2022-04-10, 22:00
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexchoklad2404
Man kan säga vad man vill om Karlströms satsning som orsaka straffen, men utöver det så har Karlström visat att han är mer komplett än Koffe som centralmitt. Koffe har på senaste 1,5 åren visat väldigt lite av sin kreativitet som han besitter, han kan driva förbi 2 spelare för att sen göra en bakåt eller sidledspass.

Bara det inte blir en vana med att Karlström drar på sig straffar och onödiga frisparkar så ser jag gärna att han tar Koffes plats.

Hans kreativitet är som Loch Ness-odjuret. Många tror på skiten och säger sig ha sett den, men ingen har bildbevis.

Karlström, visst. Som sagt, samtliga aktuella spelare vore en uppgradering. I längden känns väl Svanberg som vår mest intressanta innermittfältare, men han har inte visat det i landslaget de gånger han fått chansen (vilket förvisso mestadels rört sig om inhopp). Synd att Alle Fransson gick på myten om sig själv och blev glidare istället för lirare, han var annars det närmaste en komplett innermitt vi haft att tillgå.
Citera
2022-04-10, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Hans kreativitet är som Loch Ness-odjuret. Många tror på skiten och säger sig ha sett den, men ingen har bildbevis.

Karlström, visst. Som sagt, samtliga aktuella spelare vore en uppgradering. I längden känns väl Svanberg som vår mest intressanta innermittfältare, men han har inte visat det i landslaget de gånger han fått chansen (vilket förvisso mestadels rört sig om inhopp). Synd att Alle Fransson gick på myten om sig själv och blev glidare istället för lirare, han var annars det närmaste en komplett innermitt vi haft att tillgå.

Eric Smith kan eventuellt spela bundesliga fotboll nästa år, han är ju inte särskilt spektakulär men ganska nyttig, sedan är det tajt i toppen så det återstår att se var St Pauli slutar.
Citera
2022-04-10, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Eric Smith kan eventuellt spela bundesliga fotboll nästa år, han är ju inte särskilt spektakulär men ganska nyttig, sedan är det tajt i toppen så det återstår att se var St Pauli slutar.

Smith har väl dock åkt på massa skador nu på sistone, men håller han sig skadefri och spelar han och hans lag i BL så skulle han kunna vara något.

Man kan säga ungefär samma sak om John Björkengren och hans Lecce som har god chans att spela i Serie A redan till hösten. Ligger för närvarande på direktplats med 2 poäng ner till kval och 4 matcher kvar, ska gå vägen om det nu inte chokas rejält.

Björkengren verkar figurera som inhoppare/rotationspelare, dock osäker på hur det sett ut när han väl har fått spela och hans styrkor då jag inte tittar på Serie B.

Konkurrens är mer än välkommet på CM platserna
Senast redigerad av Kexchoklad2404 2022-04-10 kl. 22:33.
Citera
2022-04-10, 23:37
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Kan man inte bara ge Danne Kula samma jävla roll och position som i Tottenham?

En del av Kulans framgång ligger i att har två fantastiska spelare omkring sig. Sådana spelare finns inte i landslaget.
Som folk sa när Zlatan inte lyckades lika bra som i sina klubblag, han var van vid att spela med bättre spelare.
Sverige är bäst när vi har jämnbra trupp som kämpar för laget typ VM-94.
Citera
2022-04-18, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ariskaprinsessan
Är det någon som vet hur det står till på Högerbacken? Krafth är en riktig medelmåtta.
Vi är svaga där. Därför vi borde gå över till trebackslinje och få in Pontus Jansson. Förutsatt att Janne försvinner såklart. Man hoppas.
Citera
2022-04-19, 18:00
Medlem
OvissFramtids avatar
Är fortfarande besviken över att vi missade VM, har inte riktigt smält det ännu. Jag hoppas Janne motbevisar oss som börjat tvivla på honom i juni och att han tar ut andra spelare i NL-matcherna. Med förutsättningen att han vågar nobba spelare som han tidigare tagit ut. Kristoffer Olsson är inte rätt man att fortsätta satsa på längre.
Citera
2022-04-19, 18:18
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Är fortfarande besviken över att vi missade VM, har inte riktigt smält det ännu. Jag hoppas Janne motbevisar oss som börjat tvivla på honom i juni och att han tar ut andra spelare i NL-matcherna. Med förutsättningen att han vågar nobba spelare som han tidigare tagit ut. Kristoffer Olsson är inte rätt man att fortsätta satsa på längre.
Är något besviken över det men inte i närheten av vad man var när vi bomma VM-2014. Är det något VM man ska missa så är det nu denna vinter så lika bra att ignorera hela skiten så gott det går.
Citera
2022-04-19, 18:22
Medlem
Citat:

Om inte detta får Janne att ändra på sitt älskade 4-4-2 som har varit passé sen en lång tid tillbaka, då blir jag fanimig besviken och förlorar det lilla förtroendet jag har kvar för han. Vid det här laget så tar jag till och med hellre Simon Olsson från Elfsborg istället för Koffe.

Om vi utgår från att Danielson tackar för sig så ser jag gärna Starfelt få en startplats jämte Lindelöf, har gått strålande för Starfelt nu efter en lite knackig början. Är väl dags för Ousou att vara med lite i landslaget efter att ha varit ordinarie i Slavia och spelat Europaspel mot hyfsade lag.
Citera
2022-04-19, 18:56
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Är något besviken över det men inte i närheten av vad man var när vi bomma VM-2014. Är det något VM man ska missa så är det nu denna vinter så lika bra att ignorera hela skiten så gott det går.

Ja håller med, minns Portugal-matcherna som det var igår. Det sved såklart också. Anledningen är väl också att man ska vänta nu 1 år på riktig landslagsfotboll igen, räknar inte in NL på samma sätt som EM och VM-kval.

Citat:
Om inte detta får Janne att ändra på sitt älskade 4-4-2 som har varit passé sen en lång tid tillbaka, då blir jag fanimig besviken och förlorar det lilla förtroendet jag har kvar för han. Vid det här laget så tar jag till och med hellre Simon Olsson från Elfsborg istället för Koffe.

Om vