Citat:
Ursprungligen postat av
inspiratoeren
Ett fint minne med Greta, här kommer en av de tidiga intervjuerna med henne!
https://youtu.be/9BNvj7VwIM8
Fint minne?
Greta visar mest sin okunnighet, dessutom på en engelska som allt annat än imponerar.
Hon tror att hon är en ”pioneer” inom klimataktivism år 2018 (2019?) För oss som minns Al Gore kring millennieskiftet och skrämdes av hans profetior blir det bara löjligt. Och före honom fanns det som bekant flera andra. Är det 30 år sedan en annan ung flicka (S någonting, kommer inte ihåg hennes namn) stod och grät i FN:s talarstol?
Historielöshet är en förbannelse och ingenting blir bättre när den vidmakthålls av små vänsteryngel.
Sen blir det lite förvirrat med hennes filosoferande att steget efter det första är det svåraste men har man väl tagit två steg är det bara att sätta igång och starta en movement, typ. Jaha.
Och hur gick det till när hennes skolstrejk blev viral? Bara hände, utan att någon drog i trådarna?
Du berättade ju nyligen här i tråden att ni även var några vuxna som involverades i grundandet av F4F. Jag vill tro att du är en ärlig människa. Men känns det då inte smärtsamt att Greta i intervju efter intervju envisas med att allt var hennes eget verk?
Ledsen men jag stod bara ut med att lyssna på hälften av smörjan. Men jag är säker på att du gärna åtar sig att avsluta lyssnandet för min skull <3 Du som blir glad över plattityder varvat med motsägelser och bilder på skrikvänster som vevar med plakat.
Trevlig söndag!