2022-06-02, 15:52
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll12
Jag provade att mejla Expressen igår om att det Pozar skrev där var ren desinformation men inget svar.
Tack.
Citera
2022-06-02, 15:52
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
Undrar vad som händer om man kan mäta ut Depps 2 miljoner dollar som han är skyldig men Depp kan inte mäta ut sina dryga 8 miljoner från Amber 😊.

Här har du svaret;

”.. Även om Heard skulle överklaga domen måste hon betala det totala skadeståndet på omkring 100 miljoner kronor till Johnny Depp, plus ränta. Först om överklagan skulle gå igenom får Heard eventuellt se de pengarna igen..”

”.. För en person som inte har möjlighet att betala skadeståndet och ingen möjlighet att betala avgiften för att överklaga det, så uppstår problem om den vinnande parten tänker driva igenom domen..”

Hon kan;

• Överklaga domen
• Jobba gratis
• Gå i personlig konkurs
• ..eller så kan Depp backa

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...p-103-miljoner
Senast redigerad av MissDecibella 2022-06-02 kl. 15:55.
Citera
2022-06-02, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Det vore roligt om romansryktena mellan Johnny Depp och Camille Vasquez var sanna. Dels är det väl alltid roligt om folk blir förälskade under svåra omständigheter...men framför allt: Amber hade blivit rasande om Depp hade blivit tillsammans med en kvinna som är snyggare och smartare än henne...och som till råga på allt körde skiten ur henne vid korsförhöret

Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Jag har följt rättegången och det finns kärlek mellan JD och CV. Föreställ dig om de vinner målet och blir ett par. Det hade varit den bästa hämnden.

Jag vill påstå att båda ser bra ut på sitt sätt men AH verkar ju vara ett fullfjädrat nut case och det går liksom inte gottgöra för inte ens med ett bra utseende. Dessutom krävs det nog lite mer brains om man ska bli advokat än skådis, så också där ligger CV bättre till.

Poängställningen:
AH 0-2 CV
Senast redigerad av AnodKatod 2022-06-02 kl. 15:59.
Citera
2022-06-02, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xavian
Varför skulle man annars hissa Amerikanska flaggor på halvstång? Dom var inte uppe igår. Har det hänt något väldigt nyligen? Galningen som sköt ihjäl ungar var ju för en vecka sedan.
Sköts ju på ett sjukhus också, 4 läkare dog
Citera
2022-06-02, 16:03
Medlem
Fotboll12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnodKatod
Jag vill påstå att båda ser bra ut på sitt sätt men AH verkar ju vara ett fullfjädrat nut case och det går liksom inte gottgöra för inte ens med ett bra utseende. Dessutom krävs det nog lite mer brains om man ska bli advokat än skådis, så också där ligger CV bättre till.

Poängställningen:
AH 0-2 CV

Gällande romansryktena så tycker jag nog att det är ungefär lika spekulerbart med Camille och Ben Chew – iallafall av det jag sett av deras interaktioner. Hon tog ofta på Ben, och jag tror att hon även höll honom i handen igår i rätten. Och hon höll om honom efter den där frågan från juryn där domaren meddelade att det enbart var rubriken som gällde på en av punkterna. Man förstod att Ben först inte visste hur han skulle tolka beskedet men så fick han höra något som gjorde honom väldigt lättad.
Senast redigerad av Fotboll12 2022-06-02 kl. 16:08.
Citera
2022-06-02, 16:03
Medlem
Lofns avatar
Det som fick mig att tappa all tillit till Ambers utsagor var att hon ljög så obehindrat även om saker som var uppenbart osanna och sedan ändå förväntade sig att folk skulle köpa hennes utsaga.

Ta t.ex. när hon får frågan om att hon skänkt en summa pengar och hon svarar "Ja". Sedan framkommer det hon inte skänkt pengarna och då ändrar hon sig till att hon åtagit sig att skänka pengarna men inte gjort det än. Hon blir pressad av utfrågaren som vill att Amber ska säga rakt ut att hon inte skänkt pengarna. Istället säger Amber att hon använder "pledge to give" och "give" synonymt. Hon omdefinerar ord i farten när hennes onödiga lögn synas. Vem använder "ska göra" synonymt med "har gjort". En normal människa tycker det blir absurt. Helt plötsligt kan man inte tro på något hon säger överhuvudtaget då man inte vet hur hon definierar ordet för tillfälligt i sitt huvud.
Citera
2022-06-02, 16:04
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjurskan
Allt du påstår är direkt felaktigt vilket är väldigt enkelt att kontrollera via en sökning på Google. Nu har dessutom mycket av det som låg till grund för den friande domen mot The Sun slagits ned och motbevisats.

The Sun blev friade gällande förtal, Depp blev inte dömd för misshandel. Det var dessutom ett civilrättsligt mål och inte ett brottmål. Sluta försöka sprida dina sjuka påståenden nu.

Det är du och Poznar som sitter kvar själva i båten som två riktiga idioter.

Du kan inte ha läst mitt inlägg. Jag påpekade just att Depp inte blev dömd för misshandel i det målet. Nicol fann att anklagelserna från Heard var substantiellt sanna, därför friades The Sun.

Du kan uppenbarligen inte läsa innantill eller tolka skriven text, ändå sitter du där och pöser av självrättfärdighet och hånar andra människor baserat på dina egna fantasier. Det är obehagligt och du bör se efter vem du själv är och hur du behandlar andra istället för att försöka bedöma Heard och Depp.
Citera
2022-06-02, 16:04
Medlem
Gött för Depp.
Han är en grym skådespelare också.
Citera
2022-06-02, 16:12
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Du kan inte ha läst mitt inlägg. Jag påpekade just att Depp inte blev dömd för misshandel i det målet. Nicol fann att anklagelserna från Heard var substantiellt sanna, därför friades The Sun.

Du kan uppenbarligen inte läsa innantill eller tolka skriven text, ändå sitter du där och pöser av självrättfärdighet och hånar andra människor baserat på dina egna fantasier. Det är obehagligt och du bör se efter vem du själv är och hur du behandlar andra istället för att försöka bedöma Heard och Depp.

Förlåt att jag hoppar in här ... men på tal om att bedöma, skulle du kunna bedöma om detta är två olika foton eller ett foto som gjorts till två olika bilder genom redigering?
https://d.newsweek.com/en/full/20398...dly-edited.jpg
Citera
2022-06-02, 16:12
Medlem
Fotboll12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Nicol fann att anklagelserna från Heard var substantiellt sanna

Var det verkligen så rakt formulerat av domaren? Som jag förstod det gjorde han istället någon form av rimlighetsbedömning. Jag blir gärna rättad om jag har fel.
Citera
2022-06-02, 16:17
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
På tal om att styrka, skulle du kunna styrka att detta är två olika foton eller ett foto som gjorts till två olika bilder genom redigering?
https://d.newsweek.com/en/full/20398...dly-edited.jpg

Det bör vara en och samma bild eftersom de är så lika förutom färgen. Dessutom presenterades en tidstämpel, så att det skulle röra sig om två olika bilder tagna efter varandra i lika ljus förefaller osannolikt.
Citera
2022-06-02, 16:18
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll12
Var det verkligen så rakt formulerat av domaren? Som jag förstod det gjorde han istället någon form av rimlighetsbedömning. Jag blir gärna rättad om jag har fel.

Tyvärr var det så det formulerades.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in