2022-04-24, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chumpa280
Verkar ju inte finns kapslar i 25 mg? Hittar bara 50 mg som lägsta dos.

Mina är på 100mg men på burken står det 300mg, dvs 3x100mg. Kan säkert vara så att vissa tillverkare som anger 50mg menar att detta är 2x25mg, så kika noga så kanske du hittar rätt från början. Annars är det enkelt att dela på en kapsel och höfta lite. Jag använder våg för att få rätt mängd men då är jag också ute efter något där emellan.
Citera
2022-04-24, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lardasss
Mina är på 100mg men på burken står det 300mg, dvs 3x100mg. Kan säkert vara så att vissa tillverkare som anger 50mg menar att detta är 2x25mg, så kika noga så kanske du hittar rätt från början. Annars är det enkelt att dela på en kapsel och höfta lite. Jag använder våg för att få rätt mängd men då är jag också ute efter något där emellan.
Tycker du dom funkar på dig?
Citera
2022-04-24, 12:19
Medlem
Citat:
Tycker du dom funkar på dig?

Känner absolut av en mycket positiv effekt och det är inte placebo. För övrigt är jag liksom du, mycket känslig för vissa läkemedel och känner dessutom snabbt av om det fungerar.
Citera
2022-04-24, 12:20
Medlem
Finns ju massor av olika märken, blir helt förvirrad.
Tänkte beställa 50 mg men hur vet man att det man får är seriöst liksom?!? ( e lite ny på detta med kost-tillskott 😬 )
Citera
2022-04-24, 12:21
Medlem
Citat:
Känner absolut av en mycket positiv effekt och det är inte placebo. För övrigt är jag liksom du, mycket känslig för vissa läkemedel och känner dessutom snabbt av om det fungerar.
Hur stor dos äter du?
Sa du 300 mg?
Har du biverkningar?
Hur snabbt kommer effekten? Vet ju såklart det kan vara olika..
Citera
2022-04-24, 12:32
Medlem
Citat:
Hur stor dos äter du?
Sa du 300 mg?
Har du biverkningar?
Hur snabbt kommer effekten? Vet ju såklart det kan vara olika..

Nej inte 300mg, det är vad som står på framsidan av burken, men betyder egentligen totaldos, men då räknar de på 3st kapslar x 100mg/kapsel. Skitknepigt men det verkar som att många försäljare av 5-HTP skriver ut det på det viset.

Jag äter betydligt lägre dos än så. under 50mg. Mår inte alls bra av högre doser.
Citera
2022-04-24, 12:56
Medlem
Citat:
Nej inte 300mg, det är vad som står på framsidan av burken, men betyder egentligen totaldos, men då räknar de på 3st kapslar x 100mg/kapsel. Skitknepigt men det verkar som att många försäljare av 5-HTP skriver ut det på det viset.

Jag äter betydligt lägre dos än så. under 50mg. Mår inte alls bra av högre doser.
Och du får effekt på så låg dos?
Såg att det fanns 25 mg på nätet att beställa men hur vet man att man får rätt grejer så att säga… känns så unsafe att beställa så från nån utländsk site 🤔
Citera
2022-04-24, 13:02
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Och du får effekt på så låg dos?
Såg att det fanns 25 mg på nätet att beställa men hur vet man att man får rätt grejer så att säga… känns så unsafe att beställa så från nån utländsk site 🤔

Köp av ett etablerat märke så slipper du oro dig.
Solgar och Thorne är två starka varumärken.
Gör inte saker mer komplicerade än de är min vän
Citera
2022-04-24, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justinsane420
Köp av ett etablerat märke så slipper du oro dig.
Solgar och Thorne är två starka varumärken.
Gör inte saker mer komplicerade än de är min vän
Ok tack för tipset… hittar dock inte att solgar har 50 mg - man kan alltså dela kapslarna? Och så sväljer man kornen med vatten? Lr hur funkar det? 🙈
Citera
2022-04-24, 13:56
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Ok tack för tipset… hittar dock inte att solgar har 50 mg - man kan alltså dela kapslarna? Och så sväljer man kornen med vatten? Lr hur funkar det? 🙈

Alltså det är inte amfetamin du ska stoppa i dig utan en jäkla naturmedicin.

Om du nu inte kan, utav vilken orsak som helst, ta 100mg så ja...dela kapseln och ta hälften av innehållet med vatten. läsk, juice, kaffe eller vilken vätska som helst. Du kan även svälja utan vätska.

Hur har du det med beslutsfattande för övrigt i livet?
Citera
2022-04-24, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justinsane420
Alltså det är inte amfetamin du ska stoppa i dig utan en jäkla naturmedicin.

Om du nu inte kan, utav vilken orsak som helst, ta 100mg så ja...dela kapseln och ta hälften av innehållet med vatten. läsk, juice, kaffe eller vilken vätska som helst. Du kan även svälja utan vätska.

Hur har du det med beslutsfattande för övrigt i livet?
Sorry men jag är lite medicinrädd av mig.. därav frågeställningarna 🙂
Jag är så indoktrinerad med att man får recept från läkare och att allt annat är bluff typ… men jag är beredd att omvärdera dom tankarna 🙂
Citera
2022-04-24, 14:10
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Sorry men jag är lite medicinrädd av mig.. därav frågeställningarna 🙂
Jag är så indoktrinerad med att man får recept från läkare och att allt annat är bluff typ… men jag är beredd att omvärdera dom tankarna 🙂
Stryk ordet medicin ur dina tankar när det kommer till 5 htp. Detta är 100% ett naturligt ämne som redan finns i våra kroppar och även i naturen.
Sen ska man ju inte kasta i sig flera gram om dagen för det.

Det är bra att vara försiktig av sig och jag ber om ursäkt för mitt vassa svar innan.

Hoppas du får lika bra effekt på 5htp som jag och många andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in