2022-06-06, 14:47
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Han gör rätt som vill psyka norrmännen genom att säga att han inte förstår norska. Jag vägrar svara folk som svarar mig på norska på svenska sociala medier.
Han har tydligen kallat ytterligare en norrman för hora. Jag tycker svenska landslagsspelare ska bete sig som män, inte som omogna tonåri ngar, men det kanske bara är jag?

https://www.aftonbladet.se/a/OrKAvA
Citera
2022-06-06, 15:12
Medlem
Norge är bättre än Sverige. Hur hamnade vi här? Hur kunde vi gå från att spela kvartsfinal i VM till att vara sämre i Norge?

Vad är de främsta orsakerna? Har generationsväxlingen misslyckats? Har ungdomsfotbollen havererat i Sverige?

Varför lyckas Norge bättre än Sverige just nu?
Citera
2022-06-06, 15:17
Medlem
Hur ser det ut med tillväxten i svensk fotboll egentligen?

Mardrömmen vore att många svenska grabbar slutar tidigt då alltfler kaos:are skapar pissig stämning i det egna laget och matcher mot andra lag ofta innebär hotfull stämning med mordhot, snack om brushor och horungar osv.
Kanske detta spelar in i Sveriges stagnation, samtidigt som länder som Danmark och Norge blommar ut?

Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Han har tydligen kallat ytterligare en norrman för hora. Jag tycker svenska landslagsspelare ska bete sig som män, inte som omogna tonåri ngar, men det kanske bara är jag?
Citera
2022-06-06, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frosten.Patron

Mardrömmen vore att många svenska grabbar slutar tidigt då alltfler kaos:are skapar pissig stämning i det egna laget och matcher mot andra lag ofta innebär hotfull stämning med mordhot, snack om brushor och horungar osv.
Kanske detta spelar in i Sveriges stagnation, samtidigt som länder som Danmark och Norge blommar ut?

Intressant reflektion. Jag har själv ofta undrat kring hur mångkulturen faktiskt påverkar den svenska ungdomsfotbollen. Om det har utvecklat svensk fotbollen eller om utvecklingen faktiskt hämmas på grund av den. Det är mycket satsningar som görs från politiskt håll för att få så många invandrarkillar som möjligt att hålla på med sporten. Ändå är det väldigt få som faktiskt blir något på riktigt. Och hur påverkas miljön i pojkfotbollen av invandringen och förortskulturens närvaro för de svenska smågrabbarna och deras utveckling?
Citera
2022-06-06, 15:38
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo

Ta bort honom ur landslagstruppen. Han för dålig att vara med men det får man inte säga till någon om han inte har ett efternamn som slutar med -sson.

Nu finns det en chans.
Citera
2022-06-06, 15:42
Medlem
MakeIslamillegals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Intressant reflektion. Jag har själv ofta undrat kring hur mångkulturen faktiskt påverkar den svenska ungdomsfotbollen. Om det har utvecklat svensk fotbollen eller om utvecklingen faktiskt hämmas på grund av den. Det är mycket satsningar som görs från politiskt håll för att få så många invandrarkillar som möjligt att hålla på med sporten. Ändå är det väldigt få som faktiskt blir något på riktigt. Och hur påverkas miljön i pojkfotbollen av invandringen och förortskulturens närvaro för de svenska smågrabbarna och deras utveckling?

Väldigt dåligt såklart. Det finns otaligt många talangfulla förortskillar som istället väljer den kriminella banan. Att Kulusevskis bästa polare är kriminella rappare är ganska så talande tycker jag.
Citera
2022-06-06, 15:46
Medlem
MakeIslamillegals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDog
Det är väl bara att konstatera att Sverige f.n.v. inte är bättre än Norge i fotboll.
Även de båda oavgjorda matcherna senast vi möttes i Em-kvalet pekade på detta.
Jag vill dock inte än så länge påstå att de är förbi, men det är de kanske.
Dock klart att den feldömda straffen påverkade matchbilden, vi får se hur det går i returen.
En sak är däremot säker, Danmark är nr 1 i norden.

Janne A gjorde det bra, när han tog oss till ett VM och EM, men sedan har det gått utför.
Gör det misstaget, som många tränare gör, kör forwards som inte levererar, mittfältare som aldrig fått över godkänt i någon match o.s.v.
I dagen landslag är det knappt någon som utmärker sig på en hög nivå landskamp efter landskamp, så de är värda 3+ eller mer på en femgradig skala. Forsberg har varit den bäste de senaste åren ihop med Robin Olsen.
Sverige har alltid levt på laganda och organisation. Idag saknas det riktiga karaktärsspelare i landslaget.
Hans spelarbyten under matcherna imponerar inte heller.
Vi måste byta förbundskapten. Få in en bättre tränare med mer pondus, nya ideer och energi.

Rövaslickeriet med Zlatan, frisörer som kommer in och klipper fjollorna under rådande Covidepedemi ligger honom också i fatet.
Den där gamle folkhemstränartypen (nästan som en fritidsledare) tror jag inte på längre i vårt multikultilandslag.
När han sen dessutom inte levererar längre, bye bye Janne.

