2022-06-06, 08:52
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Klart han sagt de,men det sägs så sjukt mycket i stundens hetta att de förvånar mig inte han kommer ihåg det.
Meeeen, han kan inte norska ju....
Citera
2022-06-06, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Meeeen, han kan inte norska ju....
Lika mycket som jag inte kan turkiska,men lovar,hade jag haft en batalj med en turk,hade jag kunnat alla de fula ord under just det mötet...
Citera
2022-06-06, 09:44
Medlem
OvissFramtids avatar
Förlorar vi mot Serbien och Norge tar jag en paus på obestämd tid från fotbollstrådarna. Att förnedras mot lusekoftorna dubbelt upp i fotboll skulle vara för förnedrande. Det skulle ta bort ett av få glädjeämnen i mitt liv, alltså fotbollen. Vissa mönster går aldrig ur och det märks tydligt på Jannes coachande. Man kunde gett sig fan på att Milosevic skulle få negativa rubriker på ett eller annat sätt efter matchen. Nu överglänstes han av Nilsson i hur man gör bort sig på plan men hans påstådda uttalande om Håland som hora är inte värdigt eller anständigt en svensk landslagsback. Det är AIK-prägeln som gör sig tydlig. Och det faktum att han har en gigantisk serb tatuering på armen borde diskvalificera honom från spel i svenska landslaget automatiskt. Men icke.

Janne gör "ändringar" men vågar inte gå all in, att starta med Milosevic och Nilsson var helt enkelt dömt att misslyckas. Kunde lika gärna gett Hjalmar chansen som är mycket yngre och har mer potential. Sen är mångfaldshetsen något som har börjat skava. Kolla på Sveriges U-17, U-19 och U-21 lag. Svenskarna är i minoritet och det börjar märkas ganska tydligt att det utvecklar sig mot samma håll i A-landslaget också. Janne har efter Zlatans rasistanklagelser börjat diskriminera svenskar istället vilket blev särskilt tydligt när han uppvisade sin fotbollsdemens kring Jesper, som gjort total oreda i Eredivisie. Att han inte fått 90-minuter tidigare än denna samling förutom i nån januariturné är skandal. Detsamma gäller Gabriel Gudmundsson, som är en av de mest intressanta namnen vi fått fram på vänsterbacks-positionen på flera år. Ändå är 31-årige mr strypgrepps krogfightern Olsson självskriven som vänsterback.

Det i åtanke och att vissa landslagsspelare har kopplingar till grovt kriminella förortsgangsters gör att landslaget blir allt svårare att känna samhörighet till. Kulusevski är t.ex. nära vän med 1 Cuz, Quaison har flera kopplingar också och i en gangstertråd gick det rykten om att Quaison gick till Saudi för att casha ut till sina kriminella vänner. Det skulle förklara hans märkliga val av klubbadress när det fanns rykten från storklubbar som Roma när han var i Bundesliga. Senast samma hemska avståndstagande känsla gentemot landslaget infann sig var under sommar-OS 2016 när Sverige hade 5 +- (!) etniska svenskar i truppen och var i klar minoritet.

Att sitta här och skriva bland massa mellanmjölksmänniskor som inte klarar av sanningar är inte stimulerande längre. Då är det bättre och checka ut och gräva ner sig istället. Är så trött på att bli besviken varje gång och beskåda att haveriet i vårt land spridit sig till vårt landslag också.

Och för den pajasen som vill göra antydningar om rasism. Jag är emot rasism, därför är jag emot svenskfientlighet och ytterligare marginalisering av svenskarna.

Att Janne ens överväger en återkomst av en 41-årig Zlatan om Zlatan själv vill det säger bara allt om hur illa sjukdomstillståndet är i landslaget.

Talangutvecklingen ser ut som rena barnskolan jämfört med Danmark och Norge som producerar storspelare på löpande band. Danskarna väcker en svartsjuka inom mig, medan Stockholmarna gafflar vidare om gröthalsar och inte kan spela fotboll på gräs. Samtidigt som man röstar rödgrönt och har "rätt" värderingar. Det är patetiskhet personifierat. Det är därför MFF dominerar svensk fotboll.

Jag vill hävda att hela den här PK-smörjan som spys ut inför landslagsmatcherna är indirekt orsak att till att vi börjat förlora allt mer. Där tackar jag för mig.
Citera
2022-06-06, 09:52
Avslutad
Milosevic är sådan ärkepajas. Måste spelat ut sig ur landslaget lika fort som han kom in.
Citera
2022-06-06, 10:49
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Om det är sant att Milosevic kallat Håland hora och sagt att han ska knäcka fötterna på honom tycker jag vi kan säga hejdå. Såna fasoner hör inte hemma i blågult!

