2022-05-07, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N0IItolerans
Man tar upp den platsen man vill o som man anser nödvändig.

Jag har också stoppat en del förövare genom åren. Det är en skön känsla och det är det jag uppskattar att Dumpen gör. Stoppar de och uppmärksammar problemen som vårt samhälle inte mäktar med.

Jag är oxå personligt engagerad. Dels som pappa, dels med bekanta som råkat ut för pedofiler. Därav har jag nolltolerans. För mig ska de jagas och jagas. De som försöker begå övergrepp på våra barn har för mig ingen skyddsvärdhet.

Tack för att du behöll en god ton.

Även om jag för de anhörigas (främst barns) skull har landat i att vara emot själva uthängningarna så är det den här biten hos er "motståndare" jag har absolut lättast att förstå. Har varit och balanserat på den där gränsen själv när jag varit som mest rasande pga saker jag sett i jobbet, eller pratat med andra utsatta vänner om. Så jag fattar och är mer än gärna överens om att vara överens kring grundkänslan men inte fullt ut metoderna.

Tack själv, fortsatt trevlig helg!
Citera
2022-05-07, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Tja... De skryter ju ofta att arbetet tar tid och kräver tålamod. Att de kan få ägna månader av chattande innan träff...

Det skulle ju vara tragiskt om övergreppen - om det varit några övergrepp - startade under tiden de chattade.

Pedofiler som umgås trissar gärna upp varandra. Ger idéer och triggar ibland varandra. Det är lika med självmordsbenägna har jag förstått.

Ja, visst fan det, alltså de söker sig ju till varandra via exempelvis denna grupp där de hittade honom. De finner moraliskt stöd i varandra.

Tror att just kontakten med andra pedofiler är det som får bägaren att rinna över och att de i stöd av andra och kåtar upp varandra tillräckligt för att våga göra slag i saken av sina fantasier. Ett farligt spel att spela för fiskaren som eldar på med andra ord, ja, inte minst då ett barn är i gäddans direkta närhet.

Infolina: Hur länge sexchattade ni med H och kontaktade ni snuten under tiden? Räcker inte att svara att han ändå hade chattat med riktiga pedofiler. Fiskare eller riktiga pedofiler till chattpolare spelar ingen roll. Barnet är inte säkrare för att ni är fiskare.

Letar jag bara fel nu? Nej! Det är jävligt intressanta och adekvata frågor!
Citera
2022-05-07, 15:58
Medlem
Infolina: Vad händer den dagen en gädda inte bara skickar en dick pic utan ett övergrepp på sitt barn för att imponera på er ”pedofilmamma”? Inte ett helt otänkbart scenario med tanke på de metoder som Dumpen hade senast.
Senast redigerad av Magmunnen 2022-05-07 kl. 16:07.
Citera
2022-05-07, 16:02
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Det kändes som en kniv i ryggen. Gillar bättre att få dem i bröstet...

För ingen statistik. Frågade av nyfikenhet. Han är far till dina barn. Han har en läggning han inte valt själv. Jag tycker att straffet han förtjänar ska stå i proportion till vad han gjort i praktiska termer. Han verkar inte vara någon ond människa.

Fortsätter Dumpen gräva fram fler pedofiler och hebefiler och alla ska vara utstötta så blir det snart brist på skattebetalare.

Det är nog mkt hat i den frågan som driver mitt tänk än förståelse. Förstår inte hur man kan ha den dragningen eller ens skriva såna saker.

Mer att dumpen för statistik... Den personen jag känner har aldrig skadat någon vad jag vet så detta är helt ofattbart.

Jo så är det ju såklart så det funkar ju inte men ibland blir tanken bara mörk om människor som har den läggningen.
Citera
2022-05-07, 16:05
Medlem
N0IItoleranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malmalin
Även om jag för de anhörigas (främst barns) skull har landat i att vara emot själva uthängningarna så är det den här biten hos er "motståndare" jag har absolut lättast att förstå. Har varit och balanserat på den där gränsen själv när jag varit som mest rasande pga saker jag sett i jobbet, eller pratat med andra utsatta vänner om. Så jag fattar och är mer än gärna överens om att vara överens kring grundkänslan men inte fullt ut metoderna.

Tack själv, fortsatt trevlig helg!

Det är just det här jag alltid argumenterat kring. Vi gör alla olika saker. Har olika vinklar, olika åsikter om hur man jagar pedofiler och framförallt skyddar barnen. Bara för att den andra inte gör det som man själv hade gjort är man inte varandras motståndare. Motståndaren är pedofiler och predatorer. Det är de som man måste få känna att samhället jagar de från alla håll. Soc, snuten, dumpen, hackers, lokala grupper, folk som bevittnar online. Det ska vara ett helvete att försöka och de facto begå övergrepp.

