2022-05-31, 20:32
Medlem
Grov viktminskning!

Har senaste tiden börjat tappa mycket i vikt. Gått ner ca 7 kg på 3-4 v.

Har sen tidigare en smart fitness klockar. En polar. Senaste dagarna har jag börjat följa tidigare aktiviteter och inser att jag håller ca 4500-,5000 kcal i förbränning. 20k + steg. Jobbar vanligt jobb 8 h. Hemma och 1h gym.

Hur sjutton kan jag bränna så mycket??

Jag ser dock ett samband med hög förbränning och viktminskning...Så vad är grejen?

Ska jag försöka äta 5500-6000 kcal per dag?

Info: 192cm, 90 kg. Vägde förra året 110 kg.
Citera
2022-05-31, 21:08
Medlem
Stoegers avatar
Ät vanlig mat i normala portioner, och sluta ranta runt så in i helvete så kommer du att sluta gå ned i vikt.
Citera
2022-06-01, 06:59
Medlem
Cindells avatar
Är klockan inställd på förbränning per vecka istället för per dag? Om man går 10k steg så förbränner man mellan ca 250-500 kcal. (Fler om man är tyngre, färre om man är lättare).

Så knallar du på 20k steg om dagen lär det hamna runt 500-1000 kcal/dag.
Citera
2022-06-01, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronaldmc
Har senaste tiden börjat tappa mycket i vikt. Gått ner ca 7 kg på 3-4 v.

Har sen tidigare en smart fitness klockar. En polar. Senaste dagarna har jag börjat följa tidigare aktiviteter och inser att jag håller ca 4500-,5000 kcal i förbränning. 20k + steg. Jobbar vanligt jobb 8 h. Hemma och 1h gym.

Hur sjutton kan jag bränna så mycket??

Jag ser dock ett samband med hög förbränning och viktminskning...Så vad är grejen?

Ska jag försöka äta 5500-6000 kcal per dag?

Info: 192cm, 90 kg. Vägde förra året 110 kg.

Du fördummar dig själv här. Smart finess klocka? Du är påväg mot en strandkropp och det är ett problem? 😎

20000+ steg är ingen större förbränning. Precis som de flesta överviktiga så vill du äta upp kalorierna? Det är ungefär det en sådan klocka är till för. En leksak med billiga komponenter från Kina som skramlar fram och tillbaka på armen med en dyr prislapp. En funtad människa hade bara tyckt det varit chill att man varit påväg mot strandkroppen men inte du 😎 Men verkligheter är inte som du beskriver det. Vad den är vet du innerst inne.
Att din kropp i spegeln visar en kropp som inte alls är vältränad är inget som stör dig?

Ge mig klockan så ger jag den klacken på skon. Läs vad du skrivit så förstår du att klockan fördummar dig.
Citera
2022-06-03, 16:43
Medlem
SlappTjackBalles avatar
Har tänkt gå ner ca 10kg eller tills magen inte står rakt ut .
Jag är 165 cm väger 80kg äter 1500kcal per dag 160g protein 80g fett resten kolhydrater. Sen kr jag cardio 3 dagar i veckan och gym 3 dagar efter dom här programen

https://mygreatness.com/traningsprogram/muskeltillvaxt/3-split-traningsprogram-pansar/

https://www.viktvaktarna.se/se/artikel/motion/lopning-nyborjare-sa-springer-du-fran-0-till-5-km-pa-6-veckor

Ser det bra ut?
Citera
2022-06-04, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SlappTjackBalle
Har tänkt gå ner ca 10kg eller tills magen inte står rakt ut .
Jag är 165 cm väger 80kg äter 1500kcal per dag 160g protein 80g fett resten kolhydrater. Sen kr jag cardio 3 dagar i veckan och gym 3 dagar efter dom här programen

https://mygreatness.com/traningsprogram/muskeltillvaxt/3-split-traningsprogram-pansar/

https://www.viktvaktarna.se/se/artikel/motion/lopning-nyborjare-sa-springer-du-fran-0-till-5-km-pa-6-veckor

Ser det bra ut?

Kör på.
Det är en utmaning att både träna kondis och gym och gå ner i vikt samtidigt om du inte gjort något av dessa 3 saker tidigare.
Citera
2022-06-08, 22:20
Avslutad
Banta med pizza & pasta - här är receptet !!

Jag tror att för många tror sig veta för mycket och vill "sälja" in sina olika unika metoder men hungern och vardagen vinner nästan alltid i slutänden. Jag tror att bantning ska ske på sätt som är enkla och hållbara i längden.
Min metod är enkel. Skit i sallad, nyttigheter, kaloriräkning och motion - it doesnt matter in the long haul.
Två gånger om dagen före varje stor måltid: Tillsätt 1 gram berberisvulgaris och klunka snabbt i dig en halv liter vatten utblandat med drygt ½ dl. psylliumhusk (innan det blir till gegga). Ät dig mätt.

Tror ni bantningsmetoden fungerar?
Citera
2022-06-08, 22:21
Medlem
GoUoDs avatar
Nope, det är din sak att framföra varför kalori-underskott inte skulle fungera, medan din metod skulle fungera. Jag tror på vetenskap. Vet dock inte vad berberisvulgaris är för något, men det gör du. Fram med det då.
Citera
2022-06-08, 22:25
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Tänkte du vara mätt innan du äter din pizza så du istället inte äter den och slänger den?
Senast redigerad av Helge.Palmcrantz 2022-06-08 kl. 22:30.
Citera
2022-06-08, 22:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Nope, det är din sak att framföra varför kalori-underskott inte skulle fungera, medan din metod skulle fungera. Jag tror på vetenskap. Vet dock inte vad berberisvulgaris är för något, men det gör du. Fram med det då.
Med tillräckligt mycket husk = sannolikt kaloriunderskott utan hungerkänslor. Berberisvulgaris = tillskott som får insulinnivåer och sötsug att falla som en sten.

Testosteronnivåerna också har jag märkt på kuken.
Citera
2022-06-08, 23:28
Medlem
KlappMungons avatar
Lite off topic men:

It doesn't matter in the long run.

I'm in it for the long haul.
Citera
2022-06-08, 23:45
Avslutad
Åt två cheeseburgare på mcdonalds varje dag i 45 dagar.
Gick ner till önskad vikt.

Har testat allt nästan. Och bara jag håller koll på antalet kcal så funkar vafan som helst.

Stoffel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in