2022-05-30, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpan-1
Sökte på namnet, orten och företaget. Då kom en svartvit bild på en man. Kanske du kan göra samma sökning och se om du känner igen honom. LinkedIN

Orkar du inte ens klicka på besök, sedan scrolla ned lite för att se att du är helt fel ute?
Citera
2022-05-30, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ehehhas

Kan finnas bild på deras sidor
https://www.sykes.com/sweden/tjanster/#

Kan inte någon på Sykes dela med sig? (Ja vi vet att även ni läser här)

Det är ingen risk att man hänger ut en oskyldig kollega i det här fallet. Kom igen. Hur är han som kollega? Jobbar hemifrån mest hela tiden?

Edit: måste be om ursäkt. Finns en massa om honom som kollega i tråden. Bara bilden på honom som saknas.
Senast redigerad av Mashedpotatoe 2022-05-30 kl. 23:15.
Citera
2022-05-30, 22:51
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Jag undrar över det. När en person blir frikänd så antar jag att de rensar alla relevanta detaljer rörande den "frikände" personen, så som DNA. Men, när de sedan 24 år senare får fram en DNA-profil från platsen så simsalabim hittar polisen en DNA-profil från den misstänkte att jämföra med. Som jag har förstått det skulle polisen ha "glömt" att de hade kvar material.

I en alternativ värld så hade polisen ansett att MGM var den sannolike och när en ny DNA-profil från platsen dök upp med nya metoder så behövde de DNA-material, men domarna skulle inte fixa resning om inte direkta bevis pekar ut MGM för topsning. Så, MGM ger ovetandes DNA-material som polisen jämför med. Kanske lämnade han en kopp med dricka och saliv, eller blodprov på sjukhuset. Kanske polisen var lite kreativ och hittade DNA från honom någon annanstans och sedan inför domarna påstår att de hade det i källaren hela tiden.

Polisen skulle ju kunna bryta sig in och med våld sticka honom i armen. Olagligt, men vi har fri bevisprövning i Sverige. Allt som behövs är en utredare som är villig att förlora jobbet.
Citera
2022-05-30, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanttomen
Orkar du inte ens klicka på besök, sedan scrolla ned lite för att se att du är helt fel ute?

Lättkränkt du är då. Nej jag har inte linked IN och fick bara fram bilden.
Senast redigerad av Skorpan-1 2022-05-30 kl. 22:54.
Citera
2022-05-30, 22:56
Medlem
Citat:
Lättkränkt du är så, nej jag har inte linked IN

Inte jag heller men går fint ändå. flåt skorpis
Citera
2022-05-30, 22:57
Medlem
Citat:
Sökte på namnet, orten och företaget. Då kom en svartvit bild på en man. Kanske du kan göra samma sökning och se om du känner igen honom. LinkedIN

Det är inte han.

Du vet att du hittat rätt om du ser någon som ser ut som Krimimillas avtar fast bredare ansikte, sämre hy och mycket högt hårfäste/inget hår.

Jag har försökt leta ikväll men han är inte på några sociala medier som jag känner till. Han är bra på att undvika kameran. Då har jag inte letat på hans namn utan där jag trott att han kan dyka upp i bakgrunder eller dylikt. Tänker inte dela med mig av sökmetodik för det skulle innebära uthängningar av personer som ofrivilligt är i periferin.
Senast redigerad av MoreCowbell 2022-05-30 kl. 23:01.
Citera
2022-05-30, 22:58
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UtanLeg
jepp han är den andra i historien. men att återfallsgraden är så extremt hög generellt säger något om brottspersoner med. antingen respekterar man lagen eller så gör man det inte. i praktiken kan man se detta tydligt på fotbollshuliganer, antingen har de ingen misshandelsdom på eller så har dom 20+

Kriminella som gör upprepade brott blir rimligtvis överrepresenterade i fällande domar medans engångsförbrytare blir överrepresenterade i fall som aldrig klaras upp.
Citera
Medlem
Stackars jävel, klarat sig så länge o så åker han dit på en så liten sak.

Hade det inte varit för Palme så hade det varit preskriberat. Fy fan för att vara i hans skor nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanttomen
Inte jag heller men går fint ändå. flåt skorpis

Det är lugnt. Har jobbat i Sveg i några år och känner lite folk där, skall se om jag kan få fram lite mer information.
Citera
2022-05-30, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoreCowbell
Det är inte han.

Du vet att du hittat rätt om du ser någon som ser ut som Krimimillas avtar fast bredare ansikte, sämre hy och mycket högt hårfäste/inget hår.

Jag har försökt leta ikväll men han är inte på några sociala medier som jag känner till. Han är bra på att undvika kameran.

Han verkar smal också. På Facebook har företaget en sida. Där är en bild med en kille och ett barn, mamman sade väl att hans syskonbarn älskade honom. Dock är den killen grov. Sen har de lagt ut en bild med fyra anställda med jultröjor på, de är oxå grova och känns inte heller som rätt person.
Citera
2022-05-30, 23:02
Medlem
Det var tydligen den sällsynte idioten Sven-Åke Christianson som orsakade frikännandet.
Han har orsakat mycket skada den mannen.
Citera
2022-05-30, 23:05
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Okej, från att han kan inte ha gjort det, till att han inte gjort det ensam...

Ja mamman verkar inte alla hästar hemma

” Hon har ännu inte fått någon information om varför sonen häktats. ”

Varför…?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in