Citat:
Ursprungligen postat av
Ronaldmc
Har senaste tiden börjat tappa mycket i vikt. Gått ner ca 7 kg på 3-4 v.
Har sen tidigare en smart fitness klockar. En polar. Senaste dagarna har jag börjat följa tidigare aktiviteter och inser att jag håller ca 4500-,5000 kcal i förbränning. 20k + steg. Jobbar vanligt jobb 8 h. Hemma och 1h gym.
Hur sjutton kan jag bränna så mycket??
Jag ser dock ett samband med hög förbränning och viktminskning...Så vad är grejen?
Ska jag försöka äta 5500-6000 kcal per dag?
Info: 192cm, 90 kg. Vägde förra året 110 kg.
Du fördummar dig själv här. Smart finess klocka? Du är påväg mot en strandkropp och det är ett problem? 😎
20000+ steg är ingen större förbränning. Precis som de flesta överviktiga så vill du äta upp kalorierna? Det är ungefär det en sådan klocka är till för. En leksak med billiga komponenter från Kina som skramlar fram och tillbaka på armen med en dyr prislapp. En funtad människa hade bara tyckt det varit chill att man varit påväg mot strandkroppen men inte du 😎 Men verkligheter är inte som du beskriver det. Vad den är vet du innerst inne.
Att din kropp i spegeln visar en kropp som inte alls är vältränad är inget som stör dig?
Ge mig klockan så ger jag den klacken på skon. Läs vad du skrivit så förstår du att klockan fördummar dig.