2022-06-12, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Har du lagt märke till att vissa i tråden refererar till två barn och vissa tre barn? Hur kommer det sig? Jag har sett utdrag som hänvisar till att kvinnan beskriver sig själv som *"ensamstående trebarnsmamma" MEN, rätta mig om jag har fel, är det inte så att det tredje barnet tragiskt nog dog vid födseln? Om det stämmer så kan kvinnan förvisso kalla sig trebarnsmamma men alla uttryck som handlar om att där finns tre barn att vårda och ta hänsyn till blir smått märkliga.

* https://dumpen.se/2022/06/08/halla-etc-ni-utelamnade-en-del-fakta/
Då är det riktigt sjukt, vården handlar om henne, inte barnen.
Citera
2022-06-12, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Vad menar du här?

Denna mamma verkar inte vara beredd att lämna sin offerkofta, allt är någon annans fel. Här hoppas jag mest på att socialtjänsten tar sitt ansvar och skyddar barnen.
Många säger att det aldrig skulle ske i verkligheten att någon 13-14-åring skulle möta upp främmande män .
Att gäddorna triggats av falska barn och därför dyker upp , att dessa män aldrig skulle fått kontakt med ett riktigt barn.
Gäddorna har dessutom i många fall även chattat med riktiga barn , i vissa fall har dumpen fått reda på detta och då medvetet svarat på viss gräddas kontaktförsök, bland annat den där som flyttade runt och närmade sig flickor på bussen

Domar och anmälningar tyder ju på att det sker med riktiga barn också.
Citera
2022-06-12, 15:08
Avslutad
Gäddor är naiva jäkla drömmare. Religiösa självillusionister. Svälj det röda pillret nu (det är inte gott men nyttigt) och inse att några barn inte finns.
Ingen annan för den del heller, åtminstone inte i Sverige förutom paddor och skåp förstås. Lägg av och tro en massa trams. Kom ner på jorden och inse verkligheten. Vill ni ha fitta så gäller andra ställen.
Citera
2022-06-12, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VlaadDracuu
Nu har Sjöberg anmält ett twitterinlägg av Soneby. Soneby uppmanar folk att leta upp smuts på Patrik och Sara.

https://www.instagram.com/p/CeqaEW-L-yM/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Intressant, undrar vad han menar med att dom har "fuckat" med honom. Det är ju blattespråk så aningen svårtolkat.
Är han kränkt och menar att dom har "fuckat" med honom för att dom påpekade att han jobbar med ett dömt peddo?
Senast redigerad av korvstofft 2022-06-12 kl. 15:20.
Citera
2022-06-12, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Många säger att det aldrig skulle ske i verkligheten att någon 13-14-åring skulle möta upp främmande män .
Att gäddorna triggats av falska barn och därför dyker upp , att dessa män aldrig skulle fått kontakt med ett riktigt barn.
Gäddorna har dessutom i många fall även chattat med riktiga barn , i vissa fall har dumpen fått reda på detta och då medvetet svarat på viss gräddas kontaktförsök, bland annat den där som flyttade runt och närmade sig flickor på bussen

Domar och anmälningar tyder ju på att det sker med riktiga barn också.
Kräken tror ju att de har kontakt med riktiga barn som de avser att förgripa sig på.
Citera
2022-06-12, 15:29
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Intressant, undrar vad han menar med att dom har "fuckat" med honom. Det är ju blattespråk så aningen svårtolkat.
Är han kränkt och menar att dom har "fuckat" med honom för att dom påpekade att han jobbar med ett dömt peddo?

Det är svårt att se vad Soneby är så upprörd över. Han är inte den förste företagaren som råkat ut för att upptäcka en skitperson i företaget. Kutym är att 1) bli förbannad på skitpersonen/över att skitpersonen ljugit om sitt byk 2) göra sig av med skitpersonen (vilket, oavsett administration, kan minskas ned till en dagsprocess) 3) vid behov klargöra att man tar avstånd från skitpersonen och därför gjorde sig av med skitpersonen xx/xx (datum) 4) the end, händelsen är utagerad och faller i glömska.

