2022-05-15, 01:06
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Men var det inte ganska tidigt i tråden som någon nämnde att Stefan kan inte ha slagit ihjäl L eftersom Stefan hade skadat handen dagar före mordet, kommer inte ihåg vem som sa det, kan ha varit snor j.
skadan på benet kommer jag ihåg

Som jag minns det var det Honan som började kolla på bilder i geocahingsiten och tyckte sig se ett ärr där. Det är dock så länge sedan att jag har glömt det där.

Sedan var det ju den där tumskadan som SD ådrog sig när han åkte skidor (?) och han hade bandage på tummen. Lena gjorde narr av honom och kallade honom Tummetott (det bidde bara en tummetott) på eventet som SD hade samlat till. Minns inte detaljerna på rak arm, men jag har för mig att Lena själv blev skjutsad dit och det blev inte så många som kom, därav narret. Lena hade sin benskada då, därför skjutsen. Tror också att det var på det ventet som Lena skars bort från en av bilderna på SDs geocachingkonto. SD ville inte att Lena skulle synas på bilden.

Men tummen, den borde väl ha varit läkt i maj. Varken försvar eller SD nämnde att skadan skulle kunna utesluta honom som gm?
Citera
2022-05-15, 01:07
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Men var det inte ganska tidigt i tråden som någon nämnde att Stefan kan inte ha slagit ihjäl L eftersom Stefan hade skadat handen dagar före mordet, kommer inte ihåg vem som sa det, kan ha varit snor j.
skadan på benet kommer jag ihåg

Om uppgiften kom från Snoris hade jag tagit den med en rejäl nypa salt.
Citera
2022-05-15, 01:48
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Om uppgiften kom från Snoris hade jag tagit den med en rejäl nypa salt.

Jo i stort sett allt hen skrev fick man ta med en nypa salt.
Citera
2022-05-15, 11:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ok, ska kolla mer sen. Erinrar mig iaf att jÅK fick feedback från den kvinnliga polisen utifrån förhör, om nån sårskada förmedlades som upptäckt vet jag inte.

Begriper inte varför det dröjde så extremt länge innan SD kallades till nytt förhör vid hemkomst.

Om han nu är misstänkt, om digital media redan är beslagtagen, hus är avspärrat och de gör husrannsakan.
Istället släpper de avspärrning, varav det storstädas
.
Det är otroligt korkat och dumt.
Det är lika fundamentalt idiotiskt som att göra husrannsakan flera år efter mordet..vad ska hittas då? Likaså den husrannsakan som gjordes hemma hos HD, där vinden ägnades ett getöga?!
Hur väl undersöktes Folketorp? Med lador, uthus osv?
Soas bostad?
Det är uppenbart för mycket brister.
Spabadet?!
Växthuset, som inte dokumenterats, trots omnämnande av trassliga slangar och vattenspridare, som Mark*lund (om jag inte minns fel) senare införskaffade...
Jisses
Citera
2022-05-15, 11:59
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det är otroligt korkat och dumt.
Det är lika fundamentalt idiotiskt som att göra husrannsakan flera år efter mordet..vad ska hittas då? Likaså den husrannsakan som gjordes hemma hos HD, där vinden ägnades ett getöga?!
Hur väl undersöktes Folketorp? Med lador, uthus osv?
Soas bostad?
Det är uppenbart för mycket brister.
Spabadet?!
Växthuset, som inte dokumenterats, trots omnämnande av trassliga slangar och vattenspridare, som Mark*lund (om jag inte minns fel) senare införskaffade...
Jisses

Jag har inget minne av att AM skulle ha införskaffat vattenspridare.

Nu har du kommit med många uppseendeväckande och nya uppgifter, vilka under en förundersökning skulle ha stor betydlese för åtalet.

Du som sitter på både FUP och slask enligt egen utsago, bör citera eller sidhänvisa.
Citera
2022-05-15, 12:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag har inget minne av att AM skulle ha införskaffat vattenspridare.

