2022-05-10, 01:12
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Jag pratar om bevis på att Majkgård och gänget är ond och vill Esbjörn illa. Att samtliga av hans juridiska ombud varit onda och i maskopi med Majkgård, att Matz var en skitstövel som ville Ebba illa, att Ulf både är en gammal gubbe som låter sig sol och våras av Majkgård och i maskopi med henne mot Esbjörn, att Monica stulit pengar av Esbjörn och bara fått honom att skriva på generalfullmakt för att få makt över honom, att Binninge fakturerat fett och allt annat som skrivets här.

Men du som läst inlagorna så noga kanske kan tala om för mig var den bevisningen finns att hitta. För jag har läst inlagorna. Men just den inlagan måste jag missat.

Lika korkad som alltid.
Så här enkelt är det:
Majkgård vill inte Esbjörn illa, i alla fall inte från början, hon ville åt hans ägodelar. Att pedofilen Binninge är ond borde till och med du fatta. Bara ren ondska försöker våldta sin egna styvdotter. Att Matz var en skitstövel som ville Ebba illa har till och med Esbjörn tillstått, mer bevis än så kan man knappast önska sig. Att Monika både är Esbjörns generalfullmaktstagare och har en direkt koppling till pedofilen Binninge genom rättssäkerhetshorganisationen är ingen nyhet, det gör det extremt omoraliskt att hon i det läget tar på sig generalfullmaktsskapet för Esbjörn i syfte att med Esbjörns pengar betala det ombud hon förmedlat till Esbjörn, som hon och hennes kompisar pedofil-Binninge och sol-och-vårar-kärringen majkgård bedrägligt försöker framstå som dement.

Att du ideligen tar dessa grova brottslingar och extremt omoraliska lögnare och bedragare i försvar, visar bara att du själv är en extremt omoralisk lögnare.

Att pedofil-binninge fakturerat fett kan du enkelt se i redovisningen av hans 86-åriga mammas juristfirma. För du är väl ändå inte så dum att du tror att det är hans 86-åriga mamma som jobbar som jurist i firman vars namn han sätter på alla dokument han skickar till domstol?
2022-05-10, 01:16
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Majkgård. Det är hon som styr och ställer i Esbjörns liv. Det är hon som påstår sig vara hans sambo, när det passar.
Återigen klippte jag bort de värsta stollerierna.

Majkgård har agerat som Esbjörns närmaste anhörige i en demens utredning. Där man ställer frågor till den person som ser den gamla mest i vardagen. Den som kan berätta hur saker funkar i det dagliga livet. Majkgård och Esbjörn bor under samma tak, de ser varandra på daglig basis. Utifrån att demensutredningen ska bli så adekvat som möjligt är det helt riktigt att hon är den som agerar närmast anhörig. Vem skulle vara mer lämpade än henne? Någon av syskonbarnen på Öland?

Ditt sätt att raljera över saken avslöjar oxå vilken snäv syn du har på anhörig. Esbjörn är ensam, han har inga barn, inga syskon och ingen maka. Tycker du att han ska stå utan anhörig då? Du menar alltså att enbart blodsband ska få agera närmast anhörig. Kan inte en vän vara en anhörig för dig. Du tycker alltså att folk utan familj inte får ange någon närmast anhörig när sådana saker ska anges. Eller att som i Esbjörns fall, om det skulle finnas en kontaktperson/ närmast anhörig. Så ska det vara syskonbarnen han sällan eller aldrig träffat och inte Majkgård eller Ulf som står henne nära. Externt trångsynt tankesätt du har.
2022-05-10, 01:18
Medlem
trngws avatar
Citat:
Du är inte speciellt rädd om din trovärdighet du inte. Jag klippte föresten bort otrevligheterna och dravlet.

Jag sa ju att båda värderingarna använt ortsmetoden som en del av sin värdering. Det vore bra om du läste lite i tråden innan du postar.

Bullshit, skitsnack och förbannande lögn! Angivet värderings datum är i oktober. Det är en bit ner på sidan med både text över och under. Det finns ingen dator i världen som noterar ett utskriftsdatumet där. Ett utskrifts datum står heller inte angivet under rubriken värderingsdatum. Du måste ju själv inse att det du skriver är totalt orimligt, vem försöker du lura?

