2022-06-12, 17:13
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunessensommar
Det är intressant. Jag vet ingenting om de invaderande terapeuterna så följande är givetvis en spekulation, men det skulle kunna vara så att passiviteten beror på att deras yrkesheder är kopplad till exempelvis lastning och lossning, snarare än till någon form av terapeutisk verksamhet. Se länk: https://twitter.com/dumpen_se/status/1496413496388558854
Lastbilschaufförer? Uschiamej! Enligt Dumpens egna kartläggningar är det ju riskgrupp nummer ett.

Vad ska de plocka in härnäst? Katolska präster? Ridskollärare? Lennart?
Citera
2022-06-12, 17:20
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Ja här har du riktigt farliga "gäddor", dessa skall jagas och hängas ut för de har begått allvarliga brott mot livs levande barn (några har tyvärr tagit livet av sig).
Det fjanteri som Sara och Patrik håller på med är bara ett spel för gallerierna för vart är det riktiga brottsoffret? Se till att jaga ifatt de riktiga asen som ger sig på verkliga barn.
De som vill ha tag i barn för posering och sex får tag i det även med eller utan dumpen.
Dumpen bestående av ett antal gamla missbrukare som vuxit upp i livets hårda skola och förmodligen själva levt ett dekadent liv skall nu sitta och jaga smygpeddos på kik?

Patrik, Sara och andra med misslyckad uppväxt ta tag i era egna liv först. Ni verkar inte ha släppt det gamla än, mycket missbrukarjargång tex.
Låt folk som jobbar yrkesmässigt fånga in pedofilerna så att de kan bli lagförda, att bara sprida ut rykten på nätet om att någon skulle träffa ett baaarn leder inte till någon förbättring.

Det är väl bra att detta problem uppmärksammas från flera olika håll.
Dumpen väcker uppmärksamhet och folk får upp ögonen vilket är bra.
Gäddorna i Dumpen kan man väl knappast tycka är OK.
Citera
2022-06-12, 17:21
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Sara som har 26 domar mot sig för narkotika och fyllekörning fram till för två år sen och Patrik colatorsken lever nu på svarta pengar

Ingen kan lura mig dessa två sadlar om
och lever nyktra liv :

https://www.youtube.com/watch?v=yygnaAdnx6c

Gammalt klipp

Snyggt försök, ditt peddofan
Citera
2022-06-12, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Det faktum att en stor andel av de gäddor Dumpen plockat upp redan är dömda bekräftar deras relevans. Därutöver, om vi hade haft en lagstiftning som harmoniserar med många andra länders så hade samtliga gäddors hem och tekniska utrustning blivit föremål för utredning, vilket högst sannolikt hade visat att flertalet konsumerar barnporr och troligen även raggat på riktiga barn.

Konsumtion av barnporr är ett övergrepp på barn. Det behöver tilläggas eftersom många i denna tråd visar att de inte begriper detta.

Äntligen något jag kan hålla med dig om. Insatsstyrkan ska göra räd hos gäddor och dumpens fiskare. In med chockgranater i gryningen och säkerställ att deras enheter med övergreppsmaterial destrueras! Dubbelmoralen i denna tråd är chockerande.

Så skall en slipsten dras!
Citera
2022-06-12, 17:27
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Visst kan man känna en oro över barnen i familjen.
Absolut. Det är nog bara Patrik som lyckas finna deras situation komisk.
Citera
2022-06-12, 17:54
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightFandango
Vad tycker förresten du, som gammal feministräv, om att förminskningsattackerna på "Moa" är så shablonmässigt sexistiska till sin natur? "hysterisk" + "labil" + "rabiat" + <diverse insinuationer om olämplighet som mor>.

Jag har kommenterat detta. I samband med publiceringen av inspelningen ansåg jag att Sjöbergs bemötande var oproffsigt, i den professionella rollen ingår att hålla ribban högre än motpart, oavsett om du arbetar som journalist eller som handläggare på Skatteverket. Jag kan förstå kvinnans reaktion och tänk med tanke på vad hon varit med om. Hennes uttryck är uppseendeväckande men det är rimligt att anta att hon fortfarande har långt kvar till landning. Hon upptäckte nyligen att hon och hennes barn lever ihop med någon som sannolikt är obotlig pedofil (det är ju en störning, ingen sjukdom), och är det dessutom så att kvinnan dessförinnan precis förlorat ett barn så är väl hennes själ ett enda stort öppet sår. För att vara riktigt tydlig tar jag avstånd från att familjemedlemmar får något annat än stöd, uppmuntran och respekt så deras separation från pedofilen/förövaren går lättare. Dumpen borde avstått kommunikation med kvinnan, det var dömt att misslyckas redan från start.
Citera
2022-06-12, 17:58
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightFandango
Absolut. Det är nog bara Patrik som lyckas finna deras situation komisk.

