Nu har jag käkat lunch. Ids inte läsa ikapp tråd och media.
Jag antecknar frenetiskt under rättegången med penna och block för att kunna återge ikväll när jag landat lite.
Åklagaren var pedagogisk, tydlig gav ett kompetent intryck. Man kunde hänga med bra, det var tydligt, sakligt och kronologiskt. Det verkar, som ni kanske läst, framkommit väldigt lite i senaste månadens utredningsarbete mer än Olofs stora knivintresse. Det är ju DNA-träffen som är av värde här av ny bevisning. Men det blir nog milt spännande att höra kusinen också.
Försvaret.. Jag har läst mycket här i tråden om hur kompetent Holst ska vara. Men jag fick ett intryck av att han var trött, less, släpig och spretig. Nedvärderande/utdömande mot andras insatser på ett sätt som inte gav något seriöst eller proffesionellt intryck. Han verkar inte vilja vara här.
Spenderade alltså en ansenlig tid åt att visa serietidningar. Han förkunnade att eftersom åklagaren håller kvar vid GOP-teckningen som bevis fast den teckningen är *suck* såå irrelevant så *suck* måste han invända mot det beviset. Han tar sedan upp massvis med tid åt att visa dödskallar som finns i Olofs olika serietidningar. Bläddrar förstrött, "Fantomen.. Där finns det mycket dödskallar.." och visar och visar. Visar också att det står tex GOOM och GROOT i stora bokstäver i en tidning, vilket ska ha nån slags likhet med GOP och därifrån Olof kan ha fått inspiration till såväl skalle som text.
Gäspningar och suckar i åhörarsalen när han gick på och på om detta.
Efter lunch förväntas då Holst fortsätta visa serietidningar från 90-talet antagligen, eftersom han fick avbrytas för lunch. Och så ska ju Olof - OM han orkar - lämna sin berättelse. Holst säger att det är nämligen mycket påfrestande för Olof när Malins familj sitter mitt emot. Plus den stora hotbilden som finns mot honom. Holst hoppas att Olof orkar prata.
Som sagt jag vet inte hur bra rapportering ni får, säkert mycket ni redan hört, men där var min lunchrapport iaf