är som person visas då alla bara ser okej en ful kille vidare till nästa.... hade varit bra för mänskligheten om alla sociala dejtappar dog ut helt men det är väl bara önsketänk i dagens digitala värld.

håller med om att folk som är 20+ och fjantar sig med snapchat är sjukt barnsligt.

Alltså det blir en så skev diskussion. I klippet tidigare en helt normal kille men tjejer i tråden verkar tycka att han inte är tillräcklig / ful i deras ögon. Är det på det viset så är de flesta killar fula om det är den generella uppfattningen. Och de som ser sämre ut än honom måste vara äckligt fula för tjejer för att sätta ord på det.

Jag är ingen fotomodell men träffar tjejer. Vet inte om jag har tur. Omöjligt är det inte. Anser mig varken snygg eller ful. Men det tar jävligt mycket energi att jaga tjejer över nätet så jag har blivit helt orkeslös och det rinner över ibland, så ibland klipper jag banden helt för jag orkar inte lära känna nån ny hela tiden för att få ihop en träff.

Detta oavsett det är en promenad, en fika eller träff direkt hemma hos mig eller henne. Det är energikrävande helt klart.

Tror inte brudar fattar hur grinig man kan bli av att hela tiden behöva vara på sitt bästa humör vid varje ny kontakt? De tror liksom att man kan agera clown och vara finurlig hela tiden på tinder som att det bara är att slå på en knapp så är man sitt bästa jag. Och sedan där man övergår till en chatt app fortsätta på samma väg. Det är skitjobbigt och blir bara less på skiten.
Citera
2022-06-23, 12:28
Medlem
Etta.Places avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magica-Lazio
Alltså det blir en så skev diskussion. I klippet tidigare en helt normal kille men tjejer i tråden verkar tycka att han inte är tillräcklig / ful i deras ögon. Är det på det viset så är de flesta killar fula om det är den generella uppfattningen. Och de som ser sämre ut än honom måste vara äckligt fula för tjejer för att sätta ord på det.

Jag är ingen fotomodell men träffar tjejer. Vet inte om jag har tur. Omöjligt är det inte. Anser mig varken snygg eller ful. Men det tar jävligt mycket energi att jaga tjejer över nätet så jag har blivit helt orkeslös och det rinner över ibland, så ibland klipper jag banden helt för jag orkar inte lära känna nån ny hela tiden för att få ihop en träff.

Detta oavsett det är en promenad, en fika eller träff direkt hemma hos mig eller henne. Det är energikrävande helt klart.

Tror inte brudar fattar hur grinig man kan bli av att hela tiden behöva vara på sitt bästa humör vid varje ny kontakt? De tror liksom att man kan agera clown och vara finurlig hela tiden på tinder som att det bara är att slå på en knapp så är man sitt bästa jag. Och sedan där man övergår till en chatt app fortsätta på samma väg. Det är skitjobbigt och blir bara less på skiten.

Fast det är ju knappast nästa tjej du försöker prata med fel att du lagt massor med energi på att försöka ragga upp andra brudar innan och därför inte orkar vara rolig, på bra humör eller ditt bästa jag? Menar du alltså att en tjej ska ta att du är trist, sur och inte ditt bästa jag för att du slösat den energin på andra innan henne och därför vilja dejta dig ändå? Hur ska hon kunna veta att du inte helt enkelt är trist och sur?
Citera
2022-06-23, 13:41
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etta.Place
Fast det är ju knappast nästa tjej du försöker prata med fel att du lagt massor med energi på att försöka ragga upp andra brudar innan och därför inte orkar vara rolig, på bra humör eller ditt bästa jag? Menar du alltså att en tjej ska ta att du är trist, sur och inte ditt bästa jag för att du slösat den energin på andra innan henne och därför vilja dejta dig ändå? Hur ska hon kunna veta att du inte helt enkelt är trist och sur?
Nej, det är ju så det fungerar. Killar måste prata med många tjejer för att få napp någonstans. Tjejerna å andra sidan kan ta det lugnt och invänta nästa clown.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in