2022-06-07, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Fler "än hon kan minnas", t o m

Fler än hon kan räkna, till och med. Men då är ju frågan om hur långt hon kan räkna?

Med de där ringarna och fem knytnävsslag i ansikte skulle synas långt fram i tiden. Men nu var de ju så många att hon inte ens kunde räkna dem.
Citera
2022-06-07, 17:07
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarbukett
Fler än hon kan räkna, till och med. Men då är ju frågan om hur långt hon kan räkna?

I en misshandelssituation borde det väl, om vi är generösa, innebära kanske 10 st. Annars kanske 15-20 st. Men inte skråma hade hon, kan man tänka sig.
Citera
2022-06-07, 17:12
Medlem
Citat:
I en misshandelssituation borde det väl, om vi är generösa, innebära kanske 10 st. Annars kanske 15-20 st. Men inte skråma hade hon, kan man tänka sig.
Otroligt realistiskt!
Gillar hur hon satt där i vittnesbåset och försvarade dessa påståenden då Camille grillade henne! Men jag tror inte att Amber vet hur ett slag på käften eller runt ögat ser ut!

Int ehusvagnen heller för den delen!
Citera
2022-06-07, 17:23
Medlem
Johnny Depp.
Mannen som gav male duck pout ett ansikte.
Citera
2022-06-07, 17:25
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekronwo
Du glömmer fortfarande bort en vital detalj angående bilderna hon visade, som utan tvekan är ett bevis på att hon ljuger ännu en gång.
Hon påstod att han saftat med knuten näve flera gånger i hennes ansikte, bilderna hon har lagt upp är långt ifrån dessa berättelser. Men du tror ju att hon är wolverine som bara får ett rött litet märke på kinden.

Säger det igen, tycker du är bra jävla korkad om du tror att ens ett slag med knuten näve ger så pass lite skada och nu snackar vi om hennes påstående att det var många slag.

Citat:
Fler "än hon kan minnas", t o m

Vi diskuterar nu anklagelserna om våld från Depp på kvällen den 21 maj 2016. Hur löd då Heards uppgifter om att Depp skulle slagit med knuten näve i hennes ansikte upprepade gånger? Kan vi få en källa på det kanske?
Citera
2022-06-07, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Vi diskuterar nu anklagelserna om våld från Depp på kvällen den 21 maj 2016. Hur löd då Heards uppgifter om att Depp skulle slagit med knuten näve i hennes ansikte upprepade gånger? Kan vi få en källa på det kanske?
Varje gång som hon har påstått våld, så har hon sagt att det handlat om knuten näve, flaskor, att han skallade henne, knäat henne i ryggen etc.

Men du har förnekat det förut med liknande ord "alla ser olika ut Blablabla då de får en smäll".
Du försöker alltid krypa bort ifrån dina dumma argument, du är som en jävla vessla.

Finns flertalet at de andra bilderna som visades där hon påstod att han saftat henne i ansiktet många gånger, ändå såg hon typ helt perfekt ut.

Whitney vittna eju att Johnny stod å matade slag i ambers ansikte, men inte fan syntes det heller dagen efter.

Varför försöker du ens krypa bort från detta argument? Du har 100% fel i att påstå att hon berättar sanning och vet du varför? Jo för hon tog bilder typ dagen efter som ser ut som en finne pkinden. Finns inte en jävel på jorden som tar stryk så pass bra som Amber påstår att hon själv gjort.

Jag tror helt klart att Amber ljuger till 99%, sen om hon fått nå märke är då Johnny måste knuffa bort henne, hålla fast henne etc då hon gått berserk på honom.

Btw, skadorna Johnny har i ansiktet på vissa bilder visar mycket mer tydligt hur det ser ut att få en smäll, men enligt dig tog han väl en kniv och högg sig runt ögat i fyllan.

Vad anser du om bilden apå hennes blodiga knogar som finns? Man ser att hon har slagit ett bra antal slag för att få dem att se så skadade ut! Ännu ett bevis på hennes våldsamma natur!
Senast redigerad av Ekronwo 2022-06-07 kl. 17:46.
Citera
2022-06-07, 17:59
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Fem personer har i samförstånd konspirerat och iscensatt brottsplatsen efter att polisen var där första gången? Det tycker du låter som en trovärdig teori?
Du tycker alltså att det är troligare att polisen ljuger? Vad skulle polisen tjäna på att göra det?

