2022-05-12, 12:23
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
BsteHrMongolid eldar p i trden ser jag. Att han aldrig lr sig. Det r bara frstndshandikappade och folk med sektmentalitet som inte ser att Tesla-aktien r vervrderad och har varit s i flera r. Den sjunker som en sten och folk som BsteHrMobgolid, som inte ser p situationen med nyktra gon blir de strsta frlorarna i det lnga loppet. Good luck
Haha ni bjrnar r fr roliga. Varje gng kursen kraschar s tror ni att det r slutet fr Tesla
Ni jublade under 2020 kraschen, ni jublade 2021 nr Tesla kraschade frn $900 till $547 och ni jublar nu. Att NI aldrig lr er. Tesla terhmtar sig alltid och vi kommer se nya all time highs s fort marknaden stabiliserar sig. Snacka om frstndshandikappade lol
Citera
2022-05-12, 13:19
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
BsteHrMongolid eldar p i trden ser jag. Att han aldrig lr sig. Det r bara frstndshandikappade och folk med sektmentalitet som inte ser att Tesla-aktien r vervrderad och har varit s i flera r. Den sjunker som en sten och folk som BsteHrMobgolid, som inte ser p situationen med nyktra gon blir de strsta frlorarna i det lnga loppet. Good luck

Ja det fr man ju tycka. Men jag ser fram emot att grva lite i historiken hr om ett r eller s.
Citera
2022-05-12, 13:26
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powr
Haha ni bjrnar r fr roliga. Varje gng kursen kraschar s tror ni att det r slutet fr Tesla
Ni jublade under 2020 kraschen, ni jublade 2021 nr Tesla kraschade frn $900 till $547 och ni jublar nu. Att NI aldrig lr er. Tesla terhmtar sig alltid och vi kommer se nya all time highs s fort marknaden stabiliserar sig. Snacka om frstndshandikappade lol

De mste ju ha roligt nn gng. Vad de inte tycks frst r att det p stt och vis r roligt fr mig ocks, d jag kr bjrnar som hedge s lnge makro r som den r och teknisk analys visar en botten vid 600 eller ngot. Sen lskar jag hur bra kontraindikator det hr forumet r, d de allra sinnessvagaste skriver som mest och gottar sig i skadegldje precis nr det r dags fr en stor rekyl.
Citera
2022-05-12, 14:21
Medlem
Peppa-pigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
De mste ju ha roligt nn gng. Vad de inte tycks frst r att det p stt och vis r roligt fr mig ocks, d jag kr bjrnar som hedge s lnge makro r som den r och teknisk analys visar en botten vid 600 eller ngot. Sen lskar jag hur bra kontraindikator det hr forumet r, d de allra sinnessvagaste skriver som mest och gottar sig i skadegldje precis nr det r dags fr en stor rekyl.

Ok, men det var fre min tid.

Skillnaden nu r att det r tydligare n ngonsin att vrderingen av Tesla bygger p visioner som inte kommer att hnda. Elon till och med sger det rakt ut.

Du har ju hvdat att TSLA kommer att g mot nya rekordniver sedan december, och visst, ngon gng kanske du fr rtt. Men hittills r det ju svrt att ha mer fel n vad du har. Hade du slt i december (vilket jag rekommenderade) hade du gjort en lysande affr.

Just fact
Citera
2022-05-12, 15:11
Medlem
Citat:

Intressant nd att du kunnat se sen toppen att den kommer bottna vid 600 men nd inte slt,

Kan ju bara konstatera att vi redan nu har fallit mer n hlften mot mitt price target p 550$(som du skrattade t och tyckte var helt galet), hller med om att en studs br ske kommande dagar men 550 kommer att ses i r
Citera
2022-05-12, 15:31
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peppa-pig
Ok, men det var fre min tid.

Skillnaden nu r att det r tydligare n ngonsin att vrderingen av Tesla bygger p visioner som inte kommer att hnda. Elon till och med sger det rakt ut.

Du har ju hvdat att TSLA kommer att g mot nya rekordniver sedan december, och visst, ngon gng kanske du fr rtt. Men hittills r det ju svrt att ha mer fel n vad du har. Hade du slt i december (vilket jag rekommenderade) hade du gjort en lysande affr.

Just fact

Ngot r tydligt iallafall, ven om det r ndvndigt att vara vem som helst utom du fr att se det.
Citera
2022-05-12, 15:37
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Intressant nd att du kunnat se sen toppen att den kommer bottna vid 600 men nd inte slt,

Kan ju bara konstatera att vi redan nu har fallit mer n hlften mot mitt price target p 550$(som du skrattade t och tyckte var helt galet), hller med om att en studs br ske kommande dagar men 550 kommer att ses i r

Intressant att du inte frstr riskjustering och att det r omjligt att veta skert vart en kurs tar vgen. Risken att hlla kvar r begrnsad till temporr nedgng, medan risken med att slja r att missa tget, hoppa in hgre osv. Vad jag gr med mina korta positioner har egentligen inget att gra med mina investeringar. Tesla r en buy and hold med lng investeringshorisont. Sen r det ju en vldig skilnad att ha 500 som riktkurs och att ha 600 som en vldigt versld botten pga makro klimatet.

Serr
Citera
2022-05-12, 15:45
Medlem
Peppa-pigs avatar
Citat:
Ngot r tydligt iallafall, ven om det r ndvndigt att vara vem som helst utom du fr att se det.

Du kanske hller grafen upp och ner?
Citera
2022-05-12, 15:47
Medlem
Citat:
Lite vettig fundamental analys i trolltider som dessa.

https://youtu.be/VBW6KhqFGE8
4,8 miljoner bilar slda 2025 med 55k genomsnittspris och 25% vinstmarginal, r de din tro med?
Citera
2022-05-12, 15:55
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
4,8 miljoner bilar slda 2025 med 55k genomsnittspris och 25% vinstmarginal, r de din tro med?

4-5 miljoner bilar ja, fast med hgre vinstmarginal. D rknar jag bara med fabrikerna som finns just nu.
Citera
2022-05-12, 18:26
Medlem
Citat:
Ser ut som intelligensreserven p forumet har varit till nytta nnu en gng. Hoppas de glds t att vara till sdan nytta och att de har lust att dyka upp ven nsta gng vi gr en botten.

Haha s fort det gr lite upp en enda dag (det r redan ner nu btw) s tar du ut vinsten. Tesla r ner 40% sedan toppen; ingen utmrkt investering direkt. Vi ses vid 550$ innan rskiftet.

Kan ge dig en liten hint, teslas Q2 kommer vara snuskigt dlig
Citera
2022-05-12, 18:39
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Haha s fort det gr lite upp en enda dag (det r redan ner nu btw) s tar du ut vinsten. Tesla r ner 40% sedan toppen; ingen utmrkt investering direkt. Vi ses vid 550$ innan rskiftet.

Kan ge dig en liten hint, teslas Q2 kommer vara snuskigt dlig

Jadu, vi fr vl se vart det tar vgen den nrmaste veckan, men frutom alla lgbegvade inlgg s finns det fler indikationer som tyder p att vi str infr en rekyl. Hoppas vi ser 550, och att du inte kper.

Elon lste finansieringen av Twitter, s vi kan nog glmma margin calls p honom iallafall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in