2022-06-06, 15:39
Medlem
howdie11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skadan
Vad kommer hända med wife beater-spektaklet i UK? Kommer dom pudla nu eller skita i det?
Vilket spektakel är det du syftar på?
Citera
2022-06-06, 15:52
Medlem
Fotboll12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skadan
Vad kommer hända med wife beater-spektaklet i UK? Kommer dom pudla nu eller skita i det?
Citat:
Ursprungligen postat av howdie11
Vilket spektakel är det du syftar på?

Alla tidpunkter för överklagan kring UK-trial (Depp vs The Sun) måste väl ha passerats för länge sedan?

Edit: Jag ser ju gärna att psykopat-tidningen The Sun läggs ned, så förhoppningsvis hittas nya möjligheter att stämma skiten ur dem, vare sig Johnny är inblandad eller inte.
Senast redigerad av Fotboll12 2022-06-06 kl. 16:35.
Citera
2022-06-06, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Det var ett mycket bra inlägg!
Man kan nästan tro att massmedia styrs av ett gäng psykopater. Snart får väl de ta och ge sig.
Precis.
Dessutom har Elaine gett sig ut på en pr-turne för att tigga pengar och anklaga alla andra för utfallet. Depp har en massa fans, juryn måste varit påverkade av hatstormen etc. Så frustrerande att bli nästintill omyndigförklarad.
Jag tyckte synd om henne under tiden rättegången gick men nu känner jag 0 sympati.
Citera
2022-06-06, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Ursäkta? Depp lider skada? Va? Vadihelvete pratar du om? Korta ner det till en menkng och försök igen.
Vad är inte sant?

Och hur menar du att Depps följare lider skada? Ur vilken ekvation drog du den slutsatsen? Det här att hans påhejare skulle vara "drabbade" på något sätt var nyheter för mig.

Igår var Johnny Depp på besök hos ett konstnärsfan i England och köpte en jättefin svartvit tavla han målat med ord som en snygg bakgrund bakom/runt Johnnys ansikte som blundar
JUSTICE
YOU WILL
NEVER SEE
MY EYES AGAIN

Johnny såg rörd ut. Killen som målat var gulligt glad och även han rörd. ❤️

Ps "backed the abuser" syftar SJÄLVFALLET på Amber Turd
Köpte han den?! Rörande, aåg den på Instagram, så läcker tavla.
Citera
2022-06-06, 17:37
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutusDidactus
Japp, videofilmat och allting. Johnny var där och kramade om konstnären och tog med sig tavlan.
Citera
2022-06-06, 18:12
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Ja, precis och det var också precis vad jag skrev från början och kritiserade offermentaliteten i.

Då fanns ju inte det här med att Deppfansen känner sig orättvist påhoppade bara i min hjärna utan de känner sig verkligen orättvist påhoppade, även du uppenbarligen.

Varför är det så hemskt att någon tycker att du har fel och har en annan åsikt?

Det är att du, och likasinnade, som hånar och försöker skrämma upp alla som utsetts för våld i hemmet då det finns starka bevis på att det är Amber som är förövaren och inte tvärtom. Hon gick sedan och anklagade Johnny för allt det hon har gjort.

Ni sitter sedan och fortsätter försvara henne.
Let’s face it. Det är psykopati, men det fattar inte du eftersom du inte kan skilja på rätt och fel.
Citera
2022-06-06, 18:34
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutusDidactus

Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Japp, videofilmat och allting. Johnny var där och kramade om konstnären och tog med sig tavlan.

Kan nån länka tack ?
Citera
2022-06-06, 19:11
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Du resonerade ganska känslomässigt i början av tråden, trots att det egentligen inte fanns någon bevisning för att Johnny Depp skulle ha misshandlat Amber Heard. Du valde att blunda för bevisningen och kallade många som påpekade detta för dig för fangirls. I mina ögon är det samma beteende du ägnade dig åt, att med alla medel få Depp att framstå som en kvinnomisshandlare trots att bevisningen inte talade för att det skulle vara sant och att göra Amber Heard till ett offer. Jag tycker inte att det är att ha en åsikt, det är att ha en agenda som inte stämmer överens med den framlagda bevisningen.

