Citat:
Ursprungligen postat av
Vedklyv1980
Vad menar du här?
Denna mamma verkar inte vara beredd att lämna sin offerkofta, allt är någon annans fel. Här hoppas jag mest på att socialtjänsten tar sitt ansvar och skyddar barnen.
Jag har funderat fram och tillbaka över det här. När jag hörde inspelningen och att Patrik skrattade och Sara inte alls var vänlig i sin framtoning så såg jag mycket negativs på deras beteende.
Men efter att ha funderat över det, sett att mamman redan dagen efter krävde att de skulle ta bort mannen från sajten och allt annat som hon skrivit så känner jag inte så mycket för dessa egentligen.
När mamma påstår att barnen kan fara illa av publiciteten så verkar hon inte tycka att de kan fara illa över att själv läsa eller få omtalat att eran mamma vill ju mörda er barn, så känns det hela inte så genuint längre.
Kanske man kan misstänka att mamman säger att hon ville mörda sina egna barn och även ta livet av sig själv så känns det lite grann som att det är sagt med att använda det som påtryckning på Sara och Patrik.
Och jag vet inte, det lät inte som om några bevis har visats upp vad de påstår ska ha skett. Att säga en massa saker går ju bra.
Det här med att flytta kan man diskutera. Jag vet att Hagamannens fru beslöt sig för att stanna för alla skulle ändå alltid veta hur det var. Och hon hade goda grannar och vänner och såg det som stöd för både henne och barnen i en svår situation. Med det sagt så är det ju inte säkert att den här familjen i Dumpen har möjlighet till detta. Det ver jag inte, utan var mer sagt som en reflektion kring hur olika man kan agera kring såna här situationer.