Citat:
Ursprungligen postat av
StudebakerHog666
För att inte tala om skadorna på SD:s ben som ”dokumenteras” via någon polis’ mobiltelefon den 15/5 (om jag inte missminner mej).
Rättsläkaren AL får kolla på det materialet, samt från övervakningskamera/stillbild då hon 31/5 gör sin undersökning. Även foton från besöket på Ängsö 10/5 har hon tillgång till.
Bilder på mobilen kan vara väldigt varierande när det gäller färg. En ordentlig kamera som använts 15/5 samt att läkare tidigare än 16 dagar senare fått titta på SD låter rimligt tycker jag.
Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Ja, en detaljerad granskning skulle generera en lång lista.
Att de anordnat övervakning av HDs mobil, det räknade hon ut. Värdelöst.
Aktuellt bevisläge fick hon veta genom SDs advokat enligt egen utsago i förhör. 👍
Skadorna var mer än vad som redovisats. Det var en del rivsår på armarna och benen, en nagel på foten hade blåmärke
Att han inte ställdes upp likt andra som plockas in, mot väggen, in på kallingarna, är under all kritik.
Hanna som var häktad och misstänkt, vart finns hennes mugshots?
Steffes?
Det är oerhört viktigt att analysera trosor, kondomer, trosskydd osv, hur kan det komma sig?
Steffes sopor innehållande telefonkortsrester, presentpapper mm, det fotas av, men kommer aldrig längre än till Morins kännedom, om jag inte minns fel.
Morin som fick veta av Uffe hur Lenas konton kunde kontrolleras, det dröjde ett 1 år för henne..
Än idag är det polis Re*n som ansvarar för den avslutade utredningen.
Vid fråga till Re*n, vem som var stationsbefäl och emottog samtalet om domen, skickar hon mig vidare, till en högre chef, som avslår min begäran med anledning av personalens sekretess..
Nej, det är pissdåligt hur detta än idag kan försöka gömmas undan.
Jag glömmer inte, jag gillar inte när skyldiga människor försöker komma undan rättvisan.