Som sagt, trollet Merrybum hänger upp sig på datumet då värderingen skrevs ut. Det är det datumet som är angivet i dokumentet.

Och med sitt inlägg här ovan bevisar trollet ännu en gång att hen kategoriskt undviker att tala om bland annat det faktum att mäklaren som gjort värderingen själv klart och tydligt vittnat om att den gjordes inför köpet.

Trollet försöker också göra gällande att hen vet exakt hur alla datorer i världen skriver ut datum på olika dokument. Alla förstår, till och med en pungråtta, att trollet Merrybum bara snackar skit.

Och ja, som också jag skrev så har ortsprismetoden använts. Även här visar trollet att hen inte förstår, eller låtsas inte förstå, att detta inte kan tas som inteckning för mäklarens whereabouts. Återigen så bara undviks ämnet. Trollet är påkommet med ännu en räcka lögner och försöker tiga ihjäl det hela och istället peka på massa andra helt irrelevanta saker. Merrybum är ett lögnaktigt troll, det har hen bevisat tusentals gånger i denna tråd.
2022-05-10, 01:28
Medlem
trngws avatar
Citat:

Majkgård har agerat som Esbjörns närmaste anhörige i en demens utredning. Där man ställer frågor till den person som ser den gamla mest i vardagen. Den som kan berätta hur saker funkar i det dagliga livet. Majkgård och Esbjörn bor under samma tak, de ser varandra på daglig basis.

Jaså. Bor de under samma tak? På vilken adress då?

Jo det är ju så att Majkgård vid ett tillfälle utgett sig för att vara Esbjörns sambo. Men är det verkligen sant. Expressen rapporterade att han bor i ett litet rum på kursgården. Bor han i detta lilla rummet tillsammans med Majkgård? Bor inte hon där hon är skriven? Bor inte Esbjörn där han är skriver? Är det inte så att Esbjörn ibland sover på kursgården, men inte bor där? Det är mycket i rapporteringen kring Esbjörn och kärringen som inte går ihop. Ena dagen på ena viset. Nästa dag på ett annat vis.
Så var har du beläggen för att de bor under samma tak, och vad menas med att de bor under samma tak? Att de är sambo, eller att de har varsin enskild bostad i ett och samma flerbostadshus? För du kanske inte har fattat det, men alla grannar som bor i ett lägenhetskomplex, bor under samma tak.

Citat:
Utifrån att demensutredningen ska bli så adekvat som möjligt är det helt riktigt att hon är den som agerar närmast anhörig. Vem skulle vara mer lämpade än henne? Någon av syskonbarnen på Öland?

"Sambo" var vad hon påstod. Återigen undviker du pudelns kärna. Du vill kanske inte medge att det är en massa lögner och skitsnack hela tiden. Som professorn i geriatrik från Linköping påpekade, så är de "närmast anhöriga" också de mest partiska. Vi såg också hur kärringen ändrade sin utsaga och påverkade psykologstudenten att ändra sin rapport, när den inte blev så som kärringen önskade den. Men det är visst också en detalj som du väldigt ogärna vill medge eller prata om.

Citat:
Esbjörn är ensam

jaså, vad hände med hans kompis Ulf? Vad hände med hans sambo och närstående Margareta Majkgård? Vad hände med hans godhjärtade vän Monika Pernrot?

Eller är det bara ännu mer lögner och påhitt från dig, att Esbjörn är "ensam"?
Ena stunden påstår du att Esbjörn är dement, nästa att han är ensam.
Det är bara lögner och falsarier från dig, hela tiden.

Så, hur är det. Är Esbjörn och kärringen sambos. Eller är det en lögn?
2022-05-10, 05:19
Medlem
Citat:
Majkgård och Esbjörn bor under samma tak, de ser varandra på daglig basis. Utifrån att demensutredningen ska bli så adekvat som möjligt är det helt riktigt att hon är den som agerar närmast anhörig.

Jag klippte bort lite av ditt inlägg.

Inger Margareta Majkgård, 81 år, bor i en bostadsrätt på S:t Persgatan 34A och Esbjörn Bolin bor på Höganäsgatan 6E i Uppsala.

Har du någon förklaring på hur de kan bo under samma tak men ändå i varsin lägenhet?
2022-05-10, 06:53
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag klippte bort lite av ditt inlägg.

