2022-05-29, 06:22
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UpTop
Har hört att han smackade på en paparazzi en gång ho ho.

Och så har han druckit alkohol

Med tanke på hur paparazzis uppför sig är jag förvånad över att det bara hänt en gång. Gudarna ska veta att jag själv hade gjort en ”Britney” om man blivit utsatt för den typen av förföljelse.

OnT: Jag följer fallet sporadiskt och tar inte JD hem detta vet jag inte vad som är fel med systemet..

Såg nyss klippet där Ms.Turd sitter och ”antecknar”, hysteriskt roligt !!
Citera
2022-05-29, 06:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Sjukt och sjukt, ljuga är ju generellt inte förbjudet (tack och lov), så lögner sprids ju överallt. gäller det som här förtal, att man skadar någons anseende, så måste ju detta bevisas. På vilket sätt skulle det annars vara? Den som påstår att någon annan är lögnare kan ju själv vara lögnaren?

Att ljuga är inte förbjudet, men jag svarade på ett inlägg om lögner.

För mig som levt med en psykopat, är tyvärr lögner och förtal samma sak. 😢
Eftervåldet är nästan värre…

Så skönt att J Depp har fått upprättelse.
Citera
2022-05-29, 08:30
Medlem
Fotboll12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Sjukt och sjukt, ljuga är ju generellt inte förbjudet (tack och lov), så lögner sprids ju överallt. gäller det som här förtal, att man skadar någons anseende, så måste ju detta bevisas. På vilket sätt skulle det annars vara? Den som påstår att någon annan är lögnare kan ju själv vara lögnaren?

Men hur hamnade Johnny Depp i denna mardröm? Jo för att alla trodde blint på Amber Heard. Det ska inte vara möjligt att lögnaktigt förstöra någons liv som hon gjort med Johnny.

Vi har ett allvarligt systemfel som måste åtgärdas i en ordentlig offentlig diskussion som många fortfarande vägrar ta – inte minst gäller det svensk media.

Det finns fortfarande år 2022 fördomar hos vanligtvis intelligenta människor om att en man inte kan vara ett renodlat offer för en fysiskt svagare kvinna, och det gör mig förtvivlad.
Senast redigerad av Fotboll12 2022-05-29 kl. 08:43.
Citera
2022-05-29, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Det är många här i tråden som inte verkar ha någon koll alls på vad det handlar om och sitter och gissar och tror det ena och det andra, så det är inte lätt att få något grepp om vad det handlar om.
Det vi vet till hundra procent är att heard har ljugit en hel del (bland annat under ed) för att stärka sin ståndpunkt och misskreditera Johnny, samtidigt som hon anklagar alla som vittnar emot henne för att vara lögnare.

Bara det säger ju rätt mycket...
Citera
2022-05-29, 08:51
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll12
Men hur hamnade Johnny Depp i denna mardröm? Jo för att alla trodde blint på Amber Heard. Det ska inte vara möjligt att lögnaktigt förstöra någons liv som hon gjort med Johnny.

Vi har ett allvarligt systemfel som måste åtgärdas i en ordentlig offentlig diskussion som många fortfarande vägrar ta – inte minst gäller det svensk media.

Det finns fortfarande år 2022 fördomar hos vanligtvis intelligenta människor om att en man inte kan vara ett renodlat offer för en fysiskt svagare kvinna, och det gör mig förtvivlad.

Tex ljög hon om att när hon skilde sig och fick 7 miljoner dollar så blev hon anklagad för att ha gift sig för pengarna typ, för att motverka den anklagelsen så sa hon att hon skulle skänka bort pengarna, hälften till ett sjukhus och hälften till ett annat ställe. Vid rättegången visade det sig att de 3,5 miljoner dollar som skulle gå till det andra stället skulle delas upp på tio år. Alltså 350 000 dollar per år, Amber betalade bara allra första året sedan har hon skitit i att betala. Som jag förstod det säger hon nu att hon ska betala resten...
Men hon har ju, tycker jag, helt gjort klart att det inte går att lita ett skit på vad hon säger om någonting.
Citera
2022-05-29, 09:09
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Det vi vet till hundra procent är att heard har ljugit en hel del (bland annat under ed) för att stärka sin ståndpunkt och misskreditera Johnny, samtidigt som hon anklagar alla som vittnar emot henne för att vara lögnare.

