Flashback bygger pepparkakshus!
2022-06-04, 22:51
Medlem
Tur att man lekt av sig tillräckligt innan denna trädde i kraft. Synd om små pojkarna i landet dock.
Själv skulle jag inte röra en kvinna från väst även om jag fick en miljon för det.
Senast redigerad av Herbanii 2022-06-04 kl. 22:55.
Citera
2022-06-04, 22:54
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Tack för att du så tydligt visar hur enkelt det är att avgöra om någon är en rabiat feminist eller inte bara man tar sig tiden att lära känna kvinnan innan man hoppar i säng med henne.

Det hade sparat män mycket lidande i dagens Sverige om alla gjorde det istället för att knulla första kvinnan de hittar efter två ord på krogen.
Jaha, men hur säkerställer du att nån inte röstar på Fi innan du hoppar i säng?
Citera
2022-06-04, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jaha, men hur säkerställer du att nån inte röstar på Fi innan du hoppar i säng?

Du kan prova att läsa mina svar i tråden då jag redan svarat på det.
Citera
2022-06-04, 23:06
Citat:
Du kan prova att läsa mina svar i tråden då jag redan svarat på det.
Ja, du gissar på att de röstar antifeministiskt.

Och så gissar du att de är psykiskt stabila.
Senast redigerad av Ipsi 2022-06-04 kl. 23:10.
Citera
2022-06-04, 23:15
Medlem
Citat:
Ja, du gissar på att de röstar antifeministiskt.

Återigen, lär dig läsa. Jag behöver inte gissa om någon är rabiat feminist, det vill säga lider av kraftig psykisk ohälsa.

Att DU inte kan avgöra det beror på att du lider utav det själv, och därmed blind för det, samt att du verkar tycka att det är extremt märkligt att lära känna en person innan man har sex med den.

Lär man känna kvinnan först, istället för att gå hem med första bästa krogluder man inte vet något om så minimerar man risken att bli falskt anmäld till att bli obefintlig.

Alla inlägg hädanefter där du spammar samma sak om och om igen kommer rapporteras.
Citera
2022-06-04, 23:18
Citat:
Återigen, lär dig läsa. Jag behöver inte gissa om någon är rabiat feminist, det vill säga lider av kraftig psykisk ohälsa.

Att DU inte kan avgöra det beror på att du lider utav det själv, och därmed blind för det, samt att du verkar tycka att det är extremt märkligt att lära känna en person innan man har sex med den.

Lär man känna kvinnan först, istället för att gå hem med första bästa krogluder man inte vet något om så minimerar man risken att bli falskt anmäld till att bli obefintlig.

Alla inlägg hädanefter där du spammar samma sak om och om igen kommer rapporteras.
Men hur vet du att någon INTE är det, är frågan.

Och hur lång tid tar det för dig att göra en utredning av någons psykiska hälsa, så att du vet när ni kan gå i säng?
Senast redigerad av Ipsi 2022-06-04 kl. 23:23.
Citera
2022-06-04, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Triton941
Så det jag vill diskutera är alltså hur farligt rättsystemet i Sverige är för män när det gäller våldtäktsmål.
En grov tumregel, är att även OM det skulle sägas bli påtagligt farligt för män, så kommer det aldrig ens komma i närheten hur svårt det är för kvinnor att få rättfärdigande, eller ens att våga anmäla överhuvudtaget. 98% av sexualbrotten sker ju av män, mot kvinnor, enligt BRÅ.

Se det som en del i den skruvade idén om att "jämställdhet" syftar till att män och kvinnor ska vara lika i alla avseenden (complete BS). Nu med samtyckeslag skulle det kunna bli aningen mer riskabelt för män, men fortfarande bara 1% av hur kvinnor alltid har haft det i alla tider, på grund av oss män.

Samtyckeslagen kom ju i grunden till för att så många kvinnor kände att deras vilja inte respekterades i olika situationer, och gränserna var oklara rent juridiskt. Klart som fasen det blir lite värre för killar då, om tumskruvarna dras åt, för att se till så färre människor blir lidande. Tänk att det nu är 'mer jämställt mellan könen'. Aaaaningen mer lika villkor liksom.