Inger Margareta Majkgård, 81 år, bor i en bostadsrätt på S:t Persgatan 34A och Esbjörn Bolin bor på Höganäsgatan 6E i Uppsala.

Har du någon förklaring på hur de kan bo under samma tak men ändå i varsin lägenhet?

Glöm inte bort Ulf, även han är väl sambo med Esbjörn?

Rena sängkammarfarsen .
2022-05-10, 07:32
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Tack som fan!!!! Så intressant och så mycket som bekräftas.

Det är oxå skönt att veta att de flesta i tråden räknar inlagor till rätten som 100% sanna.

Så det ska bli roligt att se hur Ebbotarna reagerar på detta.

Detta är till mål nr 1747-22 dvs överklagande av stadfästelsen

Husaffär har inte detta mål nr utan 8555-20 så dessa inlagor påverkar inte husaffären, många vill gärna tro det.
2022-05-10, 07:36
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Jag pratar om bevis på att Majkgård och gänget är ond och vill Esbjörn illa. Att samtliga av hans juridiska ombud varit onda och i maskopi med Majkgård, att Matz var en skitstövel som ville Ebba illa, att Ulf både är en gammal gubbe som låter sig sol och våras av Majkgård och i maskopi med henne mot Esbjörn, att Monica stulit pengar av Esbjörn och bara fått honom att skriva på generalfullmakt för att få makt över honom, att Binninge fakturerat fett och allt annat som skrivets här.

Men du som läst inlagorna så noga kanske kan tala om för mig var den bevisningen finns att hitta. För jag har läst inlagorna. Men just den inlagan måste jag missat.

Det största beviset är nog alla Förmyndareansökningar samt dom som gubben har ångrat, fast han ångrar ju det mesta så det kanske inte räknas?
2022-05-10, 07:51
Medlem
Q6s avatar
Citat:

Misstänker att du inte har koll på vilken bevisning som är framlagd då du missar att bevisning är inlämnad på att Notars värdering är gjord i augusti.

Diskussionen skulle bli mer sansad om även du respekterade den fakta som har framkommit istället för att ständigt förneka fakta.

Det är väl få skribenter som har menat på att Berg och Behm har varit onda, men du får gärna länka till inlägg där de har utmålats som onda. Att Binninge är ondskan personifierad behöver ingen närmare analys då det har skrivits tusentals inlägg om det svinet. Urkundsförfalskaren Sture har möjligtvis omnämns som ond, definitivt så har det fällts en hel del förklenade omdömen om honom. Blir ofta så när man som Sture har dålig koll på verkligheten.

Att Majkgård är en ond kvinna som lurar gamla gubbar på arv framgår av Aftonbladets artikel och vittnesmål ifrån boende i området.

Ingen aning om Monica har stulit pengar, enligt Esbjörn så brukar tvång vara hennes specialitet.

Att Matz var en skitstövel är allmänt känt, inte minst i jaktkretsar.
2022-05-10, 08:15
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Nu är ju sällan Ebbas främsta mål att vara tydlig, av någon anledning verkar hon tycka att otydligheten är makt. Dom som förstår, förstår.
Men om det varit en mäklare hos mig så hade jag benämnt den som mäklaren, någon som väljer formuleringen mäklare i den meningen vill väldigt gärna att det ska låta som de var flera. I synnerhet när man sedan själv skriver att man låtit göra två värderingar.

Ja det är ju du men nu var det inte du och om nu man måste vara ordagrant korrekt för att du ska förstå, så ska jag lägga det på minnet.
Men nu var inte den texten bara till dig, den som förstår förstår nog ändå
2022-05-10, 08:20
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Misstänker att du inte har koll på vilken bevisning som är framlagd då du missar att bevisning är inlämnad på att Notars värdering är gjord i augusti.

Diskussionen skulle bli mer sansad om även du respekterade den fakta som har framkommit istället för att ständigt förneka fakta.

Det är väl få skribenter som har menat på att Berg och Behm har varit onda, men du får gärna länka till inlägg där de har utmålats som onda. Att Binninge är ondskan personifierad behöver ingen närmare analys då det har skrivits tusentals inlägg om det svinet. Urkundsförfalskaren Sture har möjligtvis omnämns som ond, definitivt så har det fällts en hel del förklenade omdömen om honom. Blir ofta så när man som Sture har dålig koll på verkligheten.

