2022-05-27, 12:36
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Team Amber-folk: "Man kan inte slå fast att Amber har personlighetsstörningar eller ljuger"

Också Team Amber: "Fiffiniffi misshandlar sin fru eftersom han skrev att han skojbrottas med sin fru och hon får blåmärken!!!!"

Precis när man tror att ni inte kan sjunka lägre...

Haha ofc. De borde inte ens ha förmågan att föröka sig.

Citat:
Ursprungligen postat av karlenn
Utgången i den här rättegången är väl inte speciellt viktig för Depp. För Heard så är den livsviktig, hennes karriär är mer eller mindre förstörd och en personlig konkurs är överhängande.

För Depp så har den här rättegången mer eller mindre handlat om att återställa sin image, vilket man sannerligen har lyckats med ganska så bra. Jag säger inte att Depp inte har orsakat något blåmärke på Heard, det är dock uppenbart att deras relation var enormt stökig och att Heard har varit grundpelaren för den destruktiva relationen.

Hela världen har bevittnat vilken instabil människa Heard faktiskt är.

Jag tycker det är imponerande att han stod ut med galningen under en sån lång tid. Amber har erkänt att hon slagit Johnny, men det finns inget som talar för det motsatta.

Att missbruka droger är en sak men det betyder inte att man är våldsam. Hans tidigare relationer älskar honom men han mår inte psykiskt bra helt enkelt. Det kallas för bipolaritet och det är påfrestande.

Balansen är återställd. Johnny Depp behöver inte mer pengar men i rättvisans namn så borde Amber Turd åtminstone betala skulden som efterfrågats av JD. Än finns det hopp!

Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Utpressning? Handlar väl snarare om kompensation för sveda och värk. Gifta personer brukar också få materiell kompensation.

Amber fick $7M. Räckte inte det? Om jag fick 70 miljoner SEK så hade jag gått vidare i livet. Det är så störd AH är. Narcissist i den renaste formen.
Senast redigerad av LeCastle 2022-05-27 kl. 12:39.
Citera
2022-05-27, 12:44
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
De har även fått veta hos vem omvärldens sympatier ligger genom AH:s expertvittnen om hashtags som #amberheardisanabuser och #justiceforjohnnydepp. AH själv vittnade om att sociala medier gör narr av hennes vittnesmål och att hon blir dödshotad varje dag.

BPD-Amber drog återigen offerkortet på studs. Kan nog mycket riktigt vara ett misstag. En jurymedlem som står och väger borde ju ändå fråga sig "vad är det resten av världen vet som inte jag fått se?"

Citat:
Själva stämningen från JD:s sida handlar om att AH skrivit en op-ed om JD där hon anklagar honom för fysisk misshandel och våldtäkt. AH har nekat till anklagelsen om att den handlar om honom, hon namngav ju ingen.
Dock så råkade AH erkänna, under gårdagens korsförhör där advokaten tryckte på AH:s narcissistiska knappar, att det hela faktiskt handlade om JD.

Japp, det var nice :-)

Min tanke kring den biten är dock att juryn redan förstått att det låg till på det sättet. Därför var, enligt mig, det största värdet av detta erkännande att Amber återigen visas ha tidigare ljugit för dem under ed.
Citera
2022-05-27, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Haha ofc. De borde inte ens ha förmågan att föröka sig.

Jag tycker det är imponerande att han stod ut med galningen under en sån lång tid. Amber har erkänt att hon slagit Johnny, men det finns inget som talar för det motsatta.

Att missbruka droger är en sak men det betyder inte att man är våldsam. Hans tidigare relationer älskar honom men han mår inte psykiskt bra helt enkelt. Det kallas för bipolaritet och det är påfrestande.

Balansen är återställd. Johnny Depp behöver inte mer pengar men i rättvisans namn så borde Amber Turd åtminstone betala skulden som efterfrågats av JD. Än finns det hopp!

Amber fick $7M. Räckte inte det? Om jag fick 70 miljoner SEK så hade jag gått vidare i livet. Det är så störd AH är. Narcissist i den renaste formen.

Det huvudsakliga problemet är att det inte finns på världskartan att Amber Heard kommer kunna hosta upp det efterfrågade beloppet, inte ens i närheten, det tror jag även Depp och hans team är införstådda med.

Det kommer inte finnas en agent eller ett produktionsbolag som vill ta i Amber Heard när det här är klart, i synnerhet inte om Depp går vinnande ur det här rent juridiskt. En rik partner lär bli svårt att hitta också med tanke på hur hon behandlar andra människor.

