Citat:
Ursprungligen postat av
MOPspanaren
Bengt Palm? Men...
Framförallt, vilket Thomas Pettersson fortfarande förnekar på ett oförklarat sätt, så har vi Glantz och Ersson som klart menar att dom la OP i framstupa sidoläge.
Även Karin J. menar på detta.
TP är kvar i att Hage var först och att OP föll så....
Källor:
https://imgur.com/a/z1atwRr
Svårigheten för TP ligger i att SE redan 20 minuter efter skotten talar om att OP "vändes till rätta" av flera personer.
Därför blir det bättre av att detta inte alls finns/stämmer.
Fråga själv: Thomas Pettersson <acta.skrivkultur@telia.com>
Så trött på lögnerna!
Jag förstår inte vad det är du vill ha sagt och det verkar som du missförstår mig.
Det finns ju som Karin J vittnar om en person som säger "jag vet att han ska ligga i framstupa sidoläge, varför gör ni så här".
Engström har ju i sina vittnesmål och i andra sammanhang upprepat att det vid tillfället var vad han ansåg borde göras och den åsikten håller han ju fast vid lång tid efteråt.
I januari 1990 skriver Engström till Anér:
Visserligen var Lisbet upprörd men det var bara Söderström hon svor åt. Jag vet varför. Åsså har vi lilla Anna Hage med hjärtmassage på en person som hade andningsvägarna fyllda med blod, då hjälper ingenting.
Det kan ju givetvis vara möjligt att någon annan person på brottsplatsen än Engström var övertygad om att framstupa sidoläge var det rätta men om man läser förhören finner man inget svar på den frågan. Ingen annan än Engström säger att han eller hon hade den uppfattningen och ingen nämner att ett annat vittne ska ha sagt något sådant.
Av det kan man givetvis inte dra slutsatsen att det är Engström, kanske är det något annat vittne som inte vill kännas vid att den sagt det eller kanske finns det någon annan förklaring, men utifrån vittnesmålen kan man inte få svar på det. Om det enligt andra källor finns en förklaring får du gärna beskriva eller länka till det.
Av vilken anledning ska jag kontakta Thomas Pettersson? Vilka är lögnerna du är trött på?