Detta är en vanlig ordning, men det är klart, om skitpersonen kanske inte alls ljugit, om ledningen faktiskt känt till skitpersonens byk, och om ledningen inte alls hade bråttom att göra sig av med personen eller om ledningen kanske anser att skitpersonen bidrar till marknadsföring a la "all uppmärksamhet är bra uppmärksamhet" ja då blir en annan ordning (reaktion) mer förståelig.
Citera
2022-06-12, 15:30
Medlem
MeggieClearys avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/G15wEB/natpedofilen-pressade-linn-13-tills-hon-tog-sitt-livnu-ar-han-fri

(första gången jag länkar, hoppas det funkar)

Pedofilen heter Joakim Furublad.
Senast redigerad av MeggieCleary 2022-06-12 kl. 15:35.
Citera
2022-06-12, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenOlavsen
Fyfan vilka svin Patrik och Sara är. Patrik skrattar åt en förtvivlad förälder som är orolig för sina barn. Sara bara slår ifrån sig allt den förtvivlade mamman säger och ingen medkänsla finns, bara hån och mästrande.
https://www.etc.se/inrikes/i-det-totala-kaoset-taenkte-jag-att-vi-alla-maaste-doe

Jag tycker det är dags att deras brottsregister läggs ut till allmän beskådan, att grannar och bekanta trakasseras med "upplysningar" om vilka brott dom begått mm.

Redan konstaterats att det var lågvatten från Patriks sida med reservation för att hen kanske kollade en komedifilm.

I media hängs folk ut dagligen för diverse otrevliga saker. Finns anhöriga inkl barn inblandade i dessa fall också men då är du knäpptyst. Har man ansvarig utgivare och fattar ett publicistiskt beslut så är det i sin ordning. Ok mamman är förlorare i detta fall.
Citera
2022-06-12, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elbel
Var finner man saras och patriks brotthistorik?
hänvisades till tråden

Andra dumma frågan du ställer i tråden. Du kan begära ut från Domstolen. Vad Sara heter här får du söka efter själv.
Citera
2022-06-12, 15:44
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/G15wEB/natpedofilen-pressade-linn-13-tills-hon-tog-sitt-livnu-ar-han-fri

Minns fallet, inte unikt. Nätet är ett buffébord för förövare. Barn som utsatts för övergrepp lyser senare i livet med sin kraftiga överrepresentation bland prostituerade samt individer med psykisk ohälsa och självskadebeteende. Surprise att män är överrepresenterade när det gäller kravet på att avkriminalisera och legalisera sexköp. Ynkliga vidriga parasiter.

Citat:
Pedofilen heter Joakim Furublad

Så ska det låta. Medias rapportering om "En 46-årig försäljningschef" måste bara upphöra, det räcker nu. Namn och bild ska vara publicistisk standard när det gäller alla sorters predatorer.

https://www.facebook.com/Natverket/posts/det-har-i-dag-skrivits-i-aftonbladet-httpwwwaftonbladetsenyheterkrimarticle21116/1016140295072476/

https://parnassen.wordpress.com/2013/03/15/kumlamannen-gripen-lurar-unga-med-bealarsson97/
Senast redigerad av Lava 2022-06-12 kl. 15:59.
Citera
2022-06-12, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elbel
Var finner man saras och patriks brotthistorik?
hänvisades till tråden

Du kan ju beställa annars:

Citera
2022-06-12, 16:11
Medlem
pandemonium71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Är Patrik på steroider?
Han är ju lika tunn som ett metspö, jag tror du menar cola för han har alltid älskat det vita guldet.

Patriks öden i Thailand är inte så lätta att reda ut. Jag är nyss hemkommen från Thailand och i Pattis är han inte känd så det är väl positivt.
Vart han åker och varför behöver utredas mera känner jag.
Är det mc-folk han träffar?
Umgås han med inhemska kvinnor/män/transvestiter?

Läste någonstans att han visat intresse för sk katoyer men det är obekräftade rykten.

Att han super och drogar kan vi anta men en bekräftelse från en pålitlig källa vore på sin plats. Barnsex ser jag som uteslutet men att han gillar unga tjejer är förståeligt, vem gör inte det?

Så fram med info ni som sitter på det.

Du har säkert rätt. Hans resor är nog inte helt rumsrena det skulle vara väldigt intressant att få lite mer på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in