Flashback bygger pepparkakshus!
2022-06-04, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Att märka av om någon är feminist tar inte lång tid, man behöver inte ens prata politik. Och nej, jag utbytte inte "ett ord".

Du ligger runt med främlingar som du träffat samma kväll, det gör inte jag och har aldrig gjort.

Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Du drar ett skämt och märker om hon skrattar eller inte va?

Hur märks det menar du? Mitt ex är feminist. Jag har aldrig märkt detta. Fick reda på det för kanske några månader/något år sedan. Pga. en diskussion vi hade om just feminism. Jag har känt mitt ex i bra många år. Ja, jag litar på att mitt ex är feminist.

Så vitt jag vet är Ipsi i ett seriöst förhållande. Inte sant Ipsi?
Citera
2022-06-04, 22:23
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Hur märks det menar du? Mitt ex är feminist. Jag har aldrig märkt detta. Fick reda på det för kanske några månader/något år sedan. Pga. en diskussion vi hade om just feminism. Jag har känt mitt ex i bra många år. Ja, jag litar på att mitt ex är feminist.

Så vitt jag vet är Ipsi i ett seriöst förhållande. Inte sant Ipsi?
Japp.
Citera
2022-06-04, 22:25
Medlem
Citat:

Det är lika lätt att märka av som vilken annan psykisk ohälsa som helst, som t.ex. borderline.

Om ni lär känna personen innan ni hoppar i säng med den så ska du nog se att det inte är så svårt.
Citera
2022-06-04, 22:25
Medlem
Citat:
Eller så är hon artig och skrattar oavsett.

Precis.

Eller så kan man vara PK och ändå verkligen få sig ett gott skratt av icke PK humor.
Citera
2022-06-04, 22:31
Medlem
Citat:
Det är lika lätt att märka av som vilken annan psykisk ohälsa som helst, som t.ex. borderline.

Om ni lär känna personen innan ni hoppar i säng med den så ska du nog se att det inte är så svårt.

Feminism är inte synonymt med psykisk ohälsa.

Vi diskuterade politik på allra första dejten och konstaterade att vi är både röda och blå, men att jag är något mer blå och exet är något mer röd. Vi har genom alla dessa år haft många politiska diskussioner kring inrikes och utrikespolitik. Men av någon anledning aldrig kommit in på ämnet feminism. Och nej det har inte märkts att exet är feminist. Exet har så många sidor och är en väldigt komplex individ, så inte lätt att se hurvida exet är feminist eller inte. Jag blev faktiskt tom. förvånad när exet sa att exet är feminist. Men det var "klart jag är feminist, vad trodde du? Finns inget annat.".
Citera
2022-06-04, 22:32
Citat:

Och i vilket skede av relationen börjar du förhöra dig om personens politiska åsikt?
Citera
2022-06-04, 22:35
Medlem
Citat:
Feminism är inte synonymt med psykisk ohälsa.

Där har du fel. En rabiat feminist lider alltid utav psykisk ohälsa, utan undantag.

Citat:
Och i vilket skede av relationen börjar du förhöra dig om personens politiska åsikt?

Det behövs inget förhör. Du är ju ett bra exempel på det jag pratar om. Du visar med dina egna inlägg i den här tråden och hur enkelt det är att avgöra om någon är en rabiat feminist.
Citera
2022-06-04, 22:39
Citat:
Där har du fel. En rabiat feminist lider alltid utav psykisk ohälsa, utan undantag.

Det behövs inget förhör. Du är ju ett bra exempel på det jag pratar om. Du visar med dina egna inlägg i den här tråden och hur enkelt det är att avgöra om någon är en rabiat feminist.
Så du gissar vad folk röstar på? Eller hur säkerställer du att någon inte röstar på ex Fi?
Citera
2022-06-04, 22:43
Medlem
Citat:
Så du gissar vad folk röstar på? Eller hur säkerställer du att någon inte röstar på ex Fi?

