2022-05-10, 08:28
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
"Uppsalamäklare kom ut och värderade huset."

Ovan citat av Sektdrottningen gäller sommaren -20, dvs innan kontraktet skrevs under av Esbjörn.
Varför finns inte värderingen någonstans, varför mörkas den av Ebba, eller är det så att hon ljög och denna Uppsalamäklare aldrig besökte Esbjörns släktgård den sommaren?

Som du skriver, det ligger en hund begraven i detta med hennes värderingar, att lärjungarna och trn*v bara vill vifta bort detta som oväsentligt gör det istället bara än mera väsentligt!

Du verkar tro att en värdering är en offentlig uppgift. Varför då?
Skulle aldrig i helvetet lämna ifrån mig en värdering som jag gjort. Finns ingen anledning
2022-05-10, 08:31
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ebba försökte väl först att skambjuda 2500', dvs ca halva beloppet av rätta värdet, antar att Merrybum menar det med 2500'.
Sedan så lyckades Sektdrottningen Ebba likväl lura av Esbjörn sin släktgård för i grova drag 1000' under dess rätta värde.

Så du vet vad det "rätta värdet" är. Det var som fan.
2022-05-10, 08:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Du verkar tro att en värdering är en offentlig uppgift. Varför då?
Skulle aldrig i helvetet lämna ifrån mig en värdering som jag gjort. Finns ingen anledning

Jag tror inte du heller skulle tvångsköpa en äldre mans släktgård mot den mannens vilja.
2022-05-10, 08:32
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Detta är till mål nr 1747-22 dvs överklagande av stadfästelsen

Husaffär har inte detta mål nr utan 8555-20 så dessa inlagor påverkar inte husaffären, många vill gärna tro det.
Å nej, jag har inte koll på målsnumren, det betyder ju att all min trovärdighet är raserad för att framtid. Varför ger du dig inte på dom som inte har koll på vad värderingsdatum betyder istället?.
2022-05-10, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Jo jag vet, men Sture verkar lite vimsig.
Nä jag begärde inte ut de då
de va sekretess på 21-23.

Aktbilaga 22 Yttrande från Sture Tersaeus måste nästan innehålla en förklaring till varför han som Esbjörn Bolins ombud skickar in yttrande och handlingar i målet ”anordnande av förvaltarskap” trots att Esbjörn Bolin i sitt yttrande tydligt skriver att han inte upplever sig vara i behov av en god man.

https://delafil.se/605fb235b8872917/Uppsala_TR_Ä_1747-22_Dagboksblad_2022-05-09.pdf?download_token=fb5fb74de8d9081976d87be02ef8 a325f6dca 2a7c240a43f5c70b256d3e9e8e6

Målets namn pekar väl snarare på att någon vill att det utses en förvaltare och inte en god man?

https://overformyndaren.haninge.se/huvudman/behover-du-en-god-man-eller-forvaltare/forvaltarskap---vad-ar-det/

Ibland kan det vara så att ett godmanskap inte räcker för att hjälpa en person. Då kan det bli aktuellt med ett förvaltarskap.

Förvaltarskap är en tvingande åtgärd och kan därför anordnas utan samtycke från dig eller dina anhöriga.

Ett förvaltarskap innebär ett stort ingrepp i ditt liv och ska därför bara användas i undantagsfall, när ett godmanskap inte är tillräckligt för att hjälpa dig.

Situationer som kan göra att ett förvaltarskap blir nödvändigt är:

att du på grund av ditt hälsotillstånd ingår många avtal eller upprepade gånger tömmer dina konton så att räkningarna inte kan betalas
att du på grund av ditt hälsotillstånd är lättledd och har blivit eller löper stor risk att bli lurad av andra runt omkring, exempelvis att skriva under handlingar eller ge bort pengar eller andra tillgångar.
Att en person är dement är inte skäl för förvaltarskap så länge inte situationen samtidigt är som i någon av punkterna ovan.

Sture Tersaeus driver alltså två parallella mål, en i hovrätten för att få stadfästelsen och förlikningsavtalet upphävt och en i Uppsala tingsrätt för att få Esbjörn Bolin satt under förvaltarskap. I det senare målet har Esbjörn Bolin svarat i ett egenhändigt skrivet brev att han inte är i behov av en god man utan vill ha kontroll över sitt eget liv.

Vem kan ge Sture Tersaeus en fullmakt att driva ett mål om anordnande om förvaltarskap mot Esbjörn Bolins egen vilja?!

