2022-06-01, 06:45
Medlem
Poetisk rättvisa att det tas upp på nytt. Killen har haft många långa år på sig att begrunda ditt brott och att ta sitt straff och gå vidare i livet som den barnamördare och barnvåldtäktsman han är. Oerhört tillfredsställande att detta lyfts på nytt.
Citera
2022-06-01, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bubbelvatten
Poetisk rättvisa att det tas upp på nytt. Killen har haft många långa år på sig att begrunda ditt brott och att ta sitt straff och gå vidare i livet som den barnamördare och barnvåldtäktsman han är. Oerhört tillfredsställande att detta lyfts på nytt.
Ja, särskilt bra är det att föräldrarna fortfarande lever och får se honom åka dit för detta. Om han nu åker dit men det får vi anta.
Citera
2022-06-01, 08:09
Medlem
Angående vallningsfilmen, för en massa år sedan så kunde man se hela filmen på TV4's hemsida. Om dom hade en kopia av den och kunde lägga upp den på internet så måste det väl vara en allmän handling?

Ulf Holst klagade och såg till att den togs bort. Så här i efterhand var det verkligen något man borde ha sparat, ruggig video.
Senast redigerad av Ppal 2022-06-01 kl. 08:16.
Citera
2022-06-01, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mypointis
Hon kanske frågade om vägen. Oturligt nog var det Olof som fick frågan. Till att börja med så förlitade hon sig på honom. En bit kan hon ju ha gått tillsammans med Olof utan att ifrågasätta vägvalet.

Sedan vet vi inte säkert händelseförloppet eller tidsåtgången mellan avstigningen från bussen och fyndplatsen.

Tror du har rätt att hon fråga OH. Sen lura han iväg henne mot busshållsplatserna på andra sidan E4 och resten är historia.
Citera
2022-06-01, 08:42
Medlem
Hur vet polisen att GM har besökt fyndplatsen vid minst ytterligare ett tillfälle?
Citera
2022-06-01, 08:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ppal
Angående vallningsfilmen, för en massa år sedan så kunde man se hela filmen på TV4's hemsida. Om dom hade en kopia av den och kunde lägga upp den på internet så måste det väl vara en allmän handling?

Ulf Holst klagade och såg till att den togs bort. Så här i efterhand var det verkligen något man borde ha sparat, ruggig video.
Har den inte visats på svt också?
Citera
2022-06-01, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KrimiMilla
Vad föreslår ni kopplingen är i så fall, vad skulle sambandet kunna vara?

Jag vet att GOP-teckningen är ett mysterium men jag kan inte se hur den har ett samband med något som finns i hennes rum som han aldrig varit i närheten av.

Jag tänker att Malin som nyss besökt USA pratat med Olof om det. Malin kanske är nervös och försöker hitta ett ämne att prata om? Valet i USA avgjordes 5e november. Hon försvann 23e. Ganska aktuellt ämne att prata om.

Malin har en docka där det står GOP (Grand Old Party) så är ju inte helt osannolikt att det kommer på tal. Och att Olof associerar henne med den förkortningen på något sätt.
Citera
2022-06-01, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
Hur vet polisen att GM har besökt fyndplatsen vid minst ytterligare ett tillfälle?
Kroppen var täckt av granris och dom kunde väl se att granriset var i sånt tillstånd att det inte kunde legat där i sex månader.

Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Har den inte visats på svt också?
Jag minns att korta klipp från vallningen har visats på SVT iaf.
Citera
2022-06-01, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av technox
Jag tänker att Malin som nyss besökt USA pratat med Olof om det. Malin kanske är nervös och försöker hitta ett ämne att prata om? Valet i USA avgjordes 5e november. Hon försvann 23e. Ganska aktuellt ämne att prata om.

Malin har en docka där det står GOP (Grand Old Party) så är ju inte helt osannolikt att det kommer på tal. Och att Olof associerar henne med den förkortningen på något sätt.
Eller månne hade BO ngt med sig vid överfallet, om än inte en docka så något annat märkt GOP? Inte helt ovanligt att mördare lägger beslag på en typ sjuk souvenir
Citera
2022-06-01, 09:40
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Han ritade väl av liket om jag inte minns fel?Polisen hittade den bilden bland en massa makabra grejer som dockor med som var sönderskurna i underlivet.
Citera
2022-06-01, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica
Han ritade väl av liket om jag inte minns fel?Polisen hittade den bilden bland en massa makabra grejer som dockor med som var sönderskurna i underlivet.
En sådan teckning kunde likaväl vara baserad på ett minne, en kort stund efter att döden inträtt. Jag tror mer på ett nyligen levererat svar här att det berörde färskhet på granriset…Jag baserade min fråga p.g.a att jag felaktigt antog skallkedjan drogs snarast efter det blivit barmark
Citera
2022-06-01, 09:57
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
En sådan teckning kunde likaväl vara baserad på ett minne, en kort stund efter att döden inträtt. Jag tror mer på ett nyligen levererat svar här att det berörde färskhet på granriset…Jag baserade min fråga p.g.a att jag felaktigt antog skallkedjan drogs snarast efter det blivit barmark
Men som jag minns det var det hennes kranium som var avritad, så då måste hon ha legat länge där. Var rätt länge sedan som jag hörde om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in