2022-06-12, 16:13
Medlem
pandemonium71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Saras tidigare inlägg här på FB om att suga gubbkuk kanske, eller Patriks undvikande av delgivning, tjafs om att han alltid är oskyldig osv? Fast kanske är old news?

Det mesta är väl känt antar jag, han är ju kanske inte den vassaste kniven i lådan så det känns som alla hans misstag blir publika...
Citera
2022-06-12, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Vad menar du här?

Denna mamma verkar inte vara beredd att lämna sin offerkofta, allt är någon annans fel. Här hoppas jag mest på att socialtjänsten tar sitt ansvar och skyddar barnen.

Jag har funderat fram och tillbaka över det här. När jag hörde inspelningen och att Patrik skrattade och Sara inte alls var vänlig i sin framtoning så såg jag mycket negativs på deras beteende.

Men efter att ha funderat över det, sett att mamman redan dagen efter krävde att de skulle ta bort mannen från sajten och allt annat som hon skrivit så känner jag inte så mycket för dessa egentligen.

När mamma påstår att barnen kan fara illa av publiciteten så verkar hon inte tycka att de kan fara illa över att själv läsa eller få omtalat att eran mamma vill ju mörda er barn, så känns det hela inte så genuint längre.

Kanske man kan misstänka att mamman säger att hon ville mörda sina egna barn och även ta livet av sig själv så känns det lite grann som att det är sagt med att använda det som påtryckning på Sara och Patrik.

Och jag vet inte, det lät inte som om några bevis har visats upp vad de påstår ska ha skett. Att säga en massa saker går ju bra.

Det här med att flytta kan man diskutera. Jag vet att Hagamannens fru beslöt sig för att stanna för alla skulle ändå alltid veta hur det var. Och hon hade goda grannar och vänner och såg det som stöd för både henne och barnen i en svår situation. Med det sagt så är det ju inte säkert att den här familjen i Dumpen har möjlighet till detta. Det ver jag inte, utan var mer sagt som en reflektion kring hur olika man kan agera kring såna här situationer.
Citera
2022-06-12, 16:20
Medlem
pandemonium71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolt
Du kan ju beställa annars:

Nu var det länge sedan jag var inne och snurrade på lexbase men brukade de inte skriva ut antalet domar?
Citera
2022-06-12, 16:30
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Minns fallet, inte unikt. Nätet är ett buffébord för förövare. Barn som utsatts för övergrepp lyser senare i livet med sin kraftiga överrepresentation bland prostituerade samt individer med psykisk ohälsa och självskadebeteende. Surprise att män är överrepresenterade när det gäller kravet på att avkriminalisera och legalisera sexköp. Ynkliga vidriga parasiter.

Så ska det låta. Medias rapportering om "En 46-årig försäljningschef" måste bara upphöra, det räcker nu. Namn och bild ska vara publicistisk standard när det gäller alla sorters predatorer.

https://www.facebook.com/Natverket/posts/det-har-i-dag-skrivits-i-aftonbladet-httpwwwaftonbladetsenyheterkrimarticle21116/1016140295072476/

https://parnassen.wordpress.com/2013/03/15/kumlamannen-gripen-lurar-unga-med-bealarsson97/

Ja här har du riktigt farliga "gäddor", dessa skall jagas och hängas ut för de har begått allvarliga brott mot livs levande barn (några har tyvärr tagit livet av sig).
Det fjanteri som Sara och Patrik håller på med är bara ett spel för gallerierna för vart är det riktiga brottsoffret? Se till att jaga ifatt de riktiga asen som ger sig på verkliga barn.
De som vill ha tag i barn för posering och sex får tag i det även med eller utan dumpen.
Dumpen bestående av ett antal gamla missbrukare som vuxit upp i livets hårda skola och förmodligen själva levt ett dekadent liv skall nu sitta och jaga smygpeddos på kik?

Patrik, Sara och andra med misslyckad uppväxt ta tag i era egna liv först. Ni verkar inte ha släppt det gamla än, mycket missbrukarjargång tex.
Låt folk som jobbar yrkesmässigt fånga in pedofilerna så att de kan bli lagförda, att bara sprida ut rykten på nätet om att någon skulle träffa ett baaarn leder inte till någon förbättring.
Citera
2022-06-12, 16:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Jag har funderat fram och tillbaka över det här. När jag hörde inspelningen och att Patrik skrattade och Sara inte alls var vänlig i sin framtoning så såg jag mycket negativs på deras beteende.
"Patrik skrattade och Sara inte alls var vänlig"... De har ingen skyldighet att vara snälla eller på något särskilt sätt.
De har bara skyldighet att följa lagen. Skyll på lagen och i förlängningen i så fall på politikerna.

Vill du få något gjort kontakta advokat för att få sannolikheten fällande dom uppskattad. Är chanserna goda så finns inga hinder. I vissa fall är chanserna uppenbara, i andra fall mindre troliga.

Tillräcklig nitisk betyder att du vinner målet med möjlighet att överföra bevisade kostnader till ersättningsanspråk. Betalar dom inte blir kronofogden inkopplad och gör utmätningar.
Citera
2022-06-12, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pandemonium71
Det mesta är väl känt antar jag, han är ju kanske inte den vassaste kniven i lådan så det känns som alla hans misstag blir publika...