Svaret till det finns i skrivelsen ovan:

Samma personer som kan ansöka om godmanskap är behöriga att ansöka om förvaltarskap. Det är du, dina närmast anhöriga, vi (överförmyndarnämnden) och din gode man om du har en sån.

Vem är det i det här specifika fallet, för Sture Tersaeus har inte den behörigheten?
Senast redigerad av N.Armstark 2022-05-10 kl. 08:39.
2022-05-10, 08:37
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
All "diskussion" om mäklare, antal, värderingar, värdedatum är som ett rött skynke för tjurskallarna här som försöker försvara Ebbas lurifaxande av Esbjörn.

Väldigt obekvämt ämne för dem.

Noterar än en gång att Ebba använder sig av ordet "Uppsalamäklare". I min svenskbok betyder det att det är mer än en mäklare annars så hade Ebba använt sig av "En Uppsalamäklare".

Kanske hon ville att det skulle låta som mer än en, så kan de va. Hon brukar ju gilla att hennes uttalande har ett tolkningsutrymme som hon o hennes entourage kan justera efter behov.

Tvärtom. Alla som gillar Esbjörn är så in i helvete upptagna av värderingar, vilket är totalt oväsentligt och utan någon som helst betydelse.
Så skall det ältas och ältas utifrån att någon eventuellt har ansett att det Esbjörn ville ha är fel.
2022-05-10, 08:39
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Men vad är så svårt att begripa?
Ebba kan säga vad hon vill om värderingar. Och ingenting av vad hon säger har någon som helst betydelse.
Esbjörn har fått det han ville. Du kan säga vad du vill om den saken också. Och försöka vrida till fakta att passa in i din tankebana. Lägg ner tramset och kom tillbaka till verkligheten.
Det är inte jag som försöker för förvanskliga i verkligheten att passa in i mina sanningar i den här tråden, det står klar för alla och en var. Eller i alla fall för alla som inte är hjärntvättade att tro att ifrågasättande av situationen är som ifrågasättande av Gud. Gud har för länge sedan tagit sin hand från Ebba det kan jag lova. Inget i hennes handlande i denna soppa rimmar med guds ord. Förlåtelse är kristendomens största misstag. Med den i ryggen kan människor som Ebba beteer sig som svin för att nästa söndag få Guds förlåtelse. Jag tror knappast gud menade att det var så förlåtelse skulle användas.
2022-05-10, 08:41
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Med risk för att åka på en varning för off topic. Men så här ser ditt inlägg ut denna gång när jag klippt bort dumheterna och dravlet.
Du kommer åter med antaganden som du presenterar som fakta. Du snackar skit om folk helt utan att backa upp dina påståenden med någon typ av bevisning.
Möjligtvis att sådan som du kallas illvillig skvallertacka där jag bor. Men jag känner att det inte riktigt räcker för att beskriva ditt beteende.

Tror inte du skall ta sådanna här meningar i din mun.
Eller menar du på allvar att du tycker du själv presenterar fakta rakt av. Fakta som är uppbyggt av lite underlag
2022-05-10, 08:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Misstänker att du inte har koll på vilken bevisning som är framlagd då du missar att bevisning är inlämnad på att Notars värdering är gjord i augusti.

Diskussionen skulle bli mer sansad om även du respekterade den fakta som har framkommit istället för att ständigt förneka fakta.

Det är väl få skribenter som har menat på att Berg och Behm har varit onda, men du får gärna länka till inlägg där de har utmålats som onda. Att Binninge är ondskan personifierad behöver ingen närmare analys då det har skrivits tusentals inlägg om det svinet. Urkundsförfalskaren Sture har möjligtvis omnämns som ond, definitivt så har det fällts en hel del förklenade omdömen om honom. Blir ofta så när man som Sture har dålig koll på verkligheten.

Att Majkgård är en ond kvinna som lurar gamla gubbar på arv framgår av Aftonbladets artikel och vittnesmål ifrån boende i området.

Ingen aning om Monica har stulit pengar, enligt Esbjörn så brukar tvång vara hennes specialitet.

Att Matz var en skitstövel är allmänt känt, inte minst i jaktkretsar.

Att Sektdrottningen Ebbas värdering via Notar skulle vara gjord i augusti finns det inte ett enda bevis på, förutom ett osynligt sms vilket Ebba säger sej fått (att Ebba ljuger om så behövs är ju fastslaget).
Detta sms vilket hon säger sej berättat om för Esbjörn vid "bedrägeriet" hon utför när kontraktet skrivs på, varför visade hon inte Esbjörn detta sms, varför visade hon inte Esbjörn papper på hennes s k värdering av Uppsalamäklare gjort innan dess.

