Citat:
Ursprungligen postat av
M18A1-Claymore
Den beprövade med programmerarna vi genom test vet fungerar.
Så åter vad har vad vi skulle välja idag för inverkan på vad som hände 1969?
Vad är din motivering till varför det inte fungerade med den datorn?
Att landa människor på Månen är inte en enkel uppgift. För att inte tala om att lyfta människor från Månen, för att ta tillbaka dessa till Jorden igen. Var tekniken tillräcklig, tillförlitlig och säker för en så avancerad uppgift år 1969?
Tänk efter lite nu...vi pratar om världshistoriens mest avancerade uppgift, där allt kan gå fel. Och man gör det för första gången någonsin.
Särskilt under en period, där USA och USSR befann sig i ett kallt krig där det pågick en kapplöpning om rymden mellan dessa två supermakter.
Antagligen var månlandningen världshistoriens största mirakel år 1969. Eller så var det världshistoriens största blåsning. Just nu är det 50/50. Jag kan endast garantera till 50% att det har hänt på riktigt. Däremot skulle jag aldrig kunna garantera till 100% att vi har landat människor på Månen år 1969. Varför då? För att jag inte är en besserwisser, och har en fungerade hjärna. Dessutom kan jag inte åka till månen och bekräfta det själv.
Om månlandningen däremot var ett mirakel år 1969, då borde månlandaren, månbilen, hjulspåren och fotspåren finnas kvar där.
De enda bevisen som finns för att detta verkligen har inträffat är fotografier från 1969 (samt en halvgrumlig tv-sändning, där den bättre versionen av videon mystisk nog spelades över och försvann).
Sedan finns det ett fotografi från (förmodligen 2008) som ser ut som ett fotografi från 1969. Man ser något som ser ut som hjulspår, bilen syns inte och månlandaren syns knappt.
För att man ska vara helt 100% säker på att detta verkligen har inträffat, att människor var fysiskt på månen och vandrade på Månen samt körde månbilen. Då behövs det nya fotografier, så att detta kan verifieras.
Är det för mycket begärt? Samt behöver man bli kallad för en idiot, icel etc för att man ställer jobbiga frågor och är inte helt övertygad om att detta verkligen har inträffat?
Det var hela min poäng. Jag kan endast hoppas att Kina väljer att avsluta uppdraget med Yutu 2 genom att köra den till månandingsplatsen 1969, och ta nya fotografier av månlandaren, månbilen, hjulspåren, fotspåren, flaggan etc. Det är dock långsökt, och nästan omöjligt om den rovern/månbilen ens skulle överleva så länge. Man får dock hoppas på att Kina skickar nya månbilar, som kan ta nya bilder.
Jag vill verkligen tro på månlandningen till 100%, och det hade varit fantastiskt att se hur landningszonen ser ut ca 50 år senare. Hur ser exempelvis flaggan ut idag? Har den blivit blekt? Etc.
Skulle inte du vilja se det också?
Det är allt jag hade att säga om detta, och jag förstår fortfarande inte hur folk kan garantera till 100% att människan landade på månen. Ingen av er var där på Månen.