2022-05-12, 12:23
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
BästeHrMongolid eldar på i tråden ser jag. Att han aldrig lär sig. Det är bara förståndshandikappade och folk med sektmentalitet som inte ser att Tesla-aktien är övervärderad och har varit så i flera år. Den sjunker som en sten och folk som BästeHrMobgolid, som inte ser på situationen med nyktra ögon blir de största förlorarna i det långa loppet. Good luck
Haha ni björnar är för roliga. Varje gång kursen kraschar så tror ni att det är slutet för Tesla
Ni jublade under 2020 kraschen, ni jublade 2021 när Tesla kraschade från $900 till $547 och ni jublar nu. Att NI aldrig lär er. Tesla återhämtar sig alltid och vi kommer se nya all time highs så fort marknaden stabiliserar sig. Snacka om förståndshandikappade lol
Citera
2022-05-12, 13:19
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
BästeHrMongolid eldar på i tråden ser jag. Att han aldrig lär sig. Det är bara förståndshandikappade och folk med sektmentalitet som inte ser att Tesla-aktien är övervärderad och har varit så i flera år. Den sjunker som en sten och folk som BästeHrMobgolid, som inte ser på situationen med nyktra ögon blir de största förlorarna i det långa loppet. Good luck

Ja det får man ju tycka. Men jag ser fram emot att gräva lite i historiken här om ett år eller så.
Citera
2022-05-12, 13:26
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powr
Haha ni björnar är för roliga. Varje gång kursen kraschar så tror ni att det är slutet för Tesla
Ni jublade under 2020 kraschen, ni jublade 2021 när Tesla kraschade från $900 till $547 och ni jublar nu. Att NI aldrig lär er. Tesla återhämtar sig alltid och vi kommer se nya all time highs så fort marknaden stabiliserar sig. Snacka om förståndshandikappade lol

De måste ju ha roligt nån gång. Vad de inte tycks förstå är att det på sätt och vis är roligt för mig också, då jag kör björnar som hedge så länge makro är som den är och teknisk analys visar en botten vid 600 eller något. Sen älskar jag hur bra kontraindikator det här forumet är, då de allra sinnessvagaste skriver som mest och gottar sig i skadeglädje precis när det är dags för en stor rekyl.
Citera
2022-05-12, 14:21
Medlem
Peppa-pigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
De måste ju ha roligt nån gång. Vad de inte tycks förstå är att det på sätt och vis är roligt för mig också, då jag kör björnar som hedge så länge makro är som den är och teknisk analys visar en botten vid 600 eller något. Sen älskar jag hur bra kontraindikator det här forumet är, då de allra sinnessvagaste skriver som mest och gottar sig i skadeglädje precis när det är dags för en stor rekyl.

Ok, men det var före min tid.

Skillnaden nu är att det är tydligare än någonsin att värderingen av Tesla bygger på visioner som inte kommer att hända. Elon till och med säger det rakt ut.

Du har ju hävdat att TSLA kommer att gå mot nya rekordnivåer sedan december, och visst, någon gång kanske du får rätt. Men hittills är det ju svårt att ha mer fel än vad du har. Hade du sålt i december (vilket jag rekommenderade) hade du gjort en lysande affär.

Just fact
Citera
2022-05-12, 15:11
Medlem
Citat:

Intressant ändå att du kunnat se sen toppen att den kommer bottna vid 600 men ändå inte sålt,

Kan ju bara konstatera att vi redan nu har fallit mer än hälften mot mitt price target på 550$(som du skrattade åt och tyckte var helt galet), håller med om att en studs bör ske kommande dagar men 550 kommer att ses i år
Citera
2022-05-12, 15:31
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peppa-pig
Ok, men det var före min tid.

Skillnaden nu är att det är tydligare än någonsin att värderingen av Tesla bygger på visioner som inte kommer att hända. Elon till och med säger det rakt ut.

Du har ju hävdat att TSLA kommer att gå mot nya rekordnivåer sedan december, och visst, någon gång kanske du får rätt. Men hittills är det ju svårt att ha mer fel än vad du har. Hade du sålt i december (vilket jag rekommenderade) hade du gjort en lysande affär.

Just fact

Något är tydligt iallafall, även om det är nödvändigt att vara vem som helst utom du för att se det.
Citera
2022-05-12, 15:37
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Intressant ändå att du kunnat se sen toppen att den kommer bottna vid 600 men ändå inte sålt,

Kan ju bara konstatera att vi redan nu har fallit mer än hälften mot mitt price target på 550$(som du skrattade åt och tyckte var helt galet), håller med om att en studs bör ske kommande dagar men 550 kommer att ses i år

Intressant att du inte förstår riskjustering och att det är omöjligt att veta säkert vart en kurs tar vägen. Risken att hålla kvar är begränsad till temporär nedgång, medan risken med att sälja är att missa tåget, hoppa in högre osv. Vad jag gör med mina korta positioner har egentligen inget att göra med mina investeringar. Tesla är en buy and hold med lång investeringshorisont. Sen är det ju en väldig skilnad att ha 500 som riktkurs och att ha 600 som en väldigt översåld botten pga makro klimatet.

Serrö
Citera
2022-05-12, 15:45
Medlem
Peppa-pigs avatar
Citat:
Något är tydligt iallafall, även om det är nödvändigt att vara vem som helst utom du för att se det.

Du kanske håller grafen upp och ner?
Citera
2022-05-12, 15:47
Medlem
Citat:
Lite vettig fundamental analys i trolltider som dessa.

https://youtu.be/VBW6KhqFGE8
4,8 miljoner bilar sålda 2025 med 55k genomsnittspris och 25% vinstmarginal, är de din tro med?
Citera
2022-05-12, 15:55
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
4,8 miljoner bilar sålda 2025 med 55k genomsnittspris och 25% vinstmarginal, är de din tro med?

4-5 miljoner bilar ja, fast med högre vinstmarginal. Då räknar jag bara med fabrikerna som finns just nu.
Citera
2022-05-12, 18:26
Medlem
Citat:
Ser ut som intelligensreserven på forumet har varit till nytta ännu en gång. Hoppas de gläds åt att vara till sådan nytta och att de har lust att dyka upp även nästa gång vi gör en botten.

Haha så fort det går lite upp en enda dag (det är redan ner nu btw) så tar du ut vinsten. Tesla är ner 40% sedan toppen; ingen utmärkt investering direkt. Vi ses vid 550$ innan årskiftet.

Kan ge dig en liten hint, teslas Q2 kommer vara snuskigt dålig
Citera
2022-05-12, 18:39
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Haha så fort det går lite upp en enda dag (det är redan ner nu btw) så tar du ut vinsten. Tesla är ner 40% sedan toppen; ingen utmärkt investering direkt. Vi ses vid 550$ innan årskiftet.

Kan ge dig en liten hint, teslas Q2 kommer vara snuskigt dålig

Jadu, vi får väl se vart det tar vägen den närmaste veckan, men förutom alla lågbegåvade inlägg så finns det fler indikationer som tyder på att vi står inför en rekyl. Hoppas vi ser 550, och att du inte köper.

Elon löste finansieringen av Twitter, så vi kan nog glömma margin calls på honom iallafall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in