Sen är vi alla olika o tyckwr olika saker kring metoder. Motståndarna är dock predatorerna.

Ja nu är det dags att förbereda käk. Detsamma
Citera
2022-05-07, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Enligt FNs barnkonvention är barn människor som ännu ej har fyllt 18 år. Dumpen kan ju inte hitta på sina egna definitioner. Om man istället väljer att prata biologiska termer är barn människor som ej nått pubertet. Den där 15årsgränsen Dumpen slänger sig med för att definiera barn är helt godtycklig. Sjöberg har för övrigt legat med åtskilliga kvinnor under 18 långt upp i åren. Det är kanske därför Dumpen inte väljer att hänga ut män som vill ligga med 16åringar.

Vad har FNs barnkonvention med Dumpen att göra? Det enda som är viktigt för dig att förstå är att i Sverige är det olagligt att ha sex med barn under 15 år. Så du kan glömma det där med biologisk ålder och allt annat som peddosar brukar försöka med.
Citera
2022-05-07, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Vad har FNs barnkonvention med Dumpen att göra? Det enda som är viktigt för dig att förstå är att i Sverige är det olagligt att ha sex med barn under 15 år. Så du kan glömma det där med biologisk ålder och allt annat som peddosar brukar försöka med.

Om Sjöberg hade knullat sina 17åringar i USA hade han, med all rätt, hamnat i fängelse och stämplats som sexualförbrytare i resten av sitt liv.
Citera
2022-05-07, 16:30
Medlem
Citat:
Om Sjöberg hade knullat sina 17åringar i USA hade han, med all rätt, hamnat i fängelse och stämplats som sexualförbrytare i resten av sitt liv.

Och om du inte har slöja i Afghanistan blir du stenad. Vilket meningslöst inlägg.
Citera
2022-05-07, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Och om du inte har slöja i Afghanistan blir du stenad. Vilket meningslöst inlägg.

Om man på riktigt bryr sig om och vill skydda barn drar man inte en godtycklig gräns vid 15 samtidigt som man likt Sjöberg knullar äldre barn till höger och vänster bara för att det är lagligt.
Citera
2022-05-07, 16:35
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.84
Det är nog mkt hat i den frågan som driver mitt tänk än förståelse. Förstår inte hur man kan ha den dragningen eller ens skriva såna saker.

Mer att dumpen för statistik... Den personen jag känner har aldrig skadat någon vad jag vet så detta är helt ofattbart.

Jo så är det ju såklart så det funkar ju inte men ibland blir tanken bara mörk om människor som har den läggningen.

Varför man har dragningen? Ingen aning... Du får den bara... Guds lilla skapelsegåva till dig. Kopplad till sexualdriften också... En av de starkaste drifter vi har. Jag var typ 12-13 år när jag tankade barnporr första gången.

Nu tror jag iof att de flesta Dumpen konfronterat inte är pedofiler i sig. Någon sa ju tex att han gillade stora bröst men att små gick bra det med (får duga). Inget typiskt drag hos pedofiler.

Hur han kunde skriva så som han gjorde i chatten? Enkelt, det är en mental trappa. Du ser andra göra det. Du vänjer dig vid tanken. Du accepterar tanken. Du gillar tanken. Mycket kort förklarat. Området kan utökas mycket mer...

Sen kommer du in och får se slutresultatet. Inte resan dit.

Inget försvar. Men en förklaring och orsaken till varför pedofiler inte ska umgås.
Citera
2022-05-07, 16:35
Medlem
Goodinbeds avatar
Citat:
Enligt FNs barnkonvention är barn människor som ännu ej har fyllt 18 år. Dumpen kan ju inte hitta på sina egna definitioner. Om man istället väljer att prata biologiska termer är barn människor som ej nått pubertet. Den där 15årsgränsen Dumpen slänger sig med för att definiera barn är helt godtycklig. Sjöberg har för övrigt legat med åtskilliga kvinnor under 18 långt upp i åren. Det är kanske därför Dumpen inte väljer att hänga ut män som vill ligga med 16åringar.

Dumpen hittar inte på något men det vore ju helt sjukt om de skulle jaga dom som har sex med 17-18 åringar. De är tonåringar även om de i juridisk mening inte är myndiga.

Det verkar som du skriver här bara för att kasta skit på Patrik Sjöberg. Du påstår något som även om det är sant inte har något med pedofili att göra.
Citera
2022-05-07, 16:36
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Om man på riktigt bryr sig om och vill skydda barn drar man inte en godtycklig gräns vid 15 samtidigt som man likt Sjöberg knullar äldre barn till höger och vänster bara för att det är lagligt.

Så om Sjöberg drog en gräns vid 15 och inte knullade "större barn" så skulle du tycka att Dumpens arbete är helt okej?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in