Bara det säger ju rätt mycket...
Lögnare ja, och "alla är på Johnny Depps payroll" ej att förglömma.
Vilket jävla skämt. Som om supermodellen Kate Moss eller stormogulerna på filmbolagen (Richard Marx och Walter Hamada) vore köpta.

De fick dessutom inte kalla in sina ex att vittna pga någon USA-regel. MEN eftersom Team Heard hade omnämnt Kate Moss i första rättegången så var det fritt fram för Team Depp att kalla henne nu.

Jag tyckte om Isaac Baruch's vittnesmål.
Han med "Amica cream?" och bred New York-accent, skallig, vitt skägg.
Han sa något om att AH förstört för så många iom alla händelser. Tro fan det.
Citera
2022-05-29, 09:40
Medlem
SuperVitings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Det första: Defamation case, ärekränkning/förtal av AH mot JD. Hon skrev en tidningsartikel som stoppade hans karriär. Han har anmält henne.
Enligt New York Post stämde hon honom tillbaka för att ha ”förtalat henne genom att påstå att hon ljuger om övergreppen”.
Citat:
Heard, 36, countersued for $100 million, claiming Depp defamed her when he said she was lying about her abuse allegations.

https://nypost.com/2022/05/27/johnny...r-heard-trial/
Citera
2022-05-29, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Tex ljög hon om att när hon skilde sig och fick 7 miljoner dollar så blev hon anklagad för att ha gift sig för pengarna typ, för att motverka den anklagelsen så sa hon att hon skulle skänka bort pengarna, hälften till ett sjukhus och hälften till ett annat ställe. Vid rättegången visade det sig att de 3,5 miljoner dollar som skulle gå till det andra stället skulle delas upp på tio år. Alltså 350 000 dollar per år, Amber betalade bara allra första året sedan har hon skitit i att betala. Som jag förstod det säger hon nu att hon ska betala resten...
Men hon har ju, tycker jag, helt gjort klart att det inte går att lita ett skit på vad hon säger om någonting.
Hon hade inte betalt en enda dollar framgick ju.
Citera
2022-05-29, 11:17
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion

Jag skrev förut att hon ser ut som Annika Strandhäll i ansiktet men hon ser ut som Strandhäll i den ekonomiska biten också. Förstår inte hur Depp kunde falla för denna blondin.
Citera
2022-05-29, 11:21
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UpTop
Jag har hört att han tycker om rabarber. Helst rått.

Men vetifan alltså, så gott är det ju inte.
Nej jag håller med. Han måste ha en väldigt speciell smak.
Citera
2022-05-29, 11:29
Medlem
Hon verkar helt galen, frågan är inte om utan frågan är vilka diagnoser har hon.

Får C.W vibbar
Citera
2022-05-29, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll12

Lägg till att det förstärktes av #Metoo. Han hade inte en chans.

Folk gillar att hänvisa till statistiken att en överväldigande majoritet av de som är dömda för våld i en nära relation är män (det är sant). Men de förstår inte att det finns undantag. De blundar för flera timmars ljudinspelningar som visar en sanning som förstör deras verklighetsbild, där AH säger att JD alltid flyr bråk och där det bekräftas att hon nästan alltid använder fysiskt våld.

De blundar för sms:et där AH erkänner att hon var rädd för att JD skulle ansöka om skilsmässa. För det var det han sa till henne den 21/5 när han såg henne den första gången på över en månad. Det innebär att AH och hennes parasiter till vänner inte skulle få bo kvar gratis i JD:s penthouse. Vem är mest trovärdig? Två poliser som inte ser några skador på AH eller tecken på bråk, eller hennes vänner som kommer att bli hemlösa inom en snar framtid? Genom att få besöksförbud säkrade AH att hon och hennes vänner inte skulle bli hemlösa inom 21 dagar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in