2022-04-21, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burrata
Minns at Sofia och Elsa för länge sen pratade i poden om en ej namngiven kompis till dom som struntade i klimatet, hade noll flygskam etc. Har alltid varit säker på att det måste vara Sandra, hahaha

Så trist när de gottar sig åt vad kassa deras kompisar är för miljön. Tänk om de istället använt ett inlägg till att prata om det akuta klimatläget och använt sin fina förmåga i bild och text med förslag på vad som behöver göras och enkla sätt vi alla kan behölls till på. Vilken hjälp de hade gjort!
Citera
2022-04-21, 09:15
Medlem
Branogbitters avatar
Var har ni sett obos-resultatet?
Citera
2022-04-21, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burrata
Minns at Sofia och Elsa för länge sen pratade i poden om en ej namngiven kompis till dom som struntade i klimatet, hade noll flygskam etc. Har alltid varit säker på att det måste vara Sandra, hahaha

Jag tror inte det är Sandra, hon och Sofia är väl inte kompisar så tror inte de skulle prata om henne som en gemensam vän. Tror det är Frida Lund! Minns mycket väl att hon minst en gång i podden hon hade med Siri Barje faktiskt erkände att hon inte har någon klimatångest och inte bryr sig om klimathotet, även om hon väl fattade att hon "borde".

Så glad för den här tråden förresten! Går runt och stör mig på de här personerna i min ensamhet, plötsligt blev det mycket roligare.
Citera
2022-04-21, 09:44
Medlem
countcatulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Var har ni sett obos-resultatet?
Story på instagram!
Citera
2022-04-21, 09:45
Medlem
countcatulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loriglory
Jag tror inte det är Sandra, hon och Sofia är väl inte kompisar så tror inte de skulle prata om henne som en gemensam vän. Tror det är Frida Lund! Minns mycket väl att hon minst en gång i podden hon hade med Siri Barje faktiskt erkände att hon inte har någon klimatångest och inte bryr sig om klimathotet, även om hon väl fattade att hon "borde".

Så glad för den här tråden förresten! Går runt och stör mig på de här personerna i min ensamhet, plötsligt blev det mycket roligare.

Längtar tills det kommer en tråd om Frida Lund också…
Citera
2022-04-21, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av countcatula
Längtar tills det kommer en tråd om Frida Lund också…

Haha jag också. Stör mig nästan mest på henne.
Citera
2022-04-21, 09:49
Medlem
Citat:

Frida Lund har ju också i sin blogg raljerat över att människor tycker att det är problematiskt att influencers gör reklam för, och tipsar om, nytillverkade kläder och typ sagt att hon minsann ska göra inlägg om nytillverkade kläder på sin blogg. Så det kan nog vara hon.
Citera
2022-04-21, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saga.Lind
Frida Lund har ju också i sin blogg raljerat över att människor tycker att det är problematiskt att influencers gör reklam för, och tipsar om, nytillverkade kläder och typ sagt att hon minsann ska göra inlägg om nytillverkade kläder på sin blogg. Så det kan nog vara hon.

Ja det är tydligt att hon avfärdar all typ av diskussion om influencers ansvar med att det är osysterligt typ att kritisera kvinnor. Tidigare generationers feminister vrider sig i sina gravar över de här "låt en kvinna leva"-tjejerna...
Citera
2022-04-21, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av victoria92
Ja just det, det har jag nästan glömt. Blev lite intresserad av att gå tillbaka och läsa om det, har för mig hon skrev något litet om att hon ändrat sig och skulle börja äta fisk och kyckling typ. Sen blev det all in med råbiff och kött på restaurang. Inte så klimat- eller djurvänligt. Minns å andra sidan inte varför hon skulle äta veg från början.

Det var väl som med allt annat som Elsa hoppar på, trendigt i en viss krets, att vara vegetarian för några år sedan. Det blir väl så när man jobbar med att ”skapa content”, att man måste hoppa på mikrotrender hela tiden för att det ska hända något. Det är bara det att Elsa gång på gång motiverar sin trendängslighet med att saker är för evigt, vilket de aldrig är.
Citera
2022-04-21, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saga.Lind

Har ingen aning om vem denna Frida är, men är det möjligt att en människa år 2022 inte har klimatångest, som dessutom har en blogg?
Usch, blir ledsen av detta.
Citera
2022-04-21, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tistelfeber
Har ingen aning om vem denna Frida är, men är det möjligt att en människa år 2022 inte har klimatångest, som dessutom har en blogg?
Usch, blir ledsen av detta.

Frida har trotsigt och raljerande deklarerat att hon minsann ska göra inlägg med nytillverkade kläder. Rekommenderar inte hennes blogg. Fruktansvärt dåligt språk där och dåliga bilder. Elsa är ändå duktig på att fota tycker jag; hon tar smakfulla bilder och har ett estetiskt öga när hon fotar.
Citera
2022-04-21, 10:42
Medlem
Citat:

Ah, det kan du ha rätt i! Stör mig f.ö. SÅ mkt på Frida Lund och det sköööna obrydda sättet hon skriver på. Klassisk pick me-girl
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in