2022-05-03, 12:56
Avslutad
Bra att Pumpen har mött problem med bankkonto och oekonomi. Då kan dom inte gå från smutsiga luffare till seriösa aktörer. När framtiden ser sjaskig ut sviktar förtroende och ork att ha med dom att göra.
Man kan hoppas transportstyrelsen drar lämplighetsintyg så att de fortsättningsvis bara kan åka kommunalt eller alltid behöva chaufför.

Banker och media borde rulla upp alla som svischat inför offentlig granskning. Skyddstillsyn och lagen om missbrukare hade suttit fint.
Permanent bannlysning från Facebook hade varit njutbart.
Senast redigerad av brodermark 2022-05-03 kl. 13:01.
Citera
2022-05-03, 13:01
Medlem
USK1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brodermark
Bra att Pumpen har mött problem med bankkonto och oekonomi. Då kan dom inte gå från smutsiga luffare till seriösa aktörer. När framtiden ser sjaskig ut sviktar förtroende och ork att ha med dom att göra.
Man kan hoppas transportstyrelsen drar lämplighetsintyg så att de fortsättningsvis bara kan åka kommunalt eller alltid behöver chaufför.

Banker och media borde rulla upp alla som svischat inför offentlig granskning. Skyddstillsyn och lagen om missbrukare hade suttit fint.
Permanent bannlysta från Facebook hade varit njutbart.

Lagen om missbrukare? Vad syftar du på då? Utveckla gärna
Citera
2022-05-03, 13:04
Medlem
USK1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Nu har dessa män sökt kontakt med barn på nätet och skulle lika väl ha råkat få kontakt med ett barn som känt igen någon av männen som någon som bor i samhället de bor , någons pappa de sett på skolavslutningen eller säljande lotter för lokala idrottsföreningen.

Citat:
Ursprungligen postat av Torleifsdottir
Det är dock inte vad som har skett.
Nu är det Dumpen som har utsatt oskyldiga för en helt oansvarig risk trots att familjen och alla i mannens närhet tagit direkt avstånd från hans skit.

Det är inte männen jag försvarar för tusende gången, jag skiter i asen. Det är oskyldiga anhörigare som drabbas och speciellt i dem fallen där barn finns i hushållen.

Nu får du förklara vad du menar, det är väl precis vad som skett, alltså att dom sökt kontakt med barn?
Citera
2022-05-03, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brodermark
Man kan hoppas transportstyrelsen drar lämplighetsintyg så att de fortsättningsvis bara kan åka kommunalt eller alltid behöva chaufför.

Permanent bannlysning från Facebook hade varit njutbart.

Porschen rök för längesen. Dom har nån gammal BMW idag. Har redan konstaterats att dom gör avdrag för diesel, hamburgare mm när dom är ute på vägarna.
Citera
2022-05-03, 13:12
Medlem
Citat:
Tack snälla för omtanken.
Jag har inte heller något emot Dumpens letande efter män som söker barn, jag tycker det beteendet är fruktansvärt och jag själv har tagit totalt avstånd från min bror.

Jag tycker dock att Dumpen gör helt fel när dem uppger många detaljer så att männen kan hittas av i princip vem som helst på nätet, det skapar en rejäl otrygghet för anhöriga som även dem är offer i detta och speciellt bland dem män som har barn. Det krävs bara en människa som inte är klar i huvudet som ger sig på familjen för att detta ska få katastrofala följder. Folkdomstolar är farliga och jag har uppriktigt talat varit rädd för konsekvenserna för mor och barn i vårt fall.

Du har helt rätt. Att få fram uppgifter till någon som hängs ut på dumpen går väldigt snabbt att plocka ut.
Om man är normalt funtat i huvudet så begriper man att det inte är varken son eller mor i detta fallet som är de riktiga bovarna. Fysiska attacker får jag verkligen hoppas att dina släktingar klarar sig ifrån. Dessvärre så är de psykiska lika illa som fysiska ibland

Du får vara där och vara stark för din brorson och din brors (ex)fru så kommer denna stormen att rida ut så småningom. Vet att det känns hopplöst just nu men håll ut!

Vi är många som är på er sida.

/G_T
Senast redigerad av ghost-teller 2022-05-03 kl. 13:13. Anledning: ändring i mening
Citera
2022-05-03, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av USK1
Nu får du förklara vad du menar, det är väl precis vad som skett, alltså att dom sökt kontakt med barn?

Det var inte någon lokalbos barn som min idiot till bror mötte upp. Inte ens han är så blåst. Scenariot som användaren Adina skrev var för att förminska Dumpens skyldighet i vad det lidande som barn och mor har fått genomlida med anledning av deras publicering. Trots att modern tog alla mått omgående för att mannen skulle ut ur hushållet och skulle försvinna från deras liv. Istället när deras egna trauman började landa i stabilitet så dök publicering på Dumpen och då började ett ännu mer påfrestande trauma för oskyldiga i familje.
Citera
2022-05-03, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ghost-teller
Du har helt rätt. Att få fram uppgifter till någon som hängs ut på dumpen går väldigt snabbt att plocka ut.
Om man är normalt funtat i huvudet så begriper man att det inte är varken son eller mor i detta fallet som är de riktiga bovarna. Fysiska attacker får jag verkligen hoppas att dina släktingar klarar sig ifrån. Dessvärre så är de psykiska lika illa som fysiska ibland

Du får vara där och vara stark för din brorson och din brors (ex)fru så kommer denna stormen att rida ut så småningom. Vet att det känns hopplöst just nu men håll ut!

