Citat:
Ursprungligen postat av
Mumsbulle
Du kanske behöver friska upp minnet.
Jouråklagaeens namn har nämnts många gånger.
Slasken kan man begära ut, i maskad form, vilket är kostsamt och krångligt och genererar många timmar av frustrerade försök att hitta rätt.
Blev mycket knepigare efter Steffes död.
Nä, verkligen inte.
Den enda åklagare jag minns från fallet är Anna Maria Larsson.
Att det i bägge fallen skulle vara samme Mats Berg som skulle vara jouråklagare, det är väl lite mycket av en slump? Förutom det, så känns det som att jag verkligen inte skulle glömma ett sådant sammansträffande.
Vad gäller rivsåren som du nämner, det är inte heller något som jag skulle glömma!
Hur fick vi tillgång till FUP?
Jo, några mycket energiska personer tog på sig det helt fantastiska arbetet att samla ihop pengar (picasso) från flashbackare, hämta ut FUP i pappersbilagor (enorma mängder som krävde pirra för att förflytta, sedan minns jag inte riktigt men Puttenot som hämtade ut FUP:en körde väl måååånga mil till det ställe där ytterligare en person (Kmr) scannade av alla papper. Det tog mååååånga timmar, minns inte om det var en eller två nätter för dessa 14 000 sidor, som sedan lades upp här.
Att sitta och läsa slasken (kan man verkligen få tillgång till den som privatperson?) i pappersformat är både kostsamt (minns inte priset längre, men det handlade om typ två kronor per ark) och svårt. Slasken är ju nästan lika stor som FUP, typ 12 000 sidor.
Menar du att du har gjort detta arbete helt ensam?
Tillägg:
Vilka uppgifter menar du att du fått från slasken?