Det var det som många användare i tråden reagerade på, inte att du hade din egen åsikt.

Min åsikt är och har hela tiden varit att det finns bevis i form av fotografier och vittnesmål som tyder på att Depp misshandlat Heard. Det är vad diskussionen borde gälla och jag diskuterar gärna t ex dessa fotografier med dig. Att de skulle var förfalskade eller att Heard sminkat dit skador när t ex Heards sminkös vittnar om att de sminkat över skador ser jag som helt osannolikt.

Du måste väl inse att man alltid skulle kunna påstå att den med annan åsikt än en själv i ett omstritt rättsfall har en agenda för att deras uppfattning inte stämmer överens med den framlagda bevisningen?

Att vara starkt kritisk mot någon som du är mot mitt ställningstagande och skälen du inbillar dig jag har till det är en sak. Problemet är när som det här i ditt inlägg blir ett självändamål att diskutera andra användare. Min anspråkslösa person är inte ämnet för tråden och du borde diskutera rättegången istället.
Citera
2022-06-06, 19:28
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Min åsikt är och har hela tiden varit att det finns bevis i form av fotografier och vittnesmål som tyder på att Depp misshandlat Heard. Det är vad diskussionen borde gälla och jag diskuterar gärna t ex dessa fotografier med dig. Att de skulle var förfalskade eller att Heard sminkat dit skador när t ex Heards sminkös vittnar om att de sminkat över skador ser jag som helt osannolikt.

Du måste väl inse att man alltid skulle kunna påstå att den med annan åsikt än en själv i ett omstritt rättsfall har en agenda för att deras uppfattning inte stämmer överens med den framlagda bevisningen?

Att vara starkt kritisk mot någon som du är mot mitt ställningstagande och skälen du inbillar dig jag har till det är en sak. Problemet är när som det här i ditt inlägg blir ett självändamål att diskutera andra användare. Min anspråkslösa person är inte ämnet för tråden och du borde diskutera rättegången istället.
Det blir vad man gör det till. Det finns å andra sidan mer information som talar för att Amber Heard har sminkat dit sina blåmärken själv, eller fått hjälp med det och i vissa fall ljugit om att det överhuvudtaget har funnits några skador. Bevis för det är bland annat de poliser som kommit till platsen där Amber Heard påstod att Johnny Depp slagit henne och förstört rummet. Fyra stycken poliser var på plats, vid två tillfällen dessutom och ingen av dessa kunde se några skador alls på Amber Heard.

Sedan har vi ett par fotografier som egentligen är ett och samma fotografi (vilket du till en början förnekade). Dessa är Amber Heard misstänkt för att ha manipulerat. Om det är sant eller ej kan varken du eller jag veta. Men om jag uppfattar dig rätt, så bryr du dig inte om alla dessa uppgifter, för enligt dig räcker det med att Amber Heard påstår något så tar du det för sanning och bortser från att det finns uppgifter som inte stämmer överens med vad hon säger.

Bara för att du hoppas att saker är på ett sätt och kallar det för osannolikt att Amber Heard ljuger, räcker ganska väl för att inse att du totalt bortser från bevisning i fallet och enbart går på din egen känsla.
Citera
2022-06-06, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Det blir vad man gör det till. Det finns å andra sidan mer information som talar för att Amber Heard har sminkat dit sina blåmärken själv, eller fått hjälp med det och i vissa fall ljugit om att det överhuvudtaget har funnits några skador. Bevis för det är bland annat de poliser som kommit till platsen där Amber Heard påstod att Johnny Depp slagit henne och förstört rummet. Fyra stycken poliser var på plats, vid två tillfällen dessutom och ingen av dessa kunde se några skador alls på Amber Heard.