Vi är många som är på er sida.

/G_T

Tack, jag uppskattar verkligen dina ord av omtanke.
Ja, man hade ju hoppats på att detta inte skulle landa på varken barn eller (ex)fru men vi lever tydligen i ett samhälle där folk inte är villiga att tänka ett steg längre. Brorsonen har ju redan blivit slagen i skolan och går inte längre i skolan efter att påfrestningen och kommentarerna från andra barnen har varit för mycket för honom. Det enda alternativet är att familjen (ej mannen så klart, idioten får klara sig själv) flyttar till en ny ort och försöker börja om på ny kula.
Citera
2022-05-03, 13:20
Medlem
USK1s avatar
Citat:
Det var inte någon lokalbos barn som min idiot till bror mötte upp. Inte ens han är så blåst. Scenariot som användaren Adina skrev var för att förminska Dumpens skyldighet i vad det lidande som barn och mor har fått genomlida med anledning av deras publicering. Trots att modern tog alla mått omgående för att mannen skulle ut ur hushållet och skulle försvinna från deras liv. Istället när deras egna trauman började landa i stabilitet så dök publicering på Dumpen och då började ett ännu mer påfrestande trauma för oskyldiga i familje.

Fast du måste ju hålla med om att om han inte sökt efter barn till att börja med så hade inget av detta hänt, eller hur?
Sen att några idioter ger sig på anhöriga är rent förfärligt, vilket många här påpekat flera gånger, men just den detaljen verkar du inte ta in.

I grund och botten, utan att blanda in känslor mm, vems fel är allt detta?

Citera
2022-05-03, 13:25
Medlem
Citat:
Tack, jag uppskattar verkligen dina ord av omtanke.
Ja, man hade ju hoppats på att detta inte skulle landa på varken barn eller (ex)fru men vi lever tydligen i ett samhälle där folk inte är villiga att tänka ett steg längre. Brorsonen har ju redan blivit slagen i skolan och går inte längre i skolan efter att påfrestningen och kommentarerna från andra barnen har varit för mycket för honom. Det enda alternativet är att familjen (ej mannen så klart, idioten får klara sig själv) flyttar till en ny ort och försöker börja om på ny kula.

Absolut, inga problem! Inget du ska behöva att tacka för. Är man medmänsklig så tycker jag att detta faller naturligt.
Är det pga det som din bror gjorde som har gjort att din brorson har fått stryk i skolan?
Får jag lov att fråga hur gammal grabben är? Om du inte vill outa hur gammal han är så är det helt förståeligt. Tänkte bara hur pass "stor/vuxen" han är för att kunna bearbeta det som har hänt.
Citera
2022-05-03, 13:27
Medlem
Citat:
Fast du måste ju hålla med om att om han inte sökt efter barn till att börja med så hade inget av detta hänt, eller hur?
Sen att några idioter ger sig på anhöriga är rent förfärligt, vilket många här påpekat flera gånger, men just den detaljen verkar du inte ta in.

Spelar du dum nu?
Jag har inte en endaste gång skyllt ifrån min bror, han har skapat ett väldigt stort trauma för sin f.d familj. Enda skillnaden var att traumat gick från att vara en enskild familjs trauma och angelägenhet (även polisens så klart) till att bli något hela orten och främlingar från hela Sverige plötsligt skulle lägga sig i och sätta enorma påfrestningar för både barn och oskyldig partner.

Det är enkelt för dig att skriva förminskande inlägg på följd när du inte är den vars barn har blivit slaget i skolan och mobbat till den grad att barnet inte vill gå tillbaka till skolan och att fotbollsklubben inte är ett alternativ längre. Det är enkelt för dig att skriva när en oskyldig mor blir uppringd och trakasserad av främlingar trots att hon redan hade tagit direkt ställning i saken. Eller att hon blev så pass pressad att hon har sjukskrivit sig och har svårt att möta blicken från lokalbor.

En folkdomstol leder till ett väldigt stort lidande för oskyldiga människor men du verkar inte få in det i ditt huvud.
Citera
2022-05-03, 13:28
Medlem
Citat:

Det är väl klart att det är hans eget fel. Är det någon som har påstått något annat eller?
Problemet är ju att hans fd. fru och son får ta skit, när det inte är dem som är svinet i dramat. Dem har inte kunnat påverka detta. Det tycker jag att Torleifsdottir har förstått så förstår inte varför du skriver:
"Sen att några idioter ger sig på anhöriga är rent förfärligt, vilket många här påpekat flera gånger, men just den detaljen verkar du inte ta in."
Citera
2022-05-03, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ghost-teller
Absolut, inga problem! Inget du ska behöva att tacka för. Är man medmänsklig så tycker jag att detta faller naturligt.
Är det pga det som din bror gjorde som har gjort att din brorson har fått stryk i skolan?
Får jag lov att fråga hur gammal grabben är? Om du inte vill outa hur gammal han är så är det helt förståeligt. Tänkte bara hur pass "stor/vuxen" han är för att kunna bearbeta det som har hänt.

Vill inte skriva ut hans ålder av privata skäl men det var i samband med publicering som barnen på skolan började puckla på honom och reta honom. Han går inte till skolan tills en lösning har hittats men undervisas online för tillfället. Familjen har även fått hjälp av kommunen så förhoppningsvis kommer det bli bättre när vi familjen flyttar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in