2022-05-14, 23:10
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
När en person grips och blir anhållen så sker en kroppsundersökning. En rättsläkare tillkallas eftersom spår är färskvara. Om nu detta sår inte förmedlades som information av polisen vet jag inte. Till jourÅK alltså.
Han har inte grund för fortsatt anhållan.
.
Det tycks inte ÅH ha heller.

Varför Springare säger i sin bok att ÅH skulle anhålla honom i sin utevaro (när han var i USA) då de spärrade av huset och gjorde husrannsakan 16 maj vet jag inte.
De skyller väl på esta eller hur det nu var.

Han tas inte till förhör förrän 29 maj och häktas därefter. När en kroppsundersökning sker minns jag inte. Vet inte ens om jag sett den i fup.

Den 15 maj görs en kroppbsesiktning enligt protokoll A 155/46. Den utförs av samma YE som förhör SD vid andra tillfället och ändamålet är salivprov (DNA). Den är begärd av en A*nders W*ahlberg och utförs kl 20:16.
Men en hel kroppsbesiktning, det uppfattar jag inte finns beslut om eller är utförd om jag fattar protokollen rätt.
Citera
2022-05-14, 23:37
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Den 15 maj görs en kroppbsesiktning enligt protokoll A 155/46. Den utförs av samma YE som förhör SD vid andra tillfället och ändamålet är salivprov (DNA). Den är begärd av en A*nders W*ahlberg och utförs kl 20:16.
Men en hel kroppsbesiktning, det uppfattar jag inte finns beslut om eller är utförd om jag fattar protokollen rätt.
Ok, ska kolla mer sen. Erinrar mig iaf att jÅK fick feedback från den kvinnliga polisen utifrån förhör, om nån sårskada förmedlades som upptäckt vet jag inte.

Begriper inte varför det dröjde så extremt länge innan SD kallades till nytt förhör vid hemkomst.

Om han nu är misstänkt, om digital media redan är beslagtagen, hus är avspärrat och de gör husrannsakan.
Istället släpper de avspärrning, varav det storstädas.
Citera
2022-05-15, 00:05
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Skadorna var mer än vad som redovisats. Det var en del rivsår på armarna och benen, en nagel på foten hade blåmärke
Att han inte ställdes upp likt andra som plockas in, mot väggen, in på kallingarna, är under all kritik.
Hanna som var häktad och misstänkt, vart finns hennes mugshots?
Steffes?
Det är oerhört viktigt att analysera trosor, kondomer, trosskydd osv, hur kan det komma sig?
Steffes sopor innehållande telefonkortsrester, presentpapper mm, det fotas av, men kommer aldrig längre än till Morins kännedom, om jag inte minns fel.
Morin som fick veta av Uffe hur Lenas konton kunde kontrolleras, det dröjde ett 1 år för henne..
Än idag är det polis Re*n som ansvarar för den avslutade utredningen.
Vid fråga till Re*n, vem som var stationsbefäl och emottog samtalet om domen, skickar hon mig vidare, till en högre chef, som avslår min begäran med anledning av personalens sekretess..
Nej, det är pissdåligt hur detta än idag kan försöka gömmas undan.
Jag glömmer inte, jag gillar inte när skyldiga människor försöker komma undan rättvisan.

Citat:
Mats Berg

Hur vet du det fetade?
Citera
2022-05-15, 00:11
Avslutad
Citat:
Hur vet du det fetade?
Fup och slask
Citera
2022-05-15, 00:15
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Fup och slask

Jag har nog läst det mesta i FUP.
Slasken, den har vi inte tillgång till.

Vad gäller vem som var jouråklagare i fallet med SDs död, det finns inte i denna utredning. Den är separat och under sekretess då det aldrig gick till åtal.

Ingenstans eller någonsin under alla år har jag hört, läst eller på annat sätt fått veta att SD hade rivsår på armar och ben och skadad tå.
Citera
2022-05-15, 00:22
Avslutad
Citat:

Vad gäller vem som var jouråklagare i fallet med SDs död, det finns inte i denna utredning. Den är separat och under sekretess då det aldrig gick till åtal.

