Ja Sverige och Finland borde gå med i Nato.
https://www.expressen.se/ledare/anna-dahlberg/antligen-blir-sverige-ett-normalt-land/
"Sverige tar nu det slutgiltiga klivet in i den västliga gemenskapen. Aldrig mer ska vi vackla mellan öst och väst. Luften pyser ur den uppblåsta svenska självbilden."
"Plötsligt kan även Försvarsmakten sluta låtsas. Det har varit uppenbart länge att ÖB inte har haft någon annan idé än att försvara Sverige tillsammans med Nato. Nu kan han säga det öppet: Ett Natomedlemskap skulle underlätta uppgiften att försvara Sverige mot ett väpnat angrepp ”avsevärt” och den krigsavhållande effekten ”ökar markant”, som det står i Försvarsmaktens analys."
"Ideologin släpper sitt grepp om säkerhetspolitiken och det har blivit lättare att andas."
"Allt det som vänstern sörjer denna vår är en källa till ogrumlad glädje för många av oss andra.
Äntligen har Sverige hittat hem. Decennierna av säkerhetspolitisk ökenvandring är över. Sverige utgör en självklar del av den västliga gemenskapen och nu tar vi det slutgiltiga steget in i den."
Till de Natofientliga moderatorerna här: om ni raderar detta inlägg igen så kommer jag att klaga om det på Flashbacks "Klagomål och kritik".
https://www.expressen.se/ledare/anna-dahlberg/antligen-blir-sverige-ett-normalt-land/
"Sverige tar nu det slutgiltiga klivet in i den västliga gemenskapen. Aldrig mer ska vi vackla mellan öst och väst. Luften pyser ur den uppblåsta svenska självbilden."
"Plötsligt kan även Försvarsmakten sluta låtsas. Det har varit uppenbart länge att ÖB inte har haft någon annan idé än att försvara Sverige tillsammans med Nato. Nu kan han säga det öppet: Ett Natomedlemskap skulle underlätta uppgiften att försvara Sverige mot ett väpnat angrepp ”avsevärt” och den krigsavhållande effekten ”ökar markant”, som det står i Försvarsmaktens analys."
"Ideologin släpper sitt grepp om säkerhetspolitiken och det har blivit lättare att andas."
"Allt det som vänstern sörjer denna vår är en källa till ogrumlad glädje för många av oss andra.
Äntligen har Sverige hittat hem. Decennierna av säkerhetspolitisk ökenvandring är över. Sverige utgör en självklar del av den västliga gemenskapen och nu tar vi det slutgiltiga steget in i den."
Citat:
De "varnande orden" från Norge kommer från några jävla vänsterpartister.Jag måste även i denna tråd ställa frågan om någon besitter mer upplysningar om Sven Ruin, upphovsman till en bok med titeln Världens dummaste folk? - så blir de godtrogna svenskarna grundlurade. Han har i några insändare i finlandssvenska Hufvudstadsbladet och Åbo Underrättelser varnat för följderna med ett NATO-medlemskap, och bland annat påstått att det i Norge talas om hur jänkarna "ockuperar" landet.
Att NATO-motståndare (och säkert även förespråkare) kan tillgripa huvudlösa argument är i och för sig inget nytt, men detta är ett ämne jag gärna vill veta mer om. Hvad siger ni, kjære norske flasjbakkere?
Uppmärksamma de varnande rösterna från Norge
https://www.hbl.fi/artikel/uppmarksamma-de-varnande-rosterna-fran-norge/
(FB) Putins fanclub i Europa - vilka är de?
Att NATO-motståndare (och säkert även förespråkare) kan tillgripa huvudlösa argument är i och för sig inget nytt, men detta är ett ämne jag gärna vill veta mer om. Hvad siger ni, kjære norske flasjbakkere?Uppmärksamma de varnande rösterna från Norge
https://www.hbl.fi/artikel/uppmarksamma-de-varnande-rosterna-fran-norge/
Själv har jag speciellt på senare år haft mycket att göra med Norge. Jag menar att vi bör mer uppmärksamma de varnande rösterna från Norge, ett land som antagligen i ännu högre grad är en vasallstat. Sedan jag skrev om det i min första bok har framkommit att i Norge förekommer uppfattningen att amerikansk militär närvaro påminner om ockupation. Till och med delar av norska försvaret uppges i NRK ha uttryckt oro över utvecklingen, som styrs utifrån.Ett längre inlägg om Ruins inte så lite hysteriska varningar för NATO finns i denna tråd.
Angående Sveriges och Finlands samarbete med nazisterna under andra världskriget har jag hört bortförklaringar förr, men jag vill invända mot mycket av dem. Nazistsympatier fanns definitivt hos flera ledande personer i Sverige, speciellt innan kriget och då det i början av kriget gick bra för Tyskland, vilket naturligtvis kan ha påverkat landets handlingar.
(FB) Putins fanclub i Europa - vilka är de?
Till de Natofientliga moderatorerna här: om ni raderar detta inlägg igen så kommer jag att klaga om det på Flashbacks "Klagomål och kritik".