2022-05-28, 15:57
Medlem
Jag har inte riktigt vågar lyssna på vad rättsexperter sagt om prognosen inför domen efter att rättegången nu avslutats.

Före rättegången var det ju i princip solklart att Amber skulle bli friad pga tuffa beviskraven.

Har experterna samma övertygelse nu om friande för Amber?
Senast redigerad av Fotboll12 2022-05-28 kl. 16:15.
Citera
2022-05-28, 15:59
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Varför skulle han få cred för att han stod ut med med psykopaten?
Paret hade inga gemensamma barn o inget annat som ”tvingade” dem att vara ihop.
Han borde ha packat sin väska efter smekmånaden eftersom paret tycks ha rykt ihop ordentligt redan då.
Lever man i ett förhållande med den typen av person AH är så är det oftast väldigt svårt att ha sig ur. Min sambo var tillsammans med en tjej med samma problematik som AH, och blev i princip hjärntvättad. Han mådde tillslut väldigt dåligt med mkt lågt självförtroende innan han lyckades bryta sig loss. Det är en del av hur det funkar med såna slags personer, de manipulerar en och bryter ned en.
Citera
2022-05-28, 16:02
Medlem
MrGrants avatar
https://mobile.twitter.com/SlowNewsD...b798b45c6.html Vad gör hon?
Citera
2022-05-28, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekronwo
Alltså mdma å shit är så vanligt, nu har ju Jds liv blottas framför kamerorna och hans bruk har visats öppet vilket han ej förnekar.
Men mdma/E är hur vanligt som helst. Förstår som inte varför man ska haka upp sig vid det, då trial inte handlar om hans missbruk, utan handlar om defamation. Jag anser inte att en person är sämre bara för att de brukar, har själv slutat för flera år sedan, men har aldrig mött en person i mina kretsar som skulle börja slå tjejer bara för att de är höga.

Känns bara som att svennebananer i deras righteousness angående droger tror de vet så mycket, men har aldrig själva varit i närheten av dessa kretsar, eller "känner" en person som betett sig dåligt. Är sjukt mkt folk som drogar som aldrig hamnar i trubbel, det är ju bara de extrema och kriminella som syns i media, inte alla de hundratusentals/miljon som tar droger utan att någon vet bättre i Sverige.

Vet inte om håller med där riktigt, på alla punkter. Snarare är det väl ett mirakel om man inte fått någon form av hjärnskada eller iaf förändring i hjärnan, under långt missbruk iaf om det rör sig om tunga droger? Eller? Men det betyder ju inte man blir mer våldsam för det, kanske kan även bli tvärtom också?

Men en del som inte är galna annars kan ju bli det av vissa droger, är ju väldigt tragiskt om man gör något hemskt under påverkan.

Men på vilket sätt folk kan bli påverkade är ju individuellt och toleransnivå osv, men ändå väldigt farligt med många av dessa droger.

Där håller jag verkligen med, människovärdet sitter inte i om man brukar droger eller ej. Den som anser något sådant säger ju mer om den personen och empatibrist. Finns ju många också som är helt nyktra som begår övergrepp.

On topic: Tycker inte det va ok av Amber att ta flera kort på Depp så där, ovetandes. (Har sjlv varit utsatt för det, av män) Och deras försvar på det är milt sagt tvivelaktigt. Köper inte det riktigt.
Senast redigerad av DiplomaticRealm 2022-05-28 kl. 16:15.
Citera
2022-05-28, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
https://mobile.twitter.com/SlowNewsD...b798b45c6.html Vad gör hon?

Vi har försökt diskutera fram vad det handlar om men frågetecknen kvarstår och ju mer jag tittar på klippet desto mer får jag för mig att det faktiskt är något som Ms Heard snortar.
Senast redigerad av Fotboll12 2022-05-28 kl. 16:11.
Citera
2022-05-28, 16:10
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll12
Vi har försökt diskutera fram vad det handlar om men frågetecknen kvarstår och ju mer jag tittar på klippet desto mer får jag för mig att det faktiskt är något hon snortar.
Ja jag tycker det ser ut som om hon drar inåt , inte utåt eller bara torkar.
Citera
2022-05-28, 16:13
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Lever man i ett förhållande med den typen av person AH är så är det oftast väldigt svårt att ha sig ur. Min sambo var tillsammans med en tjej med samma problematik som AH, och blev i princip hjärntvättad. Han mådde tillslut väldigt dåligt med mkt lågt självförtroende innan han lyckades bryta sig loss. Det är en del av hur det funkar med såna slags personer, de manipulerar en och bryter ned en.
Jag vet precis hur det är , har haft personer (plural) som Amber i familjen. Känner så väl igen beteendet.
Citera
2022-05-28, 16:16
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av momsloveme
Den här har dom flesta säkert redan sett, men tåls att länka igen! Behöver inte se hela, men det första klippet där är väldigt intressant!

https://www.youtube.com/watch?v=09WDkL4mHoU

Tack för att du länkade. 💕
Det är ju han som lidit av PTSD. Det är dygd få människor kan föreställa sig.
Skökan projicerar allt från början till start.

#justiceforjohnnydepp
Citera
2022-05-28, 16:16
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekronwo
Haha så fint att se, men de känns så uppfriskande bra hans lawyers, drivna av decency och deras passion för att få Jds historia att bli känd. Sällan sett så oslemmig lawyers som dessa, riktigt superteam!

Rottenborn började ju deras slutplädering med att ljuga angående bevis som visats och ljuga om att det är Johnny depp som skyller på alla andra, då det uppenbart har varit hans client som skyllt på alla förutom sig själv hela rättegången. Blev så sjukt irriterad av deras slutplädering, otroligt att advokaterna ligger på samma nivå som Amber heard, hoppas deras karriärer får ett hål i kanten efter detta.
Jag tror Ambers advokat Elaine slåss för sitt liv. Slutpläderingen var riktigt pinsam.
Citera
2022-05-28, 16:19
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Jag tror Ambers advokat Elaine slåss för sitt liv. Slutpläderingen var riktigt pinsam.

För sig själv eller Amber. Vad tror du?
Citera
2022-05-28, 16:21
Medlem
LuluBrooksies avatar
Kollar den testimony jag missat, där Johnny Depp berättar om sitt liv. Bilden av personen får mig nästan att börja gråta.

* Liten pojke växer upp i ett fattigt ruckel i Kentucky med en mentalsjuk, psykiskt och fysiskt misshandlande mamma. Lär sig hur han undviker vansinniga konflikter, genom att fly dem. Blir retad pga sitt lazy eye som han måste använda ögonlapp för.

* Växer upp och vill bara spela rockmusik, men blir övertalad att testa skådespeleri. Får roll efter roll, jobbar mycket med Tim Burton i kultförklarade klassiker, blir slutligen prisad för sin roll i den världskända, fantastiska Disney-serien Pirates of the Caribbean, som Piraten Jack Sparrow - med ögonlapp.

Cirkeln var sluten. Det kunde ha slutat där.

Men sen gifte han sig tyvärr med sin morsa.
Senast redigerad av LuluBrooksie 2022-05-28 kl. 16:24.
Citera
2022-05-28, 16:21
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Warmane
Tveksamt. Hon har media på sin sida, och ljudinspelningar där hon erkänner misshandel har funnits ute under väldigt lång tid, det har inte påverkat filmbolagen.
Möjligen SVENSK media , men det säger ju allt om den
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in