Är beredd att hålla med dig. Vi skulle behöva få in en tränare med ett mer internationellt tänk. Ring Graham Potter!
Citera
2022-06-06, 15:57
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Backlinjen är ett problem, men plockar man bort 2-3 av dom bästa mittbackarna även hos våra nordiska vänner så ser det tunt ut även där.
Problemet är väl att vi inte har 2-3 "bästa mittbackar" som är gjutna, utan vi har en enda och sen ett stort frågetecken vem som ska spela bredvid honom. Följaktligen blir det ju ett extremt svagt mittlås (oftast med oprövade konstellationer) när Lindelöf saknas.

I övrigt är det som alltid smärtsamt tydligt hur viktig Albin Ekdal är för det här landslaget. Cajuste gjorde det helt okej, och kan säkert bli en bra sexa på sikt. Men Svanberg och K.Olsson gjorde ingen glad igår.
Citera
2022-06-06, 16:00
Medlem
Christoffer Nyman! Den såg jag inte komma. Dels har vi många spelare som kan spela central anfallare, dels borde väl spelare som Ishak och Jeremejeff gå före?
Citera
2022-06-06, 16:08
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso2
Jannes 6 år vid rodret:
Men herregud människa.. Kan du vinkla dina argument mer om du ens försöker? Man kan sammanfatta dina argument med "Nä vi hade bara tur och motståndarna gjorde bort sig vid varenda framgång vi haft under Janne"
Citat:
VM-avancemang efter kryss mot det för stunden extremt taffliga Holland i VM-kvalet, Lloris hjärnsläpp, Italiens oförmåga att göra mål trots enormt övertag i playoffet. Nätt och jämnt gruppseger i NL efter totalt haveri i andra halvlek hemma mot Turkiet..
Ja i en grupp med Frankrike, Nederländerna, Bulgarien, Luxemburg och Vitryssland kom vi tvåa och slog ut i Italien i Play-off men du får det å verka som att detta på något sätt var dåligt och att vi hade flyt när Lloris klanta sig på hemmaplan men glömmer å nämna att Olsen också gjorde en tavla i Paris som ledde till fransk seger.
Citat:
Sen ett VM med straff mot Sydkorea och turstyrning mot Schweiz. Torsk så fort vi mötte bättre motstånd (ett nedgånget Tyskland och sen England som tydligen var "drömmotstånd").
Straffen var solklar och segern blir inte mindre värd för det och dessutom så är det jävligt lägligt att du glömmer bort att vi vann 3-0 mot Mexico som dessförinnan besegrat både Tyskland och Sydkorea om vi nu ska snacka "bättre motstånd". Mot Schweiz tvinga vi dom dessutom till en utvisning vid Martin Olssons friläge och mot Tyskland så kan vi skylla bort mycket på Jimmy Durmaz som drar på sig en sån idiotfrispark på övertid.
Citat:
Utklassade i nästa upplaga av NL, sist i gruppen vittnade om att Sverige inte hör hemma bland topplagen. Andraplats i EM-kvalet tack vare att Norge var toksämst framför allt mot Rumänien (minns dock våra dubbla kryss mot grannen). EM-slutspelet var pinsamt (sista minuten-seger mot Polen, straffmål mot Slovakien, utklassade men kryss mot Spanien). Respass mot Ukraina av alla lag.
Ja oj vad pinsamt när vi nu vann gruppen, jag satt å skämdes å ville be alla om ursäkt. So fucking what om vi vann på straff mot Slovakien och avgjorde i sista minuten mot Polen? Vänder man på steken så vann Ukraina i sista minuten mot oss men det är inte ens värt å nämna..
Citat:
VM-kval igen, bortatorskar mot Grekland och Georgien gav bort chansen till gruppseger. Knapp seger mot Tjeckien i första playoff-matchen, efter förlängning, och sen förlust mot Polen.
Här är det faktiskt pinsamt ja. Men inte så jättepinsamt att vinna mot Tjeckien och torska borta mot Polen.
Citat:
Vad har Janne egentligen åstadkommit, som verkligen varit Sveriges egen förtjänst? En handfull bra matcher mot jämbördigt motstånd, ett par "1 på 100"-mirakelresultat mot bättre motstånd och sen en drös med floppmatcher mot sämre motstånd.
Två gruppsegrar i mästerskapen vi deltagit i, tagit oss längre i ett mästerskap än vad vi gjort sen 1994 med ytterst begränsad trupp att ha tillgång till (iaf där i början av sin sejour) och överlag ett bra jobb.

Med detta sagt så förtjänar han absolut kritik men du vinklar det så in i helvete hårt och väljer förmodligen medvetet att ta bort resultat som varit direkt bra för att sedan ställa frågan vad han egentligen har åstadkommit? Brukar inte göra denna smiley men
Citera
2022-06-06, 16:43
Medlem
Mot Tyskland i VM skulle vi haft straff, den var så solklar som en straff kan bli.

https://www.youtube.com/watch?v=4e9a3KptfC0
Citera
2022-06-06, 17:16
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frosten.Patron

Jag tror att det finns många fina grabbar bland de mångkulturella, det är bara det att man måste sortera ut de ruttna äpplena.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in