Citat:
Ursprungligen postat av
Giant Squid
Det är bara struntprat allting.
Bra trollat, du fick med dig de mindre bemedlade anhängarna. (Kanske syftet?)
Men nu kanske det är dags att styra tråden till skvaller om Greta.
Man bedömer trädet på dess frukt. I längden är det resultatet av våra ansträngningar och arbete som räknas, det gäller både Greta, mig och dig! Vad du menar med att jag fick med de mindre bemedlade anhängarna i F4F vet jag inte. För Greta har det dock alltid varit viktigt att sann förändring kommer underifrån!
Att ofta är det är de marginaliserade från till exempel urbefolkningarna, som har det mest riktiga och äkta perspektivet, har Greta varit noga med, så när jag med Greta verkar för Climate justice, Social justice har jag här hennes aktiva stöd!
-I medling som Greta deltar i, kan hon hon givetvis göra pauser och förankra delresultaten bland aktivisterna i F4F, och ha dialog med dem runt hur vi bäst går vidare.
Låt oss aldrig förhandla ens i medling utifrån rädsla, men inte heller utifrån övermod! Mod är att känna fruktan men övervinna den som MLK sa. Han vet jag är en viktig inspirationskälla för Greta både som pastor och som ledare för medborgarrättsrörelsen.
Själv säger jag återigen till Greta, Låt oss bygga nya broar, där de gamla broarna har brustit, byggt på att ge styrka, upprättelse och delaktighet!
Genom att vara en för alla och alla för en, kan vi gemensamt inspirera varandra att i uppriktiga jag-du relationer där vi ser varandra bygga en mera hållbar värld!
Dialog med ömsesidig respekt och förståelse är nyckeln för en bra relation, även för Greta och mig. Vi som är miljö- och klimatengagerade är alla aktivister i Fridays for future, oavsett ålder och bakgrund!
Alla är välkomna, alla behövs, som Greta har sagt gång på gång i sina berömda och mycket tänkvärda tal!