2022-05-06, 07:13
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Sannolikheten för en sådan händelse måste vara nästan noll.

Som en mer erfaren utredare skulle uttrycka saken: Det gäller att hata slumpen
Citera
2022-05-06, 07:24
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hewrgubbe
Vad gäller den senaste gäddan, så ser det ut som att han har tappat en del i vikt då hans ansikte är mycket smalare än de bilder på hans Facebook. Det som däremot gör det tydligt är att man ser ett födelsemärke på vänstra sidan av hans hals på senaste profilbilden, samma födelsemärke som syns i videon.
Missbruk? Varför hyr han i andra hand, i några månader, när han har ett barn att ta hand om? Oavsett om han är skyldig eller ej verkar han vara en misslyckad idiot som inte skall ha huvudvårdnaden om ett litet barn.
Citera
2022-05-06, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Som en mer erfaren utredare skulle uttrycka saken: Det gäller att hata slumpen

Med tanke på att Dumpen fångar massor av kukstyrda kåtbockar och till synes vanliga familjegubbar som tappar all sans och vill träffa underåriga i sexuellt syfte, och att det också ser ut att finnas många sjuka pedofiler som verkligen vill träffa pedofil-mammor med barn som dom fiskar efter på nätet.

Kan det vara så att Sverige har hur många procent snuskjävlar som helst?

Då är det inte lika mycket slump längre.
Citera
2022-05-06, 07:25
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Wiccaz
Dumpen skriver men ändå kan man se de blurrade i slutet av screenshotsen. Var det ett medvetet fel?
Jag misstänker det, allt för klick. "Vi korrigerade det när vi upptäckte felet"-ish...
Citera
2022-05-06, 07:28
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Helt otroligt om det verkligen är så att en av Sveriges absolut värsta pedofiler hyr av den snubben.

Dumpen är helt outstanding.
Tar du inte i en aning nu, har du täckning för påståendet (annan än presenterad chatlog)?
Citera
2022-05-06, 07:39
Medlem
Bizmarcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Hyr av pedofiljägaren Jonatan Alfvén.

Aldrig hört talas om honom.

Men efter en googling verkar han ju lika seriös som Dumpen.

https://www.expressen.se/nyheter/lovenepal-samlar-in-miljoner-med-kandisar-och-bluffar/
Citera
2022-05-06, 07:47
Medlem
WebDevs avatar
Nog för att dumpen rent tekniskt är en amatörsida, men det är ganska tröttsamt att åldersverifieringen inte sparas i en cookie eller i localStorage.
Irriterande att få den prompten varje gång.
Citera
2022-05-06, 07:58
Medlem
HushHoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeroday
Det har du rätt i, samtidigt, om det anmäls att ett barn blivit utsatt på sociala medier (grooming eller annat) så agerar polisen. Det var en kyrkoanställd ganska nyligen som fick erfara det.

Dumpen lämnar ju också sitt material till polisen, därefter är det ju upp till dom att ta tag i det.
Jag vill tro att dessa äckel blir hårt straffade socialt och att det i många fall är värre än nåt/några år i fängelse. Dom förlorar ju i regel familj, jobb och allting. Dessutom finns deras fula ansikten att beskåda för den som vill. Som sagt, att dom skulle åkt fast annars tror jag inte är så stor chans. Då måste det väl först finnas hög misstanke, därav att många glider undan.
Jag förstår vissa resonemang här men jag håller inte med. Jag är övertygad om att dumpen gör väldigt mycket mer nytta än skada.
Och det är peddots fel att anhöriga blir drabbade. Ingen annans.

Don't kill the messenger
Citera
2022-05-06, 08:07
Medlem
BeachBobs avatar
Den sista gäddan som hyr av pedofiljägaren. Där har barnet ingen moder som är skriven i Sverige och modern har inget personnummer och ingen adress. Bara ett förnamn som är Milan. Allt enligt folkbokföringen.
Citera
2022-05-06, 08:08
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Kan det vara så att Sverige har hur många procent snuskjävlar som helst?

Finns ingen anledning att tro att Sverige har fler pedofiler än andra länder.

Dumpen fiskar med en välagnad krok. Logiskt att Sara får frekventa möjligheter till välbehövlig motion när hon springer efter gäddorna och ropar ”Stanna. Vi ringer polisen om du inte pratar med oss…
Citera
2022-05-06, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HushHoney
Dumpen lämnar ju också sitt material till polisen, därefter är det ju upp till dom att ta tag i det.
Jag vill tro att dessa äckel blir hårt straffade socialt och att det i många fall är värre än nåt/några år i fängelse. Dom förlorar ju i regel familj, jobb och allting. Dessutom finns deras fula ansikten att beskåda för den som vill. Som sagt, att dom skulle åkt fast annars tror jag inte är så stor chans. Då måste det väl först finnas hög misstanke, därav att många glider undan.
Jag förstår vissa resonemang här men jag håller inte med. Jag är övertygad om att dumpen gör väldigt mycket mer nytta än skada.
Och det är peddots fel att anhöriga blir drabbade. Ingen annans.

Don't kill the messenger

Samtidigt, polisen agerar såklart inte om det inte finns ett riktigt barn, och i de fall som faktiskt övergreppsmaterial delats så är det skäl för husrannsakan, men värdet av den husrannsakan är nästan noll då dem vet att den kommer komma ( såvida vi inte pratar om Kent, han är på en annan nivå av efterbliven). Men jag håller med om att konsekvenserna av uthängning är stora för dem, men det kommer inte visas i några register så dem kommer alltid kunna plocka nya jobb på andra ställen, fast nu har dem inga vänner eller annat att förlora. Det blir lite som att dra ut sprinten ur en handgranat och se var den briserar. Om det finns en dom å andra sidan så har dem ögonen på sig mer, även om dem flyttar utomlands
Citera
2022-05-06, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Missbruk? Varför hyr han i andra hand, i några månader, när han har ett barn att ta hand om? Oavsett om han är skyldig eller ej verkar han vara en misslyckad idiot som inte skall ha huvudvårdnaden om ett litet barn.

Ja något slags missbruk verkar föreligga, även Patrik nämnde i podden att han fick ett pundigt intryck av snubben. Sättet han pratar på påminner mycket om en tjackis om du frågar mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in