Citat:
Ursprungligen postat av
swineflu
Skriv upp allt du äter i någon app, exempelvis lifesum. Då blir det lättare att hålla koll på kalorier in och ut. När du ätit lite för mycket någon dag så ser du till att ta en pw på en mil och kanske något träningspass så att du bränner dessa kalorier. Då lär du slippa ångesten eftersom att du bränt bort det du överätit.
Se till att alltid tvinga dig själv att träna bort det du ätit, ifall du inte orkar träna den dagen så bör du inte heller äta mer den dagen.
Ha alltid en dag i veckan du kan äta gott och lite mer, annars orkar man inte fortsätta den livsstilen.
Kan inte annat än att hålla med.
Det funkar verkligen skitbra.
Jag kör ingen speciell metod annat än att lägga in allt jag käkar i Lifesum. Och ser där till att kalorierna ligger på minus.
Vissa dagar över, andra under mitt uträknade behov, men alltid under på vecko och månadssnitt.
Loosat 12 kg sedan nyår och målet är 20 kg under 2022.
Enklaste sättet att minska kaloriintaget är att helt enkelt skippa det dom alla vet är skit.
Läsk, godis, kaffebröd, vitt bröd osv.
Onödigt skräp helt enkelt.
Så väger jag käket. Jag äter vanlig mat som jag väger. 3-400 gr / portion totalt. Kaffe och macka på morronen, vanligt käk till lunch och nåt lätt på kvällen.
Och öl och whiskey till helgen...
Det är enklare än man tror..