2022-05-07, 12:04
Medlem
judenhetens avatar
Helt obegripligt hur någon kan ta Arons "parti" emot Nilsson. AF sitter i två timmar och svarar knappt på något samt avbryter hela tiden och är allmänt odräglig och mästrande. Han ljuger också vitt och brett angående Nilssons akademiska meriter, de konflikter N varit inblandad i och nämner den totala snedträffen James Lindsay. Den som lyssnat på JLs "nedtagning" vet att det är 2 timmar av ren smörja i exakt samma genre som Aron levererar här. Matematikern JL har också suttit i teve och blivit mästrad i grunderna av Critical Race Theory, ett ämne han påstår att han kan utan och innan.

Vet nån vad som är grunden till AFs helt vansinniga självbild? Han för sig som guds gåva till pygméerna samtidigt som han kastar bajs omkring sig, är en tråkig komiker, har dåliga argument och pratar om akademiska regler. Samtidigt har han själv gjort en dålig källförteckning, och när han blir konfronterad så försöker han hävda att han skrivit en sagobok för att komma undan.
Citera
2022-05-07, 12:07
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Inte bara påstods.. Ovanligt tyst om det för att vara en haveristpodd, men det kan ju ha sina orsaker.
I see, just den där länken gick inte att ladda hem för mig. Kan du uploada?
Citera
2022-05-07, 12:08
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av judenheten
Helt obegripligt hur någon kan ta Arons "parti" emot Nilsson. AF sitter i två timmar och svarar knappt på något samt avbryter hela tiden och är allmänt odräglig och mästrande. Han ljuger också vitt och brett angående Nilssons akademiska meriter, de konflikter N varit inblandad i och nämner den totala snedträffen James Lindsay. Den som lyssnat på JLs "nedtagning" vet att det är 2 timmar av ren smörja i exakt samma genre som Aron levererar här. Matematikern JL har också suttit i teve och blivit mästrad i grunderna av Critical Race Theory, ett ämne han påstår att han kan utan och innan.

Vet nån vad som är grunden till AFs helt vansinniga självbild? Han för sig som guds gåva till pygméerna samtidigt som han kastar bajs omkring sig, är en tråkig komiker, har dåliga argument och pratar om akademiska regler. Samtidigt har han själv gjort en dålig källförteckning, och när han blir konfronterad så försöker han hävda att han skrivit en sagobok för att komma undan.
Ad hominem… nä skoja. Papper kostar pengar! Därför sket han i källförteckningen eller vad nu svamlade om.
Citera
2022-05-07, 16:55
Medlem
Tungsvensks avatar
Har någon av Haveristernas alla polisanmälningar någonsin fått konsekvenser för någon annan? De utger sig för att vara så juridiskt kunniga, men det verkar vara Axel som är den som alltid drar det kortaste strået.

Har Axel någon diagnos? Det han håller på med verkar ju vara någon form av självskadebeteende.
Citera
2022-05-07, 19:20
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tungsvensk
Har någon av Haveristernas alla polisanmälningar någonsin fått konsekvenser för någon annan? De utger sig för att vara så juridiskt kunniga, men det verkar vara Axel som är den som alltid drar det kortaste strået.

Har Axel någon diagnos? Det han håller på med verkar ju vara någon form av självskadebeteende.
Vad gör Axel som är självskadebeteende?
Citera
2022-05-07, 20:02
Medlem
Folkkommissaries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straiter
Det börjar även bli mer och mer lockande att hoppa 30 sek framåt om och om igen, vilket jag också till sist gjorde när de envisades med att köra en massa klipp från en podcast jag är helt ointresserad av (Sista måltiden när Ekis Ekman gästade) och göra sina ointressanta takes på dem.
Jag förstår att du är ointresserad men vad var deras takes på Sista Måltiden?
Citera
2022-05-07, 20:25
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folkkommissarie
Jag förstår att du är ointresserad men vad var deras takes på Sista Måltiden?
Kajsa ägde dem rätt så mycket, så pass att Mustafa Panshiri började med känsloargument. Det spelades upp och de kommenterade det hela.
Citera
2022-05-07, 21:28
Medlem
Tungsvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Vad gör Axel som är självskadebeteende?
Drar på sig domar och skapar sig fiender.
Citera
2022-05-07, 21:56
Medlem
Smutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Kajsa ägde dem rätt så mycket, så pass att Mustafa Panshiri började med känsloargument. Det spelades upp och de kommenterade det hela.

Kajsa var retoriskt i en helt annan liga och Ashkan var mycket sämre än vanligt men det var ju väldigt många faktapåståenden där hon fick vara helt oemotsagd. Hade ju blivit ett jättetråkigt poddavsnitt om killarna hela tiden gapat om ”källa på det?” men de hade ju kunnat förbereda sig lite bättre och kanske läst på om hur tillvaron är som prostituerad i Tyskland/Danmark/Holland jämfört med Sverige. De blev uppfintade på läktaren.

Men nu handlar inte tråden om sista måltiden. Jag minns att Myra var lite feg och aldrig kom med några konkreta förslag utan bara promlematiserade sexköpslagen i största allmänhet. Men nu får ni hjälpa mig med minnet, var herrarna lika animerade då? Som jag minns det gäspade Axel mest bort allt medan Henko gjorde något halvhjärtat försök att spela djävulens advokat innan han somnade. Tycker de ens något i sakfrågan?
Citera
2022-05-07, 22:54
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Har någon av Haveristernas alla polisanmälningar någonsin fått konsekvenser för någon annan?

Det skulle vara intressant att veta vad som hände med alla polisanmälningar som skickades i samband med att ett gäng åkte upp till Avesta. Blev det något åtal?
Citera
2022-05-08, 00:08
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Drar på sig domar och skapar sig fiender.
Vad har Axel blivit dömd för?
Citera
2022-05-08, 07:45
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smutz
Kajsa var retoriskt i en helt annan liga och Ashkan var mycket sämre än vanligt men det var ju väldigt många faktapåståenden där hon fick vara helt oemotsagd. Hade ju blivit ett jättetråkigt poddavsnitt om killarna hela tiden gapat om ”källa på det?” men de hade ju kunnat förbereda sig lite bättre och kanske läst på om hur tillvaron är som prostituerad i Tyskland/Danmark/Holland jämfört med Sverige. De blev uppfintade på läktaren.

Men nu handlar inte tråden om sista måltiden. Jag minns att Myra var lite feg och aldrig kom med några konkreta förslag utan bara promlematiserade sexköpslagen i största allmänhet. Men nu får ni hjälpa mig med minnet, var herrarna lika animerade då? Som jag minns det gäspade Axel mest bort allt medan Henko gjorde något halvhjärtat försök att spela djävulens advokat innan han somnade. Tycker de ens något i sakfrågan?
mitt minne är att de tyckte som Myra. Hållningen de hade nu känner jag inte igen från tidigare avsnitt i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in