2021-12-01, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fula-klaeder
Jag vet att det diskuterats att Elsa och Sofia håller på med en bok. Men de här citaten från bloggen de senaste dagarna får mig ändå att tro att det har med någon typ av inspelning att göra. Med bara Elsa, inte Sofia. Kan det vara Billgrens 2? Nån äntligen hemma-reunion?? Nåt annat gig?

Jag hoppas verkligen på mer TV.

Jag gissar.

Antingen Billgrens 2
Där seriens dramaturgiska kurva är upptakten till avslutet att Elsa och Pontus förnyar sina löften i maj. Skulle förklara varför hon börjat planera för det redan nu. Varför Sigge flyttat in i lokalen. Varför det inte visades några bilder från pappas födelsedagsfirande där de möblerat om och dukat upp i ateljén osv

eller

”Elsa The Vintage Wedding Planner”
Eller ngt liknande helt nytt koncept. Själv hoppas jag kanske mest på detta spår pga älskar alla de vackra gamla klänningarna hon samlat på sig och längtar efter att få höra allt om deras historier och Elsas erfarenheter som uthyrare. Håller verkligen tummarna för att hon inte lägger ner den verksamheten, som det ju lät ett tag. Elsa har ju agerat Wedding planner på bloggen alldeles nyligen. Hon visar ovanligt mkt mycket bilder från konstakademi-studion (hon har väl aldrig varit där så mkt som de senaste veckorna?) Även här skulle inspelningen av en sådan serie få en naturlig dramaturgisk kurva med förnyandet av de egna löftena som avslut i maj.
Citera
2021-12-01, 13:42
Medlem
farlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdlerSaddler
Jag hoppas verkligen på mer TV.

Jag gissar.

Antingen Billgrens 2
Där seriens dramaturgiska kurva är upptakten till avslutet att Elsa och Pontus förnyar sina löften i maj. Skulle förklara varför hon börjat planera för det redan nu. Varför Sigge flyttat in i lokalen. Varför det inte visades några bilder från pappas födelsedagsfirande där de möblerat om och dukat upp i ateljén osv

eller

”Elsa The Vintage Wedding Planner”
Eller ngt liknande helt nytt koncept. Själv hoppas jag kanske mest på detta spår pga älskar alla de vackra gamla klänningarna hon samlat på sig och längtar efter att få höra allt om deras historier och Elsas erfarenheter som uthyrare. Håller verkligen tummarna för att hon inte lägger ner den verksamheten, som det ju lät ett tag. Elsa har ju agerat Wedding planner på bloggen alldeles nyligen. Hon visar ovanligt mkt mycket bilder från konstakademi-studion (hon har väl aldrig varit där så mkt som de senaste veckorna?) Även här skulle inspelningen av en sådan serie få en naturlig dramaturgisk kurva med förnyandet av de egna löftena som avslut i maj.

Tror verkligen på en säsong 2 av Äkta Billgrens! Serien gick ju jättebra och både Ernst och Helenehar ju varit väldigt aktuella de senaste 2-3 åren med konstutslällningar, Stjärnorna på Slottet o.s.v..Hade varit trevligt med en till säsong tycker jag, även fast jag älskar att störa mig på E.B så tycker jag ändå om henne på något sätt och finner hennes "värld" fascinernade.

Hade väl heller inte varit helt otroligt om hon fått ett eget projekt på TV, och där ligger ju bröllopstema väl till hands!
Citera
2021-12-03, 19:05
Medlem
SunshineUnits avatar
Dagens inlägg var ett bra krystat samarbete tycker jag. Några inklämda meningar om hur viktigt det är med bra internet och snygg router så att man kan ha den framme. Förlåt, men vem orkar bry sig om hur en router ser ut? Den hon gör reklam för var inte heller särskilt dekorativ och kommer förmodligen inte bli en centerpiece i ateljén, oavsett hur drömmiga bilder Mira tagit.
Citera
2021-12-03, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SunshineUnit
Dagens inlägg var ett bra krystat samarbete tycker jag. Några inklämda meningar om hur viktigt det är med bra internet och snygg router så att man kan ha den framme. Förlåt, men vem orkar bry sig om hur en router ser ut? Den hon gör reklam för var inte heller särskilt dekorativ och kommer förmodligen inte bli en centerpiece i ateljén, oavsett hur drömmiga bilder Mira tagit.

Nä mycket tjusiga bilder och grejer för en router, kändes lite udda. Men hon har gjort ungefär 7000 samarbeten senaste dagarna, så det är väl omöjligt att göra allt bra.
Citera
2021-12-04, 08:15
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frimlov
Nä mycket tjusiga bilder och grejer för en router, kändes lite udda. Men hon har gjort ungefär 7000 samarbeten senaste dagarna, så det är väl omöjligt att göra allt bra.