Nu har du kommit med många uppseendeväckande och nya uppgifter, vilka under en förundersökning skulle ha stor betydlese för åtalet.

Du som sitter på både FUP och slask enligt egen utsago, bör citera eller sidhänvisa.
Jag har inte tillgång till HELA slasken, det var under pågående att få ut massor, men när Steffe dog, så drog Reh*n det ett varv till och det reducerades in absurdum.. pga sekretess.
Att polisen försöker rädda sitt eget skinn råder inga tvivel om.
Jag behöver inte sidhänvisa, det är alldeles för rörigt och innefattar uppgifter från fup, slask och rättegång. Typ omöjligt.
Attjag blir påhoppad för att vara icke trovärdig, gör inte min lust starkare.
Jag tvingar ingen att tro på mig, jag vet att någonting är åt helvete, från början till slut.
Citera
2022-05-15, 13:18
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Jag har inte tillgång till HELA slasken, det var under pågående att få ut massor, men när Steffe dog, så drog Reh*n det ett varv till och det reducerades in absurdum.. pga sekretess.
Att polisen försöker rädda sitt eget skinn råder inga tvivel om.
Jag behöver inte sidhänvisa, det är alldeles för rörigt och innefattar uppgifter från fup, slask och rättegång. Typ omöjligt.
Attjag blir påhoppad för att vara icke trovärdig, gör inte min lust starkare.
Jag tvingar ingen att tro på mig, jag vet att någonting är åt helvete, från början till slut.

Som sagt, det hade varit intressant att veta vilka uppgifter du har hittat i slasken.
T ex kan inte yttreligare skador på SD ligga i slasken. Inte heller utredningen på den misstänkte mannen som var misstänkt för SD död, eftersom det är en helt annan utredning.

För att inte få AM indragen i en misstanke, citerar jag vad han har att säga om vattenslangar och spridare:

A 150/494

Citera
2022-05-15, 14:55
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Favorit i repris:
Vattenspridaren.

I förhör från TR, del 7 med SD (del 13 av hela) ca 48 min in i förhöret, så frågar målsägandebiträdet om den välsignade vattenspridaren.

SD har ju vid upprepade tillfällen berättat att grannarna frågat om de kunde hjälpa till med något. Jo, att vattna, om de har en vattenspridare. Detta har åkl flera gånger tagit upp, och menat på att SD:s spridare var borta. Nej, säger SD. Den var inte borta, den låg bakom miljoner kaninhinder i växthuset. Han skulle inte behöva låna spridare, men av omtanke om grannarna, för att de inte skulle behöva trassla sej förbi dessa mängder av kaninhinder så frågade han om de hade en spridare och kunde hjälpa till att vattna.
Vem har nu lagt spridaren bakom alla dessa hinder? Jo, antagligen barnen.

I detta förhör, del 7, kommer en annan version. Målsägandebiträdet frågar om hon förstått saken rätt att blablabla. Nej, säger SD. Hon frågar om spridaren försvunnit mellan den 14/15-22 maj, då SD har den här kommunikationen med grannen.

Då säger SD plötsligt att han inte visste att spridaren var bakom alla hinder, ”då visste jag att den var borta så att säga”.

Och vips så föll hela resonemanget med att grannarna skulle besparas mödan att hämta SD:s vattenspridare från bakom alla dessa miljoner kaninhinder.
Senast redigerad av StudebakerHog666 2022-05-15 kl. 15:00.
Citera
2022-05-15, 14:58
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Som sagt, det hade varit intressant att veta vilka uppgifter du har hittat i slasken.
T ex kan inte yttreligare skador på SD ligga i slasken. Inte heller utredningen på den misstänkte mannen som var misstänkt för SD död, eftersom det är en helt annan utredning.

