Citat:
Ursprungligen postat av
Utredaren
En fråga. Stämmer det att Tre Backar låg under Sigge Cedergrens lägenhet? Jag har läst det och undrar?
Frågan är var LJ hörde smällarna? Det kan ju ha varit precis i korsningen och med god sikt ner till mordplatsen varefter han gömde sig. Det ändrar inget i övrigt men vore intressant att veta.
/Hej Utredaren.
Med flera.
Som jag uppfattade det i rättegången som var mot CP så berättade LJ att han hade förflyttat sig utmed Luntmakargatan, och då han stannade till vid Tunnelgatan så stod LJ och funderade på om han skulle gå ner till Sveavägen eller alternativt fortsätta och gå och ta några små gator bort mot Kungsgatan. Och när LJ stod där så hörde han då två kraftiga smällar.
https://www.youtube.com/watch?v=rsDLuKlJXwc
Det du berättade o. på din fråga "varför ev. LJ gömde sig?" På din fråga till mig, blir svaret förmodligen ja av vilken anledning gömde sig ev. LJ? Och såväl tidpunkterna på hur länge ev. LJ stod där? Efter att ha funderat en stund på din fråga och sörplat i mig lite kaffe, så kom jag fram till nedanstående att läsa vidare angående OP-mordet.
Det som man antagligen måste göra för att komma vidare och därtill då räta ut ett par frågetecken är antagligen att gå igenom rörelsemönster. Samt ankomsttider, och avgångar, och kontrollera utifrån dem deras gångfart och såväl också samtliga klockslag? Och därtill kompletterande tidsangivelser på samtliga inblandade, från och till, samt runt omkring OP samt LP? Och sedan skulle man då göra en samkörning av samtliga tidsangivelser? Då kan man eventuellt då möjligen komma framåt och vidare med OP-mordet.
På din fråga, "Sigge C och angående bostaden?" Vad jag har förstått så bodde Sigge C på Tegnergatan 16 vid tiden för mordet på OP. Sigge C hade också förmodligen då knark-span på sig den aktuella kvällen? På din fråga, "var Tre Backar låg?" Den 28 februari 1986 var adressen på Tre Backar Tegnergatan 12-14.
/Mycket intressant och spännande.