Citat:
Ursprungligen postat av
HerrGickhan
Fast Socialdemokraterna behöver inte be sina väljare om tillstånd. De flesta röstar på partibeteckningen inte på politiken. Säger S-ledningen nej så är i princip alla S-väljare också för ett nej och argumenterar hårt för det mot alla som säger ja. Ändrar sig S-ledningen till ett ja nästa dag följer S-väljarna med utan friktion och utpekar alla som säger nej som spioner.
Vet inte om det där inte är lite för elakt ändå

Det finns väl flockmentalitet i fler partier än ett.
Du har kanske rätt i att socialdemokrater är fogligare och har större tillit till politikerna.
Jag är inte socialdemokrat själv, och jag önskar att Sverige hade liberaler, fritänkare, kulturradikaler i god mening. Sådana finns i andra länder, men det är tunnsått med den varan i Sverige. Det är skönt att läsa skribenter som Jenny Nordström i Svenska Dagbladet, som har kontakt med den amerikanska frisinnade debatten, och törs kritisera hökar och amerikansk chauvinism, trots att det snart nog är förbjudet i Sverige.
Jag definierar mig själv som liberal och för mig är det självklart att liberaler borde kritisera både militarisering och svensk Natoanslutning.