2022-05-28, 16:22
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
För sig själv eller Amber. Vad tror du?
Jag TROR för sitt eget.
Citera
2022-05-28, 16:24
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Kollar den testimony jag missat, där Johnny Depp berättar om sitt liv. Bilden av personen får mig nästan att börja gråta.

* Liten pojke växer upp i ett fattigt ruckel i Kentucky med en mentalsjuk, psykiskt och fysiskt misshandlande mamma. Lär sig hur han undviker vansinniga konflikter, genom att fly dem. Blir retad pga sitt lazy eye som han måste använda ögonlapp för.

* Växer upp och vill bara spela rockmusik, men blir övertalad att testa skådespeleri. Får roll efter roll, jobbar mycket med Tim Burton i kultförklarade klassiker, blir slutligen prisad sin roll i den världskända, fantastiska Disney-serien Pirates of the Caribbean, som Piraten Jack Sparrow - med ögonlapp.

Cirkeln var sluten. Det kunde ha slutat där.

Men sen gifte han sig tyvärr med sin morsa.
Inte alltför ovanligt , dessvärre. Hoppas verkligen han har lärt något av detta.
Citera
2022-05-28, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Warmane
Tveksamt. Hon har media på sin sida, och ljudinspelningar där hon erkänner misshandel har funnits ute under väldigt lång tid, det har inte påverkat filmbolagen.

Det är snarare så att den här historien kommer att sänka mainstreammedia.
Citera
2022-05-28, 16:26
Medlem
Warmanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Möjligen SVENSK media , men det säger ju allt om den
Utländsk också. Du har missat den förra rättegången som handlade om The Sun mot Depp?
Citera
2022-05-28, 16:26
Medlem
Jaaa.. men jag vet inte, men kanske att USA får sin alldeles egen Linnea Claesson.
Citera
2022-05-28, 16:27
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Warmane
Utländsk också. Du har missat den förra rättegången som handlade om The Sun mot Depp?
Inte alls, men nu pratar jag om den här rättegången.
Senast redigerad av MrGrant 2022-05-28 kl. 16:28. Anledning: syftning
Citera
2022-05-28, 16:28
Medlem
LuluBrooksies avatar
Åh gud. Klinganden av hans smycken när han sitter vid micken är sååå ASMR.
Får jag bara säga det?
Citera
2022-05-28, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Det är snarare så att den här historien kommer att sänka mainstreammedia.

Det blir intressant att se hur svensk media hanterar omställningen till verkligheten, när de ser att hela övriga världen inser att Amber är skyldig och att det inte finns någon both sides i detta. För de kan inte fortsätta som de gjort hittills – det vore rent självdestruktivt.
Senast redigerad av Fotboll12 2022-05-28 kl. 16:33.
Citera
Medlem
HemligaBrevs avatar
Heja Johnny! fantastisk skådespelare och person, har jag alltid tyckt.
Har Amber borderline?
Citera
Medlem
2 av 9 jurymedlemmar har fått gå, de lottades innan rättegången. De är alltså sju.
Citera
2022-05-28, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaBrev
Heja Johnny! fantastisk skådespelare och person, har jag alltid tyckt.
Har Amber borderline?

Om jag minns rätt har hon borderline och histrionisk personlighetsstörning som jag tror kan beskrivas som en form av psykopati.
Citera
2022-05-28, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Lever man i ett förhållande med den typen av person AH är så är det oftast väldigt svårt att ha sig ur. Min sambo var tillsammans med en tjej med samma problematik som AH, och blev i princip hjärntvättad. Han mådde tillslut väldigt dåligt med mkt lågt självförtroende innan han lyckades bryta sig loss. Det är en del av hur det funkar med såna slags personer, de manipulerar en och bryter ned en.

Precis. Det du beskriver är fas tre i normaliseringsprocessen. Det betyder att växlingen mellan våld och värme leder ofta till att den utsattas känslomässiga band till förövaren stärks medan självförtroendet och självkänslan påverkas negativt, något som gör det svårare att ta sig ur relationen. Det är också vanligt att förövaren lägger över ansvaret för våldet på offret genom att säga att det är hens fel att förövaren behöver slå.

Om man lyssnat på ljudinspelningarna så passar ovanstående text in perfekt på Amber Heard. Dessutom så förstärktes säkert detta av hennes påstådda borderline, en diagnos där personens anhöriga kan pendla mellan att perfekta till att vara totalt värdelösa inom loppet av några minuter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in