2020-01-17, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XX1
Åh fan, vad skumt det låter. Har han testat ta det flera gånger? Får han samma effekt?
Samma varje gång, men han är rejält "vimsig" så tror inte han kommer ihåg att ta varje dag.
Trodde också han drev med mig först, men han blir även pigg o mår som en kung på kortisonsprutor som han fått några gånger.
Citera
2020-01-23, 22:10
Medlem
Yo.

Tänkte köpa från en sida som bara har 5HTP "Slow release" dvs tabletten vittrar sönder långsammare. Är det någon större skillnad tro?

Jag funderar också lite på det här folk säger om aptiten. Jag har redan dålig aptit och är ofta lite lätt illamående. Ofta får jag ångest och illamående i samband med måltid dessutom, att kunna äta i sociala sammanhang är omöjligt för mig på grund av detta.
Dock tror jag att aptitlösheten och illamåendet är ett resultat av min ångest och oro, som jag hoppas på att kunna kontra med 5htp. Är skillnaden verkligen så märkbar på aptiten? Jag hoppas att om ångesten och oron försvinner så kommer ändå min aptit att öka.

Jag tänkte köra 5HTP och Tyrosin tillsammans för att täcka in både serotonin och dopamin.
Citera
2020-02-05, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pepparn12
Yo.

Tänkte köpa från en sida som bara har 5HTP "Slow release" dvs tabletten vittrar sönder långsammare. Är det någon större skillnad tro?

Jag funderar också lite på det här folk säger om aptiten. Jag har redan dålig aptit och är ofta lite lätt illamående. Ofta får jag ångest och illamående i samband med måltid dessutom, att kunna äta i sociala sammanhang är omöjligt för mig på grund av detta.
Dock tror jag att aptitlösheten och illamåendet är ett resultat av min ångest och oro, som jag hoppas på att kunna kontra med 5htp. Är skillnaden verkligen så märkbar på aptiten? Jag hoppas att om ångesten och oron försvinner så kommer ändå min aptit att öka.

Jag tänkte köra 5HTP och Tyrosin tillsammans för att täcka in både serotonin och dopamin.

Jag körde ungefär halva kuren av min 5htp och sedan slängde jag resten tillsammans med tyrosinet. Det dräpte aptiten rejält , hände även att jag spydde någon gång på morgonen. Ja det tar bort ganska mkt av aptiten.

Kosten för mig är viktig, därav slängde jag dom. De dög väl första veckorna antar jag.
Citera
2020-02-05, 19:43
Medlem
yournotlikemes avatar
Testade faktiskt både 5-HTP och L-Tyrosin när jag klev ur mitt missbruk. Kände dock inte alls det påvisade resultatet som alla pratar om. Tror att det här med 5-HTP har blivit väldigt överreklamerat.

Någon mirakelkur som ska återställa och hjälpa till med serotonin balansen. Tror mer på rutiner, kost, sömn, fysisk aktivitet och gemenskap för att börja återhämta sig själv.

Agmatine däremot skulle jag vilja testa. Det har jag hört mycket gott om.
Citera
2020-02-11, 23:11
Medlem
Sinnerstens avatar
Testar 5-Htp nu, något gör den för man mår illa av den.
Tar den nu endast sent på kvällen.
Citera
2020-03-22, 16:58
Medlem
PlanetCaravans avatar
Om man slutar med Paroxetin, hur länge ska man vänta innan man börjar med 5-HTP?
Citera
2020-03-22, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlanetCaravan
Om man slutar med Paroxetin, hur länge ska man vänta innan man börjar med 5-HTP?
Halveringstiden är ca 24 timmar.
Beroende på hur länge och hur mycket spelar in.
Citera
2020-03-27, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redcube

ytterligare ett tips är att ta bipollen tillsammans med hydrolyserat vasseleprotein - då får man samtliga aminorsyror (inkl tryptofan - nästan 5-htp) och tyrosine, samt de övriga aminosyrorna.
Då kan man få ett riktigt uppsving i humöret.

mvh
rc

Vill informera er att det är nog inte så bra att ta 5-htp tillsammans med vassleprotein som innehåller tryptofan då det ökar risken för att få serotonergt syndrom, man ska alltså inte blanda dessa två.

Kom ihåg innan ni provar saker så gör er egna research först innan man lyssnar på folk som denna kille här ovan.
Citera
2020-04-17, 03:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlix
Vill informera er att det är nog inte så bra att ta 5-htp tillsammans med vassleprotein som innehåller tryptofan då det ökar risken för att få serotonergt syndrom, man ska alltså inte blanda dessa två.

Kom ihåg innan ni provar saker så gör er egna research först innan man lyssnar på folk som denna kille här ovan.

Varför skulle det vara sämre än att äta kött och fisk som också innehåller tryptofan? 😆
Citera
2020-05-03, 18:18
Medlem
Om ingen tagit upp det innan så kan jag varna för 5-htp och sertralin. Fick nästan serotonergt syndrom av det. Var hel konstig i en vecka och trodde jag skulle dö. 5-htp är inte så fantastiskt som ni tror. Passa er om ni äter SSRI
Citera
2020-05-04, 13:44
Medlem
Pilsnerologs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galenketchup
Om ingen tagit upp det innan så kan jag varna för 5-htp och sertralin. Fick nästan serotonergt syndrom av det. Var hel konstig i en vecka och trodde jag skulle dö. 5-htp är inte så fantastiskt som ni tror. Passa er om ni äter SSRI

Det är dock tämligen känt att man inte ska blanda 5-HTP och SSRI.
Citera
2020-06-13, 03:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilsnerolog
Det är dock tämligen känt att man inte ska blanda 5-HTP och SSRI.

Det var inte känt för ett visst antal år sen. Han jag köpte E av sa att jag skulle ta 5-htp. Slutade med att jag trodde jag skulle dö i en vecka. E fungerar inte heller på SSRI. Jävla blocker. Bara LSD som fungerar på det preperatet bland roliga droger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in