Ingenstans eller någonsin under alla år har jag hört, läst eller på annat sätt fått veta att SD hade rivsår på armar och ben och skadad tå.
Du kanske behöver friska upp minnet.
Jouråklagaeens namn har nämnts många gånger.
Slasken kan man begära ut, i maskad form, vilket är kostsamt och krångligt och genererar många timmar av frustrerade försök att hitta rätt.
Blev mycket knepigare efter Steffes död.
Citera
2022-05-15, 00:28
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:

Det är rent skitsnack från mumsbulle, Fanns inga hudavlagringar eller DNA under Lenas naglar så om Stefan hade rivsår på både armar och ben så måste dessa ha uppkommit efter kontakt med träd och buskar och är bara användbart som bevis om Stefan skulle ha mördat några träd och buskar men det faller tyvärr inte under polisens jurisdiktion utan skulle nog ha blivit ett fall för kommunen och parkförvaltningen.
Citera
2022-05-15, 00:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Det är rent skitsnack från mumsbulle, Fanns inga hudavlagringar eller DNA under Lenas naglar så om Stefan hade rivsår på både armar och ben så måste dessa ha uppkommit efter kontakt med träd och buskar och är bara användbart som bevis om Stefan skulle ha mördat några träd och buskar men det faller tyvärr inte under polisens jurisdiktion utan skulle nog ha blivit ett fall för kommunen och parkförvaltningen.
Har jag skrivit att det är rivsår från människa?
Snarare att han rivit sig på grenar och sly i tumultet med Lena.
Citera
2022-05-15, 00:39
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Du kanske behöver friska upp minnet.
Jouråklagaeens namn har nämnts många gånger.
Slasken kan man begära ut, i maskad form, vilket är kostsamt och krångligt och genererar många timmar av frustrerade försök att hitta rätt.
Blev mycket knepigare efter Steffes död.

Nä, verkligen inte.
Den enda åklagare jag minns från fallet är Anna Maria Larsson.

Att det i bägge fallen skulle vara samme Mats Berg som skulle vara jouråklagare, det är väl lite mycket av en slump? Förutom det, så känns det som att jag verkligen inte skulle glömma ett sådant sammansträffande.

Vad gäller rivsåren som du nämner, det är inte heller något som jag skulle glömma!

Hur fick vi tillgång till FUP?
Jo, några mycket energiska personer tog på sig det helt fantastiska arbetet att samla ihop pengar (picasso) från flashbackare, hämta ut FUP i pappersbilagor (enorma mängder som krävde pirra för att förflytta, sedan minns jag inte riktigt men Puttenot som hämtade ut FUP:en körde väl måååånga mil till det ställe där ytterligare en person (Kmr) scannade av alla papper. Det tog mååååånga timmar, minns inte om det var en eller två nätter för dessa 14 000 sidor, som sedan lades upp här.

Att sitta och läsa slasken (kan man verkligen få tillgång till den som privatperson?) i pappersformat är både kostsamt (minns inte priset längre, men det handlade om typ två kronor per ark) och svårt. Slasken är ju nästan lika stor som FUP, typ 12 000 sidor.

Menar du att du har gjort detta arbete helt ensam?

Tillägg:
Vilka uppgifter menar du att du fått från slasken?
Senast redigerad av notknapparen 2022-05-15 kl. 00:53.
Citera
2022-05-15, 00:43
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Har jag skrivit att det är rivsår från människa?
Snarare att han rivit sig på grenar och sly i tumultet med Lena.

Och hur skulle polis och åklagare kunnat bevisa att rivsår och blåmärken kommer från mordet på Lena?.

Till och med jag som varken är advokat eller jurist skulle trasa sönder detta argument på 1 minut.

Jo kära polis och åklagare dessa rivsår fick jag när jag cyklade/sprang i skogen och varför min nagel är blå, enkelt jag tappade en hantel på tån när jag var på gymmet och tränade.
Citera
2022-05-15, 00:47
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974

SD hade på sig någon slags trekvartsshorts på förhöret när såret på benet fotades. Såret sitter starx under höger knä. Han drar upp byxbenet bara litet för att blotta knät.

Var skulle alla dessa rivsår finnas? På låren? Underbenen är ju synliga.
Jag ser också en del av SDs hand. Där kan inte ses något.

Jag vet att mumsbulle skrev för någon/några veckor sedan att SD hade en skada på handen också. Men jag svarade aldrig på det felet. Det stämmer helt enkelt inte. Om man såg såret på benet, borde en skada på handen inte missas, även om det har gjorts många missar.
Citera
2022-05-15, 00:53
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
SD hade på sig någon slags trekvartsshorts på förhöret när såret på benet fotades. Såret sitter starx under höger knä. Han drar upp byxbenet bara litet för att blotta knät.

Var skulle alla dessa rivsår finnas? På låren? Underbenen är ju synliga.
Jag ser också en del av SDs hand. Där kan inte ses något.

Jag vet att mumsbulle skrev för någon/några veckor sedan att SD hade en skada på handen också. Men jag svarade aldrig på det felet. Det stämmer helt enkelt inte. Om man såg såret på benet, borde en skada på handen inte missas, även om det har gjorts många missar.

Men var det inte ganska tidigt i tråden som någon nämnde att Stefan kan inte ha slagit ihjäl L eftersom Stefan hade skadat handen dagar före mordet, kommer inte ihåg vem som sa det, kan ha varit snor j.
skadan på benet kommer jag ihåg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in