Både patrik och Sara är ju över lag ganska konstanta. Det beter sig lika mot både Gädda och gäddan familj och barn.

Är ju flera som vittnat om den saken.

Det enda som skiljer Moa från andra är att hon spelade in det hela. Tror ni på riktigt att detta är första gången Sara och Patrik beter sig som rövhål?

Nä, de beter sig som rövhål i inspelningarna för att de alltid beter sig så. Detta eftersom de är rövhål.

De är panka och behöver pengar.
Senast redigerad av fido1986 2022-06-12 kl. 18:00.
Citera
2022-06-12, 18:01
Medlem
Citat:
Jag har kommenterat detta. I samband med publiceringen av inspelningen ansåg jag att Sjöbergs bemötande var oproffsigt, i den professionella rollen ingår att hålla ribban högre än motpart, oavsett om du arbetar som journalist eller som handläggare på Skatteverket. Jag kan förstå kvinnans reaktion och tänk med tanke på vad hon varit med om. Hennes uttryck är uppseendeväckande men det är rimligt att anta att hon fortfarande har långt kvar till landning. Hon upptäckte nyligen att hon och hennes barn lever ihop med någon som sannolikt är obotlig pedofil (det är ju en störning, ingen sjukdom), och är det dessutom så att kvinnan dessförinnan precis förlorat ett barn så är väl hennes själ ett enda stort öppet sår. För att vara riktigt tydlig tar jag avstånd från att familjemedlemmar får något annat än stöd, uppmuntran och respekt så deras separation från pedofilen/förövaren går lättare. Dumpen borde avstått kommunikation med kvinnan, det var dömt att misslyckas redan från start.

Håller med. Dumpen kan bara förlora på att försöka sig på att kommunicera med henne. Generellt tycker jag Dumpen borde vara mer försiktiga i sitt engagemang utanför det som dumpen gör.
Man gör bästa i att fokusera på det som är sant och det som ingen kan ifrågasätta. Att publicera gäddornas chattar och sen konfrontationen.
Citera
2022-06-12, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pandemonium71
Det mesta är väl känt antar jag, han är ju kanske inte den vassaste kniven i lådan så det känns som alla hans misstag blir publika...
Jo sant... frågan är hur "känt" det är... har det tagits upp i kontexten Dumpen och 2forty2? Vet dessa kändisar som sponsrar om vilka förebilder de frontar...
Citera
2022-06-12, 18:07
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Tack. Håller (i stort sett) med. Det hade varit otroligt enkelt för Patrik att bara hålla tyst eller alternativt sätta sig nån annanstans och fippla med telefonen (om det inte är i bilen).

Trots detta väljer han att kasta bensin på brasan. Om nu kvinnan (enligt hans egen "diagnos") är "labil" så blir det ju solklart att han inte har barnens bästa för ögonen. Mår dessa bättre av att han triggar en person som i ungdomen (vilken hon varit tydlig med) haft en affektiv psykos ytterligare?

Smått obegripligt att inte Sara ber honom knipa käft och sätter upp ett gruppsamtal med någon av "terapeuterna".
Citera
2022-06-12, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Friskt? Nädu det köper inte jag. En förälder som tänker på sina barns bästa tänker inte på att mörda dem då hon inte får bo kvar i huset.
Vad säger du om skallåkommans orimliga tankar, var det också i ren k*t frustration som han skulle sätta på en liten 6-årig flicka och nu har han ångrat sig
Ska inte dumpen och 2forty2 tas bokstavligt med sina "kylp" och "hylp" buskap också då?
Ska dumpen med anhängare besluta vem som är lämpliga föräldrar också?
En kvinna som uttrycket sin desperation efter att dels uppdagat groteska saker om sin man, men också vill skydda sina barn... Det ska hånas och hon ska minsann inte få behålla sina barn?

Är dessa åsikter verkligen på riktigt? Det är ju helt jävla vansinnigt i så fall. Snacka om att behöva hållas långt borta från barn i alla former.
Citera
2022-06-12, 18:16
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Både patrik och Sara är ju över lag ganska konstanta. Det beter sig lika mot både Gädda och gäddan familj och barn.
...
Du menar konsekventa? Jo, det kan man väl säga. Om inte anhöriga följer manus (tacksamma och tappra) så riskerar de ju att få hela Dumpen-drevet efter sig.

I synnerhet i perioder med Gädd-stiltje då det inte finns så mycket annat att göra. ("Livets hårda skola" har väl också sommarlov nu?)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in