Jag har inga problem med att avgöra om en person är psykiskt instabil efter man lärt känna den.
Citera
2022-06-04, 22:45
Citat:
Jag har inga problem med att avgöra om en person är psykiskt instabil efter man lärt känna den.
Och hur vet du vad den som du bedömer vara psykiskt stabil röstar på?

Hur är det med din egen psykiska stabilitet?
Citera
2022-06-04, 22:46
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triton941
Detta har säkert diskuterats innan men jag tycker att det tåls att ta upp igen. I en rapport från BRÅ kommer man fram till att ungefär var tionde nedlagd förundersökning som handlar våldtäkt läggs ner eftersom att en våldtäkt sannolikt inte har ägt rum. En påhittad anmälan alltså som riskerar att rasera den anmälda mannens liv. Jag länkar till rapporten nedan. Informationen jag hänvisar till finns på sidan 57.

https://bra.se/publikationer/arkiv/publikationer/2019-05-27-valdtakt-fran-anmalan-till-dom.html

Fenomenet med falska anklagelser om våldtäkt intresserar mig särskilt eftersom att jag själv råkat ut för det av en tjej som blev förbannad för att jag inte ville dejta henne. I mitt fall stannade det vid anklagelser men jag fick ändå problem med en flickvän några år senare som fick höra talas om dessa rykten. Som tur var så löste det sig och jag fick till och med en chans att konfrontera den tjej som anklagade mig som då blånekade och skämdes ordentligt.

Detta var innan samtyckeslagen hade trätt i kraft och ingen anmälan mot mig upprättades som sagt men tanken på att detta skulle kunna ha hänt efter Metoo och att tjejen skulle kunna ha varit mera ondsint och polisanmält mig skrämmer mig. Hur skall man som man/kille kunna motbevisa det? Jag vet att det fortfarande är så att brott måste bevisas även efter samtyckeslagen men i Sverige godkänns hörsägen som tillräcklig bevisning i våldtäktsfall. Det vill säga att det räcker med att kompisar till den anmälande kvinnan kan vittna om att den anmälande kvinnan har berättat för dom att hon blivit våldtagen av en viss person. Jag länkar till källan här.

https://www.dagensjuridik.se/nyheter/horsagen-som-stodbevisning-i-sexualbrottmal-accepteras-inte-i-manga-andra-rattssystem/

Så det jag vill diskutera är alltså hur farligt rättsystemet i Sverige är för män när det gäller våldtäktsmål. Om det räcker för en kvinna att hitta på att en viss man/kille har våldtagit henne och hörsägenbevisning räcker för att få honom fälld så känns systemet väldigt skevt. Motiven som den anmälande kvinnan har kan vara flera. Pressa på skadeståndspengar, uppmärksamhetsbehov, allmänt manshat med mera.

Det känns som att samtyckeslagen bygger på att kvinnor inte missbrukar den och det gör tyvärr vissa kvinnor.

Nu är jag inte ute i svängen och raggar längre men hur resonerar ni män kring detta som är ute och dejtar? Vågar ni träffa en okänd kvinna från t.ex. Tinder om det ej finns vittnen närvarande?

Var tionde räcker inte.
BRÅ är en radikaliserad myndighet och är därmed ej pålitlig.

Tidigare var det allmänt känt att minst 50% av alla våldtäktsanmälningar var falska.

However:
I slutändan har detta radikalfeminiserade haveri större effekt på kvinnors och (rätts)statens pålitlighet, än på pojkars liv.
Alla vet hur det ligger till och i media ser man t.o.m. hur sk. åklagare ser ut som att de kommer direkt från något södertörnskt sektmöte.
Citera
2022-06-04, 22:48
Medlem
Citat:
Och hur vet du vad den som du bedömer vara psykiskt stabil röstar på?

Tack för att du så tydligt visar hur enkelt det är att avgöra om någon är en rabiat feminist eller inte bara man tar sig tiden att lära känna kvinnan innan man hoppar i säng med henne.

Det hade sparat män mycket lidande i dagens Sverige om alla gjorde det istället för att knulla första kvinnan de hittar efter två ord på krogen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in