Citat:
Ursprungligen postat av
Inafonalie
Om vi börjar titta framåt mot EM 2024 (eller tom Nations League i sommar) förespråkar jag följande startelva:
Olsen
Krafth - Lindelöf - Starfelt - Gudmundsson
Cajuste - Svanberg
Elanga - Kulusevski - Karlsson
Isak
Citat:
Ursprungligen postat av
Ariskaprinsessan
Ser bra ut. Frågetecken på HB och MB dock. Jag hade ställt upp så här:
Olsen
Krafth - Lindelöf - Starfelt - Gudmundsson
Cajuste - Svanberg
Elanga - Forsberg - Kulusevski
Isak
Är det någon som vet hur det står till på Högerbacken? Krafth är en riktig medelmåtta.
Jag gillar era elvor. Däremot skulle jag göra några få ändringar. Tycker Augustinsson med sin rutin och ändå ganska stabila insatser i landslaget borde fortsätta få inneha en plats i startelvan. Som jag ser det borde vi testa någon kombo Augustinsson + Gudmundsson på vänsterkanten som skulle både vara offensivt samt defensivt lagd. Båda känns för intressanta och nyttiga för att inte ha en plats. Båda får relativt med speltid i två bra lag. På det centrala mittfältet skulle jag behållit Ekdal eftersom han är såpass viktig trots allt. Rutin behövs och är stommen i en ny startelva. Cajuste har varit skadad har jag förstått det som men hur bra har han egentligen varit i Reims?
Hade velat se ett 4-3-3 möjligtvis:
---Olsen---
Krafth-Lindelöf-Starfelt-Augustinsson
Svanberg-Ekdal-Gudmundsson
Kulusevski-Isak-Karlsson/Elanga
Eller 4-3-2-1
---Olsen---
Krafth-Lindelöf-Starfelt-Augustinsson
Svanberg-Ekdal-Gudmundsson
Kulusevski-Karlsson
Isak
Svanberg har en historia av att spela på högerkanten som ytter om jag inte minns fel och skulle kunna spela på högerkanten i ett centralt mittfält. Formationerna kan också ändras lite beroende på om Forsberg skulle starta eller få ett inhopp, t.ex.
i 4-3-3 formationen bytas in mot Karlsson och lägga sig bakom Kulusevski och Isak som släpande.