Det är bara att konstatera att Amber Heards liv fyllt med glamour och lyx är slut.
Citera
2022-05-27, 12:54
Medlem
Citat:
And so it begins....
https://www.svt.se/kultur/mediebolag...ora-anti-heard

Avskyn jag känner för svensk statsmedia är svår att beskriva med ord. Alltid, alltid, alltid nåt jävla vänsterorienterat perspektiv på allt de bevakar. Bara vetskapen att jag är tvungen finansiera skiten enligt lag....

Anser att den artikeln var rätt välskriven. Man pratar om att företaget själva betalat för reklam för att dra till sig tittare, och även vad konsensusen är kring Depp vs Heard. Det läggs ingen värdering vid vad som är rätt eller fel, utan mer en objektiv syn på situationen.

Då jag inte sett inläggen själv, så kan jag ju inte kommentera detta, men det är ju fullt möjligt att något mediehus har tagit Depps sida.

Hade behövt se artiklarna från The Daily Wire för att kunna dra slutsatsen att det inte är "anti-Heard propaganda", vilket är fullt möjligt.

https://www.dailywire.com/topic/johnny-depp

Tittar du här så hittar du inte en enda negativ Depp artikel, men massor för Heard.

https://www.dailywire.com/news/holly...be-abusers-too
Citera
2022-05-27, 13:10
Medlem
Fotboll12s avatar
Citat:
And so it begins....
https://www.svt.se/kultur/mediebolag...ora-anti-heard

Avskyn jag känner för svensk statsmedia är svår att beskriva med ord. Alltid, alltid, alltid nåt jävla vänsterorienterat perspektiv på allt de bevakar. Bara vetskapen att jag är tvungen finansiera skiten enligt lag....
Citat:
Ursprungligen postat av GengusKhan
Anser att den artikeln var rätt välskriven. Man pratar om att företaget själva betalat för reklam för att dra till sig tittare, och även vad konsensusen är kring Depp vs Heard. Det läggs ingen värdering vid vad som är rätt eller fel, utan mer en objektiv syn på situationen.

Då jag inte sett inläggen själv, så kan jag ju inte kommentera detta, men det är ju fullt möjligt att något mediehus har tagit Depps sida.

Hade behövt se artiklarna från The Daily Wire för att kunna dra slutsatsen att det inte är "anti-Heard propaganda", vilket är fullt möjligt.

https://www.dailywire.com/topic/johnny-depp

Tittar du här så hittar du inte en enda negativ Depp artikel, men massor för Heard.

https://www.dailywire.com/news/holly...be-abusers-too

SVT-artikeln är bara ett exempel på hur svensk media betett/beter sig gällande Heard/Depp-rättegången. Diskussionen är totalt enögd och de gör sig själva en otjänst med det eftersom de bekräftar hur dålig koll på verkligheten de ofta har.
Senast redigerad av Fotboll12 2022-05-27 kl. 13:15.
Citera
2022-05-27, 13:17
Medlem
Citat:
Vadå gett, hon fick det ju först efter domstolen tvingar Depp att ge henne något överhuvudtaget. Sedan tror jag ingen av de båda var oskyldiga i förhållandet. Depp har dock en historia av att jaga unga snygga tjejer och dessutom har han en hel del missbrukarproblematik.

Jag har svårt att tro JD behövt jaga unga kvinnor. Snarare springa ifrån dem..
Citera
2022-05-27, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll12
SVT-artikeln är bara ett exempel på hur svensk media betett/beter sig gällande Heard/Depp-rättegången. Diskussionen är totalt enögd och de gör sig själva en otjänst med det eftersom de bekräftar hur dålig koll på verkligheten de ofta har.

Nej, det de säger är sant. The Daily Wires samtliga artiklar är positiva för Depp. Då jag inte läst fler SVT artiklar vet jag inte om man kommenterat andra mediehus subjektivitet i frågan, men den artikeln var inte ett bra exempel.

Utöver det så är det enbart en översättning från VICE.
Citera
2022-05-27, 13:31
Medlem
Citat:
Team Amber-folk: "Man kan inte slå fast att Amber har personlighetsstörningar eller ljuger"

Också Team Amber: "Fiffiniffi misshandlar sin fru eftersom han skrev att han skojbrottas med sin fru och hon får blåmärken!!!!"

Precis när man tror att ni inte kan sjunka lägre...