Citat:
Inget vittne har uteslutit att Heard har skråmor eller i vissa fall sådana hon sminkat över. Det finns däremot flera vittnen som berättar om att hon har skråmor och det finns fotografier som bevis. Sminkösen berättar om hur hon hjälpt till att sminka över Heards skador.
Du menar att de vittnen som sagt att de inte har sett skador i Amber Heards ansikte, inte kan utesluta att det ändå kunde finnas skador i ansiktet? Det resonemanget låter ju verkligen som att man vill finna minsta lilla orsak till att inte nöja sig med sanningen från dessa vittnen.

- Alla ni som inte har sett skador i Amber Heards ansikte kan faktiskt ha sett fel. Det kan alltså finnas en liten chans till att ni missat dessa skador!

Är min tolkning av ditt inlägg rätt??
Citat:
Både fotografier och vittnen finns. Problemet är att du påstår att alla fotona är förfalskade och alla vittnena ljuger.
Jag kan inte minnas att jag har skrivit att jag tror alla foton är förfalskade. Då ber jag verkligen om ursäkt, men jag tror inte jag skulle skriva en sådan sak. Vart har jag skrivit att alla foton är förfalskade?

Citat:
Nej, bevisen talar för att Heard troligen misshandlades av Depp. Det var vad Nicol konstaterade. Problemet är att du utan orsak avfärdar alla de bevis Nicol stödde sig på.
Troligen är långt ifrån tillräckligt. Jag avfärdar inte bevisningen, jag ifrågasätter den.
Om det är för mycket frågetecken och för många lögner då känner jag att trovärdigheten står på spel. Du verkar snarare se detta som tecken på sanning istället. Ytterst märkligt må jag säga.

Citat:
Fingrar går normalt av genom att de kläms i en f dörr eller maskin eller liknande. Depp lämnade först en redogörelse om att han själv lyckats kapa sin finget. Sedan ändrade han sig och beskyllde Heard. Någon gång ljög han bevisligen. Att kasta en flaska så att en fingertopp går av är verkligen en freak accident. Det är säkert teoretiskt möjligt men det är första gången jag hört talas om det. Folk som kapat av sig fingertoppen finns det många av, t ex genom att klämma den i en dörr.
Nej, fingrar går inte alls normalt av när man klämmer sig i en dörr. Oftast slår inte dörren igen helt och hållet om man har fingrarna emellan. Det är nog mer vanligt att man får krosskador till följd än att fingret kapas. Jag har själv klämt mig riktigt ordentligt som liten i en dörr, som drämdes igen i ren ilska av en annan person. Dock var det min tå som hamnade i kläm. Det resulterade i en krossad tå som jag än idag har problem med (nagel som växer inåt och extremt känslig om jag råkar slå just denna tå i minsta lilla sak). Det måste ju verkligen till en extrem kraft för att kapa ett finger/en tå på det viset.

Det vore dock intressant att höra dig beskriva hur det kan ha gått till när Johnny Depp i så fall slog igen dörren så att hans finger kapades. Du menar att han med flit alltså haft ena handen på dörrkarmen och sedan med sin andra hand dragit igen dörren så hårt att fingret gick av? Prova att ställa dig i en sådan position vid en dörr, så får du se i vilken knepig ställning du måste stå för att lyckas med detta.

Mitt intryck av Johnny Depp är att han har gett Amber Heard så många chanser till att lugna ner sig och tygla sitt våldsamma humör under deras förhållande, men att det aldrig lyckades. Förmodligen är det nog så att Johnny Depp försökte skydda henne genom att hitta på en annan story angående fingret, men sedan ångrade sig och sa sanningen istället.
Senast redigerad av L3nn4rt 2022-06-07 kl. 18:03.
Citera
2022-06-07, 18:05
Medlem
Citat:

Jag tycker ju det. Kan man inte räkna dem längre så gäller ju att man är helt omtöcknad av slagen. Och med ringarna ska det ha blivit fåror i huden som ska ha svällt upp ordentligt och spruckit bitvis. Man målar inte över en sprucken läpp när man fått så många slag i ansiktet.

Och det är ju det det mesta handlar om, om Johnny har misshandlat henne. Och det är just det hon ljuger om. Så juryn drog den rätta slutsatsen.

