Citat:
Ursprungligen postat av
L3nn4rt
Det blir vad man gör det till. Det finns å andra sidan mer information som talar för att Amber Heard har sminkat dit sina blåmärken själv, eller fått hjälp med det och i vissa fall ljugit om att det överhuvudtaget har funnits några skador. Bevis för det är bland annat de poliser som kommit till platsen där Amber Heard påstod att Johnny Depp slagit henne och förstört rummet. Fyra stycken poliser var på plats, vid två tillfällen dessutom och ingen av dessa kunde se några skador alls på Amber Heard.
För att man av frånvaron på bevis skall kunna sluta sig till att dej inte finns bevis måste man aktivt säkerställa detta. Polisen gjorde inte någon speciell undersökning av vare sig Heard eller våningen. Av polisens vittnesmål vet vi att de inte såg några omisskännliga tecken på det uppträde som fyra vittnen vittnar om verkligen skedde mellan Depp och Heard. Det innebär inte att vittnena ljuger. I själva verket är det mycket osannolikt att fyra vittnen ljuger samstämmigt.
Det finns ingenting öht som talar för några ditsminkade blåmärken. Det är rena spekulationer utgående från vantolkningar av hur hon uttryckte sig och vilket smink som visades upp av hennes advokater osv. Ett lågvattenmärke i rättegången och i resonemangen runt den.
Citat:
Sedan har vi ett par fotografier som egentligen är ett och samma fotografi (vilket du till en början förnekade). Dessa är Amber Heard misstänkt för att ha manipulerat. Om det är sant eller ej kan varken du eller jag veta. Men om jag uppfattar dig rätt, så bryr du dig inte om alla dessa uppgifter, för enligt dig räcker det med att Amber Heard påstår något så tar du det för sanning och bortser från att det finns uppgifter som inte stämmer överens med vad hon säger.
Det finns fler än dessa två fotografier i bevismaterialet och vittnesmål som stöder att Heard hade sådana skador. Det omtvistade fotografiet visar oavsett vilket en skadad Heard. Det räcker inte alls för mig att Heard påstår något. Det är att Heard påstår detta i kombination med att det finns fotografier och att att det finns fotografier i kombination med att det finns vittnen som stöder att det fotografierna visar har hänt i kombination med det Depp själv medgivit och sagt i sms-konversationer som får mig att dra slutsatsen att han troligen misshandlat Heard.
Uppgifterna som talar emot Heards uppgifter är inte sådana att de motsäger dem. Depps livvakter och övrig personal vittnar om att de inte sett Heard misshandlad, men det innebär inte att hon inte blivit det.
Citat:
Bara för att du hoppas att saker är på ett sätt och kallar det för osannolikt att Amber Heard ljuger, räcker ganska väl för att inse att du totalt bortser från bevisning i fallet och enbart går på din egen känsla.
Vem som helst kan påstå det om någon annans argument på så lösa boliner, men då är det enda man uppnår meningslös pajkastning.
Givetvis går jag inte bara på känsla. Det gjorde inte heller Andrew Nicol som resonerade i linje med hur professionella domare brukar göra när det gäller våld inom relationer där väldigt ofta ord står mot ord. Här finns mer bevis än det brukar göra i sådana fall.