Mm. De blåmärken hon visar upp är precis i klass med lekbrottning.. även livet med en större livlig hund ger blåmärken värre än de AH visar upp. Eller möjligen när JD försökt värja sig från ABs våldsama utbrott, som flera vittnen berättat om, kanske bör de som inte fattar vilka fysiska skador AH borde haft med den nivån av våld hon vittnar/ljuger om kolla in på de mindre trevliga sidorna här på fb och se hur en misshandlad kropp ser ut. Skulle räcka med en googling faktiskt så kan man se bilder på kvinnor som blivit misshandlade. Men vänstertrollen vill inte se eller höra. Att bli slagen i ansiktet med full ursinnes kraft(vilket är vad hon vittnar om, att han ibland blev ett okontaktbart monster)av en man med de ringarna JD har ger skador du inte kan sminka över nästa dag. Eller nästa eller nästa dag heller. Tänder skulle oxå slagits ut.
Citera
2022-05-27, 13:32
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlenn
Det huvudsakliga problemet är att det inte finns på världskartan att Amber Heard kommer kunna hosta upp det efterfrågade beloppet, inte ens i närheten, det tror jag även Depp och hans team är införstådda med.

Det kommer inte finnas en agent eller ett produktionsbolag som vill ta i Amber Heard när det här är klart, i synnerhet inte om Depp går vinnande ur det här rent juridiskt. En rik partner lär bli svårt att hitta också med tanke på hur hon behandlar andra människor.

Det är bara att konstatera att Amber Heards liv fyllt med glamour och lyx är slut.
Säg inte det. Som heltidsarbetande sommelier (som hon har utbildning för) kan man tjäna 26 500 SEK i månaden (svensk lönestandard 2022). Hon får lyxa till det på ledig tid som vi andra.

(Obs ironi.
Jag tror inte ens någon skulle anställa henne som det.)
Senast redigerad av LuluBrooksie 2022-05-27 kl. 13:34.
Citera
2022-05-27, 13:40
Medlem
Citat:
Man undrar ju bara hur många gånger Depp kan förlora innan han ger upp? Han känns som en vampyr som reser sig gång på gång efter avslutad förlust.

Man undrar ju också lite varför Depp konstant sökt nya kvinnliga relationer och inte mer byggt upp längre trygga relationer. Nu jagade han lammkött med AH och det blev katastrof för båda parter.

Han var tillsammans med Vanessa Paradi i 14 år. Han är 58 nu. Och de andra i några år. Förstår att det blir problem när man är borta på inspelningar under halva året.

Att Amber Heard var en golddigger och uppmärksamhetstörstig vet vi. Men sen räckte inte det, Johnny kunde inte fylla hennes liv med innehåll. Och hon vände sig mot honom. När hon dessutom börjat jaga honom för att få honom att skrika och slåss för kommande dagar men det misslyckades och det gjorde henne vansinnig. Men hon har varken bilder eller ljud på att han han skadat henne på något sätt.

Så nu kommer hon för ALLTID att vara den som ljög om misshandel och om våldtäkt.
Citera
2022-05-27, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
ja ögonen blev helt svarta och han andades häftigt, snudd på att han skulle börja veva runt o skrika och förståss tappa kontrollen....
även idag noterade jag att han andades häftigt.
Panikattacker har han enligt hans sjuksköterska o kronisk huvudvärrk
Nåväl det som han ursätter sig själv för
har han själv ställt till, men man förstår att han mår mycket
dåligt, han har verkligen förlorat allt hur än det går..
att han var så hämndlysten kunde man inte ana.
Att det finns sådana personer i den kändistoppen visste man, men denna rättegpng är verkligen bisarr
undrar vad han får för sorts medicin för orka med att sitta där hela dagen..

Depp har skadat henne enormt fysiskt när han har andats så häftigt.

Måste han ta medicin för att orka sitta upp? Vad är det du tänker på då?
Citera
2022-05-27, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Är du rubbad? Jag brottas ofta med min sambo, fastän han med lätthet lyfter mig med bara en arm. Brottas också med mina barn(min son på nio år har helt klart gett mig en hel del blåmärken) samt brukade brottas med min hund när han levde.
Helt normalt. Jag brottas med min son jag med. Nu är han starkare än mig Haft många lårkakor från stor vakt hund som i full fart trampat över mig i soffan när det kom någon vid dörren...
Smällar man få ta....
Men att AH inte haft värre skador går inte ihop helt enkelt. När jag får en jäkla lårkaka som är blå lila av en tass som trycker ifrån med 50 kg så borde hennes ansikte va ärrigt och hon borde iaf några några stift tänder idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in