Det skönaste Patrik gjort är att bända upp en läskautomat på ett hotell i Sydafrika när det var slut på groggvirke och uppenbarligen pengar. Patriks eskapader väckte andra friidrottare som skulle upp och tävla nästa morgon.
Citera
2022-06-12, 16:41
Medlem
BoHanssons avatar
Citat:
Det är svårt att se vad Soneby är så upprörd över. Han är inte den förste företagaren som råkat ut för att upptäcka en skitperson i företaget. Kutym är att 1) bli förbannad på skitpersonen/över att skitpersonen ljugit om sitt byk 2) göra sig av med skitpersonen (vilket, oavsett administration, kan minskas ned till en dagsprocess) 3) vid behov klargöra att man tar avstånd från skitpersonen och därför gjorde sig av med skitpersonen xx/xx (datum) 4) the end, händelsen är utagerad och faller i glömska.

Detta är en vanlig ordning, men det är klart, om skitpersonen kanske inte alls ljugit, om ledningen faktiskt känt till skitpersonens byk, och om ledningen inte alls hade bråttom att göra sig av med personen eller om ledningen kanske anser att skitpersonen bidrar till marknadsföring a la "all uppmärksamhet är bra uppmärksamhet" ja då blir en annan ordning (reaktion) mer förståelig.

Dumma hora, om du hängdes ut som pedofilvän skulle du sprattla desperat och sitta här och grina dygnet runt.
Citera
2022-06-12, 16:48
Medlem
st33rs avatar
Sara som har 26 domar mot sig för narkotika och fyllekörning fram till för två år sen och Patrik colatorsken lever nu på svarta pengar

Ingen kan lura mig dessa två sadlar om
och lever nyktra liv :

https://www.youtube.com/watch?v=yygnaAdnx6c
Citera
2022-06-12, 16:52
Medlem
Vitsippan_79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf

Men efter att ha funderat över det, sett att mamman redan dagen efter krävde att de skulle ta bort mannen från sajten och allt annat som hon skrivit så känner jag inte så mycket för dessa egentligen.

När mamma påstår att barnen kan fara illa av publiciteten så verkar hon inte tycka att de kan fara illa över att själv läsa eller få omtalat att eran mamma vill ju mörda er barn, så känns det hela inte så genuint längre.

Kanske man kan misstänka att mamman säger att hon ville mörda sina egna barn och även ta livet av sig själv så känns det lite grann som att det är sagt med att använda det som påtryckning på Sara och Patrik.

Och jag vet inte, det lät inte som om några bevis har visats upp vad de påstår ska ha skett. Att säga en massa saker går ju bra.

Det här med att flytta kan man diskutera. Jag vet att Hagamannens fru beslöt sig för att stanna för alla skulle ändå alltid veta hur det var. Och hon hade goda grannar och vänner och såg det som stöd för både henne och barnen i en svår situation. Med det sagt så är det ju inte säkert att den här familjen i Dumpen har möjlighet till detta. Det ver jag inte, utan var mer sagt som en reflektion kring hur olika man kan agera kring såna här situationer.
Var finns den inspelningen?
Citera
2022-06-12, 16:53
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Ja här har du riktigt farliga "gäddor", dessa skall jagas och hängas ut för de har begått allvarliga brott mot livs levande barn (några har tyvärr tagit livet av sig)
Det fjanteri som Sara och Patrik håller på med är bara ett spel för gallerierna för vart är det riktiga brottsoffret? Se till att jaga ifatt de riktiga asen som ger sig på verkliga barn.

Det faktum att en stor andel av de gäddor Dumpen plockat upp redan är dömda bekräftar deras relevans. Därutöver, om vi hade haft en lagstiftning som harmoniserar med många andra länders så hade samtliga gäddors hem och tekniska utrustning blivit föremål för utredning, vilket högst sannolikt hade visat att flertalet konsumerar barnporr och troligen även raggat på riktiga barn.

Konsumtion av barnporr är ett övergrepp på barn. Det behöver tilläggas eftersom många i denna tråd visar att de inte begriper detta.
Citera
2022-06-12, 17:03
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Har du lagt märke till att vissa i tråden refererar till två barn och vissa tre barn?
...
Jo, och jag påpekade också detta häromdan men sandyhell redde ut begreppen (tror jag). Jag orkar inte länka men du hittar det säkert enkelt i posthistoriken. Jag har inte spammat så mycket på sistone.

Vad tycker förresten du, som gammal feministräv, om att förminskningsattackerna på "Moa" är så shablonmässigt sexistiska till sin natur? "hysterisk" + "labil" + "rabiat" + <diverse insinuationer om olämplighet som mor>.

Dumpens egna näbbstövelsförsedda terapeuter borde sätta surdegsbullen i vrångstrupen, tycker man. Kanske därför de är så tysta av sig iofs ...
Citera
2022-06-12, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Sara som har 26 domar mot sig för narkotika och fyllekörning fram till för två år sen och Patrik colatorsken lever nu på svarta pengar

Ingen kan lura mig dessa två sadlar om
och lever nyktra liv :

https://www.youtube.com/watch?v=yygnaAdnx6c

Sara har ju tagit sig ur det vilket är jättebra och Patrik testade bara kokain en enda gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in