Nej, detta med hur hela affären startade borde genomlysas av någon oberoende myndighet, för när en folkvald politiker, dessutom partiledare "tvångsköper" en fastighet av en äldre 80 plus man mot dennes vilja, till ett dessutom mest troligt rejält underpris måste någon sätta ner foten. Att denna man även lider av vissa kognitiva störningar gör ju det hela fullständigt makabert.
2022-05-10, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Å nej, jag har inte koll på målsnumren, det betyder ju att all min trovärdighet är raserad för att framtid. Varför ger du dig inte på dom som inte har koll på vad värderingsdatum betyder istället?.
Du kämpar på för att säkerställa att din trovärdighet ska vara obefintlig. Att du inte kan ta till dig fakta om tex värderingstidpunkten trots att flera försökt förklara för dig visar att du inte är att ta på allvar överhuvudtaget.

Det hjälper inte hur mycket du stryker i de du citerar och anklagar andra för lögner när dina syns så tydligt. För säkerhets skull återkommer du hela tiden och återbevisar din bristande trovärdighet.

Lämna tråden, andas, väx upp och sluta förstöra tråden med dina skitinlägg. Eller så tar du till dig fakta och resonerar vuxet.
2022-05-10, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Aktbilaga 22 Yttrande från Sture Tersaeus måste nästan innehålla en förklaring till varför han som Esbjörn Bolins ombud skickar in yttrande och handlingar i målet ”anordnande av förvaltarskap” trots att Esbjörn Bolin i sitt yttrande tydligt skriver att han inte upplever sig vara i behov av en god man.

https://delafil.se/605fb235b8872917/Uppsala_TR_Ä_1747-22_Dagboksblad_2022-05-09.pdf?download_token=fb5fb74de8d9081976d87be02ef8 a325f6dca 2a7c240a43f5c70b256d3e9e8e6

Målets namn pekar väl snarare på att någon vill att det utses en förvaltare och inte en god man?

https://overformyndaren.haninge.se/huvudman/behover-du-en-god-man-eller-forvaltare/forvaltarskap---vad-ar-det/

Ibland kan det vara så att ett godmanskap inte räcker för att hjälpa en person. Då kan det bli aktuellt med ett förvaltarskap.

Förvaltarskap är en tvingande åtgärd och kan därför anordnas utan samtycke från dig eller dina anhöriga.

Ett förvaltarskap innebär ett stort ingrepp i ditt liv och ska därför bara användas i undantagsfall, när ett godmanskap inte är tillräckligt för att hjälpa dig.

Situationer som kan göra att ett förvaltarskap blir nödvändigt är:

att du på grund av ditt hälsotillstånd ingår många avtal eller upprepade gånger tömmer dina konton så att räkningarna inte kan betalas
att du på grund av ditt hälsotillstånd är lättledd och har blivit eller löper stor risk att bli lurad av andra runt omkring, exempelvis att skriva under handlingar eller ge bort pengar eller andra tillgångar.
Att en person är dement är inte skäl för förvaltarskap så länge inte situationen samtidigt är som i någon av punkterna ovan.

Sture Tersaeus driver alltså två parallella mål, en i hovrätten för att få stadfästelsen och förlikningsavtalet upphävt och en i Uppsala tingsrätt för att få Esbjörn Bolin satt under förvaltarskap. I det senare målet har Esbjörn Bolin svarat i ett egenhändigt skrivet brev att han inte är i behov av en god man utan vill ha kontroll över sitt eget liv.

Vem kan ge Sture Tersaeus en fullmakt att driva ett mål om anordnande om förvaltarskap mot Esbjörn Bolins egen vilja?!

Svaret till det finns i skrivelsen ovan:

Samma personer som kan ansöka om godmanskap är behöriga att ansöka om förvaltarskap. Det är du, dina närmast anhöriga, vi (överförmyndarnämnden) och din gode man om du har en sån.

Vem är det i det här specifika fallet, för Sture Tersaeus har inte den behörigheten?
Det kan vi nog ha en god aning om. Men det som är märkligt är att rätten inte verkar stoppa det här när en linje drivs som det inte finns fullmakt för.
Just för att se resonemanget från Sture så är ju de ”saknade” inlagorna av intresse.
2022-05-10, 09:01
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Att Sektdrottningen Ebbas värdering via Notar skulle vara gjord i augusti finns det inte ett enda bevis på, förutom ett osynligt sms vilket Ebba säger sej fått (att Ebba ljuger om så behövs är ju fastslaget).

Det framgår av inlämnad bevisning att värderingen gjordes i augusti, detta är något som ej har bestridits av Esbjörns ombud.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in