Sedan har vi ett par fotografier som egentligen är ett och samma fotografi (vilket du till en början förnekade). Dessa är Amber Heard misstänkt för att ha manipulerat. Om det är sant eller ej kan varken du eller jag veta. Men om jag uppfattar dig rätt, så bryr du dig inte om alla dessa uppgifter, för enligt dig räcker det med att Amber Heard påstår något så tar du det för sanning och bortser från att det finns uppgifter som inte stämmer överens med vad hon säger.

Bara för att du hoppas att saker är på ett sätt och kallar det för osannolikt att Amber Heard ljuger, räcker ganska väl för att inse att du totalt bortser från bevisning i fallet och enbart går på din egen känsla.

Framstod väl i rätten som väldigt troligt att AH hade manipulerat fotona (mer eller mindre).
Citera
2022-06-06, 19:39
Medlem
Citat:
Inte ens originalbilderna kunde Heard bidra med. Depps expert förklarade att det i princip är omöjligt att avgöra om bilder som inte är original har blivit manipulerade eller inte och uttryckte sin misstänksamhet mot att en person som påstår sig ha blivit misshandlad inte ens behåller de bevis hon påstår sig ha, i det här fallet hennes ursprungliga mobiltelefon. Heards advokat Rottenborn tyckte att han var skitsmart när han pressade experten på att han inte kunde bevisa att dessa kopior var manipulerade trots att experten uttryckligen sagt ett tiotal gånger att detta är en omöjlig uppgift.

När det gäller de två identiska bilderna med olika ljussättning på Heards blemma på kinden som framstår som kraftigare efter ljusredigering så ser du att hårstråna sticker ut på exakt samma ställen från Heards hår vilket visar att det är exakt samma bild.

När det gäller bilderna i Australien så tar Heard foton på sin överarm och döljer ansiktet som hon påstår är sönderslaget.

Bara en komplett idiot går på en sån story.

Sen har vi förstås Heards story om "de intensiva ryktena i Hollywood under 90-talet" att Kate Moss blivit knuffad nerför en trappa av Depp som hon använde för att berättiga att hon själv slog Depp på käften i trappan. När Moss under ed förnekar den saken får vi nog anta att det aldrig har inträffat. Däremot har vi Depps vittnesmål om att han berättat för Amber precis det som Kate berättade under ed. Nämligen att hon föll av en olyckshändelse varpå Depp genast ordnade läkarhjälp. Vågar vi dra slutsatsen att Depps berättelse är Heards källa till dessa "intensiva rykten"? Om inte, varför kan Heard inte presentera några källor som var med i Hollywood när det begav sig?

Sen har vi våldtäkten med flaskan som Heards assistent också hade drabbats av och som hon under ed svor att hon delgivit till Heard innan Heard framförde denna anklagelse mod JD.

Bara en komplett idiot missar att se mönstret här. Heard är en patologisk lögnare.
Citera
2022-06-06, 19:45
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Framstod väl i rätten som väldigt troligt att AH hade manipulerat fotona (mer eller mindre).
Ja, förmodligen iform av att hon ökat kontrast och ljus på fotot för att få det mörka att framstå tydligare. Eventuellt använt något filter i efterhand för ändamålet. Sådant är lätt att göra i Photoshop men jag antar att det går att göra ännu lättare med bara ett fingetryck på dagens telefoner.

Oavsett blåmärkena är äkta eller ditsminkade, så är det ju uppenbart att man inte varit nöjd med första tagningen och insåg att man måste förbättra det genom att köra filter på fotot. Det låter enligt mig inte trovärdigt att man gör på det viset om man blivit misshandlad på riktigt. Då tar man ett foto och inser kanske i efterhand att det inte blev så bra.

Har man däremot ett syfte man vill uppnå, då är det mer troligt att man vill förbättra det man inte är nöjd med genom att leka med filter eller öka intensitet/kontrast.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in