Det hon verkar erbjuda företagen är ett maffigt reklaminslag med ett recept. Tyckte att kakorna såg malplacerade ut i den stora glasburken på det lilla lilla skrivbordet och ja, de var en del av samarbetet såklart. Hon har lagt in recept i alla stora reklaminslag senaste tiden.

Smart drag, för det gör att de känns mer som vanliga blogginlägg och inte som enkla reklaminslag.
Citera
2021-12-04, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Det hon verkar erbjuda företagen är ett maffigt reklaminslag med ett recept. Tyckte att kakorna såg malplacerade ut i den stora glasburken på det lilla lilla skrivbordet och ja, de var en del av samarbetet såklart. Hon har lagt in recept i alla stora reklaminslag senaste tiden.

Smart drag, för det gör att de känns mer som vanliga blogginlägg och inte som enkla reklaminslag.

Ja, reklamen och produkten är väldigt väl paketerad i Miras bilder, recept m.m. Nästan så man inte tänker på att hon fått rätt stora summor pengar för det hehe. Tycker personligen att senaste inläggen varit ganska tråkiga pga att det varit så många samarbeten. Gillar vardagsinlägg mest Som hon såklart finansierar så här..
Citera
2021-12-04, 10:03
Medlem
Detta att hon gör så mycket recept nu för tiden - tror ni att hon faktiskt jobbar fram recept själv? Eller tar hon bara ett standardrecept och lägger till nån ingrediens? Känns som med allt annat tycker jag - att hon bara vill vara som Sofia Wood. Har ju sett att Sofia är mer impopulär här, men jag respekterar henne och hennes matlagning tusen ggr mer än Elsa.
Citera
2021-12-04, 13:53
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avledbar
Detta att hon gör så mycket recept nu för tiden - tror ni att hon faktiskt jobbar fram recept själv? Eller tar hon bara ett standardrecept och lägger till nån ingrediens? Känns som med allt annat tycker jag - att hon bara vill vara som Sofia Wood. Har ju sett att Sofia är mer impopulär här, men jag respekterar henne och hennes matlagning tusen ggr mer än Elsa.
Jag tror absolut inte det är recept som Elsa prövat sig fram till själv, utan att det är recept hon hittat ngnstans och sen lagt till ngt litet i. Tex havssalt ovanpå, eller mintchoklad istället för vanlig choklad i de här kakorna…
Citera
2021-12-04, 15:11
Medlem
SunshineUnits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avledbar

Ja, säga vad man vill om Sofias influencerskap, men hon verkar göra ett gediget jobb med sina recept. Jag kan inte se att Elsa gör samma sak med "sina", där är det nog mer imitation av redan existerande recept.
Citera
2021-12-05, 21:57
Medlem
fula-klaeders avatar
Den här av Elsa ständigt hypade Marie-Louise Sjögren. Hon har ett inredningsgalleri? Tjänar hon egna pengar eller lever hon på sin man? Vad gör att hon kan bjuda Elsa på en middag där en set meny kostar typ tusen spänn?
Citera
2021-12-05, 22:37
Medlem
Citat:
Den här av Elsa ständigt hypade Marie-Louise Sjögren. Hon har ett inredningsgalleri? Tjänar hon egna pengar eller lever hon på sin man? Vad gör att hon kan bjuda Elsa på en middag där en set meny kostar typ tusen spänn?

Han är CEO på Vetfamily Holding som ägs av Fidelio (offentliga uppgifter).

Han är också involverad i Saluki AB och av allabolag.se att döma har de tillgångar och eget kapital så att de klarar sig… for life. Of generations to come. Men det ena utesluter ju inte det andra. Hon tjänar säkert bra på sin verksamhet också.
Citera
2021-12-06, 02:21
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av AdlerSaddler
Han är CEO på Vetfamily Holding som ägs av Fidelio (offentliga uppgifter).

Han är också involverad i Saluki AB och av allabolag.se att döma har de tillgångar och eget kapital så att de klarar sig… for life. Of generations to come. Men det ena utesluter ju inte det andra. Hon tjänar säkert bra på sin verksamhet också.

Hon tar 45 000 för ett skrivbord i MDF. Räcker till en middag eller två.
https://trendenser.se/2021/10/inredningsnyheter-v-41-2021/

Läs kommentarfältet hos Johanna B också…
https://johannabradford.elle.se/butikstips/mls-collection/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in