Citat:
Ursprungligen postat av
HusvagnSvensson
Fem personer har i samförstånd konspirerat och iscensatt brottsplatsen efter att polisen var där första gången? Det tycker du låter som en trovärdig teori?
Du tycker alltså att det är troligare att polisen ljuger? Vad skulle polisen tjäna på att göra det?
Citat:
Inget vittne har uteslutit att Heard har skråmor eller i vissa fall sådana hon sminkat över. Det finns däremot flera vittnen som berättar om att hon har skråmor och det finns fotografier som bevis. Sminkösen berättar om hur hon hjälpt till att sminka över Heards skador.
Du menar att de vittnen som sagt att de inte har sett skador i Amber Heards ansikte, inte kan utesluta att det ändå kunde finnas skador i ansiktet? Det resonemanget låter ju verkligen som att man vill finna minsta lilla orsak till att inte nöja sig med sanningen från dessa vittnen.
- Alla ni som inte har sett skador i Amber Heards ansikte kan faktiskt ha sett fel. Det kan alltså finnas en liten chans till att ni missat dessa skador!
Är min tolkning av ditt inlägg rätt??
Citat:
Både fotografier och vittnen finns. Problemet är att du påstår att alla fotona är förfalskade och alla vittnena ljuger.
Jag kan inte minnas att jag har skrivit att jag tror alla foton är förfalskade. Då ber jag verkligen om ursäkt, men jag tror inte jag skulle skriva en sådan sak. Vart har jag skrivit att alla foton är förfalskade?
Citat:
Nej, bevisen talar för att Heard troligen misshandlades av Depp. Det var vad Nicol konstaterade. Problemet är att du utan orsak avfärdar alla de bevis Nicol stödde sig på.
Troligen är långt ifrån tillräckligt. Jag avfärdar inte bevisningen, jag ifrågasätter den.
Om det är för mycket frågetecken och för många lögner då känner jag att trovärdigheten står på spel. Du verkar snarare se detta som tecken på sanning istället. Ytterst märkligt må jag säga.
Citat:
Fingrar går normalt av genom att de kläms i en f dörr eller maskin eller liknande. Depp lämnade först en redogörelse om att han själv lyckats kapa sin finget. Sedan ändrade han sig och beskyllde Heard. Någon gång ljög han bevisligen. Att kasta en flaska så att en fingertopp går av är verkligen en freak accident. Det är säkert teoretiskt möjligt men det är första gången jag hört talas om det. Folk som kapat av sig fingertoppen finns det många av, t ex genom att klämma den i en dörr.
Nej, fingrar går inte alls normalt av när man klämmer sig i en
dörr. Oftast slår inte dörren igen helt och hållet om man har fingrarna emellan. Det är nog mer vanligt att man får krosskador till följd än att fingret kapas. Jag har själv klämt mig riktigt ordentligt som liten i en dörr, som drämdes igen i ren ilska av en annan person. Dock var det min tå som hamnade i kläm. Det resulterade i en krossad tå som jag än idag har problem med (nagel som växer inåt och extremt känslig om jag råkar slå just denna tå i minsta lilla sak). Det måste ju verkligen till en extrem kraft för att kapa ett finger/en tå på det viset.
Det vore dock intressant att höra dig beskriva hur det kan ha gått till när Johnny Depp i så fall slog igen dörren så att hans finger kapades. Du menar att han med flit alltså haft ena handen på dörrkarmen och sedan med sin andra hand dragit igen dörren så hårt att fingret gick av? Prova att ställa dig i en sådan position vid en dörr, så får du se i vilken knepig ställning du måste stå för att lyckas med detta.
Mitt intryck av Johnny Depp är att han har gett Amber Heard så många chanser till att lugna ner sig och tygla sitt våldsamma humör under deras förhållande, men att det aldrig lyckades. Förmodligen är det nog så att Johnny Depp försökte skydda henne genom att hitta på en annan story angående fingret, men sedan ångrade sig och sa sanningen istället.