För att inte få AM indragen i en misstanke, citerar jag vad han har att säga om vattenslangar och spridare:

A 150/494

//B2705-18 Aktbilaga 150 Vittnesförhör.pdf : s.440
Stefan kom sent vilket L*
ser som en strategi för att kunna få bestämma vem han ska sätta sig bredvid. Det finns flera
personer som skulle be honom dra åt helvete, vilket han är medveten om. Stefan satte sig
bredvid K* och berättade för henne i förtroende att han blivit anmäld för att ha
misshandlat sina barn
. L* reagerade på att han berättade det för K*. Han tänker att
Stefan vill att de ska tycka synd om honom, ingen annan förklaring finns. Under eventet var
det Danska geocachare på besökt som känner Stefan. De pratade inte så mycket med honom
trots att de genom åren haft mycket kontakt. Stefan gav ett nervöst intryck och han kände
säkert av de många blickar han fick från de andra på plats
I samband med det berättade Stefan Davidsson för B*, som befann sig vid cachen, att han mådde dåligt och därför gick i terapi hos en psykolog på sjukhuset. Han pratade också raljerande om polisen; att de var korkade,
värdelösa på att hålla förhör, ställde konstiga frågor samt sa att "poliserna kommer aldrig få
fatt den som mördat Lena".
Citera
2022-05-15, 16:17
Medlem
Citat:
Det jag vet är att jellyboy "adopterat" vissa burkar...
Hela förfarandet känns som en kul idé, från början men det har helt klart spårat ur, med tanke på att det blir på blodigt allvar och slutar med att människor dör.
Då är det inte någon rolig lek längre.

Just nerskräpandet och att människor utsätts för faror borde väl sätta stopp för tramserierna. Särskilt med tanke på hur osportsligt det är, med fuskanden och oärlighet.
Det blir så otroligt äckligt, särskilt när man ser hur påverkade barnen blir.
Ingen tid på dygnet som helhjärtat läggs på sina barn, burkar och jakten kommer först, det utgör vart semestrar ska spenderas.
FTF och en massa TFTC avslutas med floskler.
Usch

Kan inte begripa hur ett intresse som GC kan bli maniskt och påverka barnens väl och ve.

Detta är illa nog, men det värsta i mitt tycke, förutom mordet på Lena, är att SD var en peeping Tom som lyste in i folks sovrum mitt i natten och skrämde livet ur grannarna. Inte bara Lena märkte det och kände starkt obehag.

Även den hörselskadade killen (Fredrik) som blev utsatt. Han har vittnat i domstol angående detta. Om den rädsla och starkt obehag han kände, som utsatt.

Säkert fler som utsattes. Blev SD påkommen hade han en story redo - att det fanns skummisar som snokade i kvarteren. Den Vite Riddaren var i själva verket den farliga personen.

Liknar lite Nattvandraren Bengt (kolla Podme om just Nattvandraren) som hade hela kvarterets förtroende, men mördade och spionerade på kvinnor.
Citera
2022-05-15, 16:33
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Kan inte begripa hur ett intresse som GC kan bli maniskt och påverka barnens väl och ve.

Detta är illa nog, men det värsta i mitt tycke, förutom mordet på Lena, är att SD var en peeping Tom som lyste in i folks sovrum mitt i natten och skrämde livet ur grannarna. Inte bara Lena märkte det och kände starkt obehag.

Även den hörselskadade killen (Fredrik) som blev utsatt. Han har vittnat i domstol angående detta. Om den rädsla och starkt obehag han kände, som utsatt.

Säkert fler som utsattes. Blev SD påkommen hade han en story redo - att det fanns skummisar som snokade i kvarteren. Den Vite Riddaren var i själva verket den farliga personen.

Liknar lite Nattvandraren Bengt (kolla Podme om just Nattvandraren) som hade hela kvarterets förtroende, men mördade och spionerade på kvinnor.

Usch, ”Snälle-Bengt” var inte alls snäll.
Citera
2022-05-15, 16:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko

Vilka personers sovrum lyste han in i?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in