Citat:
Ursprungligen postat av
st33r
Varför envisas folk med flugsvamp4 när archetype verkar vara den stabila ersättaren av FS3?
Lathet, utan en sekunds tvekan.
Jag gissar att det är för jobbigt för de som väljer flugsvamp över Archetyp att lära sig hur man skaffar Monero utöver bitcoins.
Med det nämnt, för er lata knarkare som är för korkade för att lära er hur ni skaffar monero, så ska jag ge er ett tips på hur ni gör, utan att ändra eran rutan för att skaffa bitcoins allt för mycket:
1. Köp bitcoins precis som du alltid gjort.
2. Släng din gamla bitcoin-wallet, och skaffa cake wallet istället. Finns på google play store.
3. Skapa en bitcoin och monero-wallet i Cake wallet (du behöver båda).
4. För över dina bitcoins till din Cake wallet (till din bitcoin-wallet i Cake wallet. Känner på mig att jag måste förtydliga detta. Du kan dock inte av misstag föra över dina bitcoins till en monero-wallet, för adresserna är så olika varandra att det helt enkelt inte går att göra detta misstag. Det finns ingen wallet som skulle tillåta att göra detta misstag, så sluta stressa över att göra fel).
5. Ser du "exchange"-knappen, din lata knarkarfitta? Kan du gissa vad den gör? Den byter ut dina bitcoins till monero.
6. Klicka på exchange-knappen. Välj hur många bitcoins du vill växla. Eftersom du är en lat knarkarfitta så orkar du självklart inte skriva in numret själv, så klicka på knappen "All" så alla dina bitcoins växlas.
7. Under "Convert to" så borde XMR (monero) redan vara vald. Det är default i cake wallet. Men dubbelkolla så det är XMR som är vald.
8. Under "Convert to", välj din monero-wallet under "address"-fältet (klicka på ikonen som ser ut som men öppen bok - ikonen längst till höger om "Address"-fältet och välj din monero-wallet som mottagare).
9. Klicka på konvertera.
10. Vänta. Snart växlas dina bitcoins till monero. Dina bitcoins förs över till en exchange (ChangeNOW) som automatiskt konverterar dina bitcoins till monero, och sen skickar dina monero till den adress du angav under "Convert to".
Eftersom du SKICKAR dina bitcoins till ChangeNOW så är det precis som vilken bitcoin-överföring som helst. Du måste vänta på confirmations så det kan ta runt 1 timme, om inte mer, för växlandet att utföras. Först måsta dina bitcoins föras över till ChangeNOW, sen måste dina moneros skickas tillbaka till dig. Samtliga överföringar kräver confirmations, som du förhoppningsvis redan vet, vilket är anledningen till varför det tar ca 1 timma om inte mer att konvertera.
Extra förtydligande:
Monero = XMR
XMR = Monero
XMR är förkortningen för Monero.
Oj så svårt det var.
Nu när du har dina monero/XMR i cake wallet, gå till archetyp.cc (Admin ASNT på archetyp skapade archetyp.cc just för att generera fungerande mirrors eftersom dom blir DDoS:ade som fan efter att dom blev så populära - om du inte litar på mig så hitta en adress till archetyp själv, gå in på forumet och kika på tråden Announcements -> Mirrors:
https://archetyp.cc/), generera en fungerande mirror från archetyp.cc, gå in på archetyp, skapa ett konto, för över dina XMR till din plånbok och köp nu vad det nu än är du tänkt köpa.
Det som är smidigt med archetyp och cake wallet är att din plånbok på archetyp har en QR-kod. Cake wallet kan läsa QR-koder så du slipper skriva in din adress själv. Scanna bara QR-koden till din wallet och voilá.
Gissar på att det är flera knarkarfittor som är så korkade att dom inte ens kan följa de 10 stegen ovan jag precis gav. Detta är all hjälp jag kommer ge er. Klarar du inte av att följa stegen ovan så har du uppenbarligen knarkat sönder din hjärna och borde istället hålla dig till flugsvamp där du blir scammad om och om igen tills du inte längre har råd att knarka något mer.
(P.s. Jag inser ironin att kalla andra för knarkarfittor när jag uppenbarligen själv använder archetyp. Jag är för personligt bruk av Cannabis men är emot alla andra droger, inklusive alkohol. Jag är dock kluven när det kommer till psykedeliska droger eftersom jag iallafall hört att vissa personer har lyckats förbättra sina liv med hjälp av dessa, så psykedeliska droger ställer jag mig neutral till då jag vet för lite om det)