Andelen killar som åker dit på falsk angivelse, måste ju vara .. ja gud .. mikroskopisk? I princip alla myndigheter och kunniga - inklusive GW - som uttalat sig om sexualvåldsföreteelser i vårt land gör genomskärningen att knappt 10% av alla faktiska våldtäkter eller sexuella övergrepp av män mot kvinnor anmäls överhuvudtaget.

Så, inget gott som inte har något ont med sig. I guess. Men det goda överskuggar nog det onda med enorma proportioner.

Men självklart, för en kille som haft ärliga och intelligenta avsikter, och åker dit på falsk angivelse, det måste ju kännas lika fruktansvärt som när kvinnor råkar ut för detsamma. Den känsloutvecklingen är inget jag trampar på. Det kan nog bli ärrande för livet, emotionellt. Tyvärr är det såhär vår tillvaro ser ut. Inte så mycket vi kan göra åt. Högre straff eller sånt funkar inte.
Senast redigerad av Robbinist 2022-06-05 kl. 00:11.
Citera
2022-06-05, 00:05
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Jamen vad bra! Bit- och rivmärken användes som bevis i rättegången antar jag.
Nej, varför då?
Han togs på bar gärning på plats.
Citera
2022-06-05, 00:07
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Okej. Så du vill ha lite mer "djungelns lag" där den som inte kan freda sig helt enkelt får gilla läget? Kan man inte fightas emot och vara smart nog att lämna något permanent märke, alternativt få permanenta märken lämnade på sig, så ska man heller inte kunna slå tillbaka rättsligt i efterhand?

Låter som en riktig dystopi.
Det är ingen djungelns lag.
Det är verkligheten för varje art på planeten, så länge vi levt här.

Vad fick dig att tro att du är undantagen?
Citera
2022-06-05, 00:10
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Onda människor får finnas så länge de inte gör onda handlingar. Sätter du på någon som inte vill bli påsatt så ska du sättas i finkan.

Människan ska vara fri att leva sitt liv som de vill så länge de inte trampar på andra människors frihet, till exempel individens frihet att inte bli påsatt mot sin vilja.

Tycker att 'hon gör inte tillräckligt stort motstånd' är att sätta ribban lite väl lågt.
Nu börjar du fatta.
Men, låt oss testa den teorin då:
Ska Fia, massageterapeut, 27 år få sälja extratjänster som massage av den sista muskelgruppen med svällkroppar mot extra betalning?
Eller är det bara kvinnor som ska få tantrisk yonimassage av sin vagina av "extra attraktiva män"?
Citera
2022-06-05, 02:45
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Nej, varför då?
Han togs på bar gärning på plats.
Men vad fanns det för bevis för att han försökte råna dig och att du inte bara ångrade att du ville ge honom pengar?
Citera
2022-06-05, 06:21
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
De kan ju skratta åt dina töntiga skämt och ändå rösta på Fi?

Nej ni är som sagt konstant skitnödiga så varför du tror att ni mörkar bort er feminism när leva livet som ett gigantisk offer är hur ni alltid lever är fortfarande svårt att förstå.

Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Så om en kvinna inte gillar din sorts humor så tänker du att hon är en "feminazi"? Märkligt resonemang. Hon kanske bara har mer sofistikerad humor än du, men är totalt ointresserad av feminism. Eller så har hon samma sorts humor som du, men är radikalfeminist. Vilken sorts humor en person har säger ingenting om dennes politiska åskådning.

En del är rätt slutna med sin politiska åskådning, utan att vara autistiska. Förr var det något folk verkligen höll för sig själva. Det var då tom. "fult" att fråga om vad folk röstade på.

Hahahaha va? Du som nazifeminist märker inte feminism? Jag sa politik och sen skämt så poängen var liksom att vi pratar innan vi ligger vilket var absurt för Ipsi och andra som jobbar som horor. Veta var folk står är otroligt enkelt åtminstone för mig så vet inte vad mer jag kan säga till er här om ni fortfarande inte förstår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in