Citat:
Svaren på alla era frågor har ni här:
https://www.flashback.org/sp78754297
Läs noggrant igenom hela inlägget, och använd er hjärnor för en gångs skull. Det är allt jag har att säga angående Månlandningen 1969. Och jag tänker inte upprepa mig igen.
https://www.flashback.org/sp78754297
Läs noggrant igenom hela inlägget, och använd er hjärnor för en gångs skull. Det är allt jag har att säga angående Månlandningen 1969. Och jag tänker inte upprepa mig igen.
Men du har ju gång på gång kommit med helt felaktiga påståenden här i tråden och andra har förklarat vad som är fel och varför. Som exempelvis ditt tjatande om bilderna där du trots upprepade försök inte kan ta till dig att det du begär inte går att genomföra med dagens utrustning.
Är det då inte bättre att du läser lite fysik och andra naturvetenskapliga ämnen och själv får insikt kring detaljerna du har fel om samt en djupare förståelse för hur världen fungerar som du även kan få användning för i andra sammanhang?
Det är inte direkt någon "dold" kunskap utan det är bara att gå till närmaste bibliotek. Helt gratis dessutom. Sedan kan du ju fördjupa dig i vissa detaljer inom fysiken som kan vara relaterade till själva månlandningarna såsom strålning, optik, datorer m.m. Det fina är att du därefter själv kan sitta och räkna på dessa detaljer och få fram faktiska siffror som visar på vad som är möjligt och inte. Inom fysiken går det ju att räkna på i princip ALLT.
Visst, det kommer krävas en del av dig men det behöver inte vara alltför svårt så länge du är intresserad av att veta hur världen verkligen fungerar istället för att sitta hemma på kammaren och gissa.
Det finns en hel del amatörer runt om i världen som inte ens är experter i de här ämnena men som med sin trots allt begränsade kunskap ändå lyckas inse att månlandningsuppdragen var fullt möjliga då de förstår och kan ta till sig en hel del av de populärvetenskapliga förklaringar som gjorts genom åren. Vi har alltså flera tusen och åter tusen experter och amatörer som borde ha protesterat gällande de förklaringar kring olika detaljer som NASA och andra experter gett kring månlandningarna. Ändå råder det full acceptans från de som verkligen är insatta i frågan.
Hela månlandningsprojektet innefattar en stor mängd vetenskapliga områden och hade det funnits frågetecken så kan du vara säker på att vetenskapsmän runtom i världen hade satt ner foten och ifrågasatt. Istället råder det konsensus då alla de som kan tillräckligt mycket inser att det var fullt möjligt.
Ifall det inte borde vara genomförbart och samtidigt inte avslöjas så krävs det i princip att inte bara de som jobbat med projektet håller tyst utan även att alla andra tillräckligt välutbildade och insatta personer av någon outgrundlig anledning inte öppnar munnen och ifrågasätter månlandningen.
Istället är det i princip bara de personer med väldigt väldigt väldigt begränsad naturvetenskaplig kunskap som inte tror månlandningarna var möjliga, vilket vi också sett prov på, på nästan varenda en av den här snart 2000 sidor långa tråden. Sen hur många som trollar är en annan fråga men det borde ju i alla fall finnas en och annan som verkligen tror på det de själva skriver.
Min fråga är då: vill ni verkligen inte ta reda på hur världen fungerar? Ni har så starka åsikter och verkar, i alla fall på ytan, väldigt engagerade. Hade det då inte känts bättre att verkligen lära sig lite fysik och få verklig kunskap i varför månlandningarna faktiskt var möjliga och genomfördes?