Allting annat omkring som hon ljuger om stärker bara uppfattningen om att hon ljuger. Hon har ljugit så länge om det här att det för henne har blivit en vana hon inte kunde lägga av med. Det hon skrev om misshandeln, det var exakt DÄR som hon gjorde ett misstag. Hon ljög för hon var van vid att göra det, och att hon trodde att en man aldrig skulle kunna få ses som misshandlad av sin fru/flickvän/partner.

Hon har ju fått tillbringa en natt i finkan också för att ha slagit på sin kvinna. Vilket hon också har ljugit om att hon inte hade. Det där att kalla polisen för att hata homosexuella föll ju platt också.
Citera
2022-06-07, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Du tycker alltså att det är troligare att polisen ljuger? Vad skulle polisen tjäna på att göra det?

Du menar att de vittnen som sagt att de inte har sett skador i Amber Heards ansikte, inte kan utesluta att det ändå kunde finnas skador i ansiktet? Det resonemanget låter ju verkligen som att man vill finna minsta lilla orsak till att inte nöja sig med sanningen från dessa vittnen.

- Alla ni som inte har sett skador i Amber Heards ansikte kan faktiskt ha sett fel. Det kan alltså finnas en liten chans till att ni missat dessa skador!

Jag kan inte minnas att jag har skrivit att jag tror alla foton är förfalskade. Då ber jag verkligen om ursäkt, men jag tror inte jag skulle skriva en sådan sak. Vart har jag skrivit att alla foton är förfalskade?

Troligen är långt ifrån tillräckligt. Jag avfärdar inte bevisningen, jag ifrågasätter den.
Om det är för mycket frågetecken och för många lögner då känner jag att trovärdigheten står på spel. Du verkar snarare se detta som tecken på sanning istället. Ytterst märkligt må jag säga.

Nej, fingrar går inte alls normalt av när man klämmer sig i en dörr. Oftast slår inte dörren igen helt och hållet om man har fingrarna emellan. Det är nog mer vanligt att man får krosskador till följd än att fingret kapas. Jag har själv klämt mig riktigt ordentligt som liten i en dörr, som drämdes igen i ren ilska av en annan person. Dock var det min tå som hamnade i kläm. Det resulterade i en krossad tå som jag än idag har problem med (nagel som växer inåt och extremt känslig om jag råkar slå just denna tå i minsta lilla sak). Det måste ju verkligen till en extrem kraft för att kapa ett finger/en tå på det viset.

Det vore dock intressant att höra dig beskriva hur det kan ha gått till när Johnny Depp i så fall slog igen dörren så att hans finger kapades. Du menar att han med flit alltså haft ena handen på dörrkarmen och sedan med sin andra hand dragit igen dörren så hårt att fingret gick av? Prova att ställa dig i en sådan position vid en dörr, så får du se i vilken knepig ställning du måste stå för att lyckas med detta.

Mitt intryck av Johnny Depp är att han har gett Amber Heard så många chanser till att lugna ner sig och tygla sitt våldsamma humör under deras förhållande, men att det aldrig lyckades. Förmodligen är det nog så att Johnny Depp försökte skydda henne genom att hitta på en annan story angående fingret, men sedan ångrade sig och sa sanningen istället.

Just det här med att klämma av ett finger på det viset innebär ju att dörren slås hårt med extremt stor kraft och sen stannar mitt i fingret så att nageln blir hel... Som någon slags dörrgiljotin som stannar på halva vägen.
Citera
2022-06-07, 18:10
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Nej, det är ju dumt, men min fråga är alltså varför man om man medvetet kommer med den förbättrade kopian som bevismaterial också tar med originalet?
Förmodligen för att man inte var nöjd med orginalbilden och använde filter för att få fram det man ville visa med bilden.
Citera
2022-06-07, 18:11
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarbukett
Just det här med att klämma av ett finger på det viset innebär ju att dörren slås hårt med extremt stor kraft och sen stannar mitt i fingret så att nageln blir hel... Som någon slags dörrgiljotin som stannar på halva vägen.
Det borde dock inte gå utan ordentliga krosskador till följd.
Citera
2022-06-07, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt

Jag kan intyga att fingret inte går av i en dörr, då jag brutalt slängde igen min brandsäkra döre till lägenheten på min fingertopp för ett par år sen. Fingret svullnade och jag fick en blödning men jag hade inte ens behövt besöka doktor. (Vilket jag gjorde ändå). Dörren är en helt vansinnig teori.

Har du som försvarar detta argument hört inspelningen där Amber erkänner att det var hon som gjorde det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in