Att Majkgård är en ond kvinna som lurar gamla gubbar på arv framgår av Aftonbladets artikel och vittnesmål ifrån boende i området.

Ingen aning om Monica har stulit pengar, enligt Esbjörn så brukar tvång vara hennes specialitet.

Att Matz var en skitstövel är allmänt känt, inte minst i jaktkretsar.
Jo ja, jag skulle ju oxå kunna påstå mig ha personkännedom om de inblandade människorna. Att det är allmänt känt att Matz var en skitstövel. Är därför information som som är värd noll och ingenting för mig.

Nej det framgår inte i Aftonbladet att Majkgård lurat gamla på pengar, det framgår att hon en gång ett brödrapar. Där säger grannarna till och med att hon hjälpte Bröderna mycket. Att en gång ärva och ett systematiskt utnyttjat är två olika saker. Man kan heller inte hänvisa Aftonbladet som säker källa ena dagen och som Skvallerblaska andra dagen.

Att Esbjörn sagt att tvång är Monicas specialitet är ju också en sanning som fan tolkar bibeln. Men ok han sa att hon var en av de som tvingade honom att skriva på förlikningen.

Slutligen, Värderingen är daterad i oktober, Det spelar ingen roll vad någon menar säger eller tycker det finns ett värderingsdatum. Och värderingsdatumet konstaterar att denna mäklaren bedömde huset värd 4,2 miljoner i oktober. Det är bedrägeri att skriva fel värderingsdatum och förhoppningsvis inte något som mäklaren på något tar ägnar sig åt. Du/ ni kan hävda er blå om att mäklaren menade si och var där så. Den skriftliga värderingen talar klart och tydligt om att den är gjord i oktober. Det vore mer trovärdigt om Ebba hävdade att hon hade andra värderingar, att använda sig av vid försäljningen, men att hävda att en notering daterad i oktober Är använd i augusti är löjeväckande.
2022-05-10, 08:25
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Man kan ju att man sett precis vad som helst. Men utan att backa upp det man säger med fakta kan man inte begära att bli trodd eller tagen på orden.
Värderingarna är viktiga för att Ebba säger att hon gjort dem. Faktumet att de inte går att uppbringa talar ju för det första om att Ebba ljuger när hon beskriver hur affären gått till och för det andra att affären varit djup omoralisk.

Att Esbjörn satte Priset är ju en sanning med modifikation. Vi minns alla hur Ebba sa att det gick till:
-jag bjuder 3,8
- jag vill ha 3,9
- okey

Att Esbjörn bara höjer 100 000 tusen tyder på att han inte fått rätt uppgifter om husets värde. Den mest relevanta värderingen på huset är Densias, den är gjord 5 månader efter avtalet. Den säger 4,6.
Men in vi nu hypotetiskt säger att Esbjörn fått titta på Ebbas sms, så borde han vara medveten att huset låg på 4,2 plus minus 300 000. Så med kunskapen om att en värdering upp till 4,5 finns.

Mitt hus är värderat till ca 1,7 om du knackade på min dörr och ville köpa det hade jag lätt sagt 2,3 som öppningsbud. Jag menar, du ber ju om att köpa. Fast egentligen hade jag bett dig dra åt helvete. För mitt hus är inte till salu.
Fast egentligen var det så att jag skickade tacket innan jag läst bilagorna, jag skulle iväg.

Dock har ju ingen kommenterat all sanning som står i dom. Att Esbjörn ångrat sig, att han kände sig stressad att skriva på förlikningen osv. Personligen tycker jag det vore mycket mera givande om ni höll er till det istället för att fokusera så förtvivlat mycket på mig.
Varsågod det var så lite. Det förvånar mig inte att du tolkar resten av inlägget som du gör. Du har ju en narcissistisk personlighet och saknar självinsikt, så det är ganska givet att du tolkar saker till din fördel

Men vad är så svårt att begripa?
Ebba kan säga vad hon vill om värderingar. Och ingenting av vad hon säger har någon som helst betydelse.
Esbjörn har fått det han ville. Du kan säga vad du vill om den saken också. Och försöka vrida till fakta att passa in i din tankebana. Lägg ner tramset och kom tillbaka till verkligheten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in