Och att han inte kan kommunicera med en norrman, hur korkad får man bli?

https://www.aftonbladet.se/a/47aJAo
Det är en jävla bedrift att skämma ut sig så hårt att Joakim Nilssons insats hamnar i lä.
Citera
2022-06-06, 11:24
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexchoklad2404
Vad sägs som en lek mitt i all sorg av förlusten?

Tänk dig att du har en tidsmaskin och har möjlighet att ta en spelare från EM-truppen 2004 och en spelare från VM-truppen 1994 och placera dem i nutida landslaget, vilka väljer du?

Jag hade personligen valt Olof Mellberg och Tomas Brolin.

Med tanke på att det är mittback och innermittfält som akut behöver spets så kör jag på typ... Olof Mellberg och Jonas Thern.
Citera
2022-06-06, 11:31
Medlem
Jannes 6 år vid rodret:

VM-avancemang efter kryss mot det för stunden extremt taffliga Holland i VM-kvalet, Lloris hjärnsläpp, Italiens oförmåga att göra mål trots enormt övertag i playoffet. Nätt och jämnt gruppseger i NL efter totalt haveri i andra halvlek hemma mot Turkiet.

Sen ett VM med straff mot Sydkorea och turstyrning mot Schweiz. Torsk så fort vi mötte bättre motstånd (ett nedgånget Tyskland och sen England som tydligen var "drömmotstånd").

Utklassade i nästa upplaga av NL, sist i gruppen vittnade om att Sverige inte hör hemma bland topplagen. Andraplats i EM-kvalet tack vare att Norge var toksämst framför allt mot Rumänien (minns dock våra dubbla kryss mot grannen). EM-slutspelet var pinsamt (sista minuten-seger mot Polen, straffmål mot Slovakien, utklassade men kryss mot Spanien). Respass mot Ukraina av alla lag.

VM-kval igen, bortatorskar mot Grekland och Georgien gav bort chansen till gruppseger. Knapp seger mot Tjeckien i första playoff-matchen, efter förlängning, och sen förlust mot Polen.

Och så nu, förmodad icke-gruppseger i NL med sumpad chans till lätt grupp mot EM och missad livlina till VM.

Vad har Janne egentligen åstadkommit, som verkligen varit Sveriges egen förtjänst? En handfull bra matcher mot jämbördigt motstånd, ett par "1 på 100"-mirakelresultat mot bättre motstånd och sen en drös med floppmatcher mot sämre motstånd.
Citera
2022-06-06, 12:45
Medlem
Bästa med matchen igår och att vara på plats var att jag såg saker som inte kom i TV-rutan. Som de överförfriskade snubbarna som började slänga saker över avspärrningen mot norska fansen. Hur Norge hämnades? De gjorde 2-0

Vet inte om det är Janne som är orsaken eller om spelarna vill riskminimera, men vi har snabba spelare och samtidigt så går spelet så jäkla sakta. Det var heller inte blandning mellan långsamt spel och snabba instick som Ukraina spelade med igår. Det ska hela tiden spelas ut på ena sidan och sedan slå inlägg.
Citera
2022-06-06, 12:47
Medlem
Citat:
Om det är sant att Milosevic kallat Håland hora och sagt att han ska knäcka fötterna på honom tycker jag vi kan säga hejdå. Såna fasoner hör inte hemma i blågult!

Han gör rätt som vill psyka norrmännen genom att säga att han inte förstår norska. Jag vägrar svara folk som svarar mig på norska på svenska sociala medier.
Citera
2022-06-06, 12:52
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Han gör rätt som vill psyka norrmännen genom att säga att han inte förstår norska. Jag vägrar svara folk som svarar mig på norska på svenska sociala medier.

Fast hur psykade blir norrmännen av att ni framställer er själva som obegåvade?
Citera
2022-06-06, 13:53
Medlem
Jag undrar vad Milosevic verkligen gjort för att reta upp Haaland så rejält att han går ut på det sättet. Vad jag förstått är hora och liknande vanligt förekommande. Jag gissar att det var något annat mer personligt som tog åt honom.
Citera
2022-06-06, 14:14
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:

Normännen vet hur äckligt politiskt korrekt Sverige är och att det naturligtvis blir en debatt, så det är klart att dom går ut i media och berättar vad som sagts på planen. Vem fan bryr sig? Den överlägset bästa fotbollsspelaren genom tiderna, Maradona stod och skrek ''hijos de puta'' till den italienska publiken under VM 1990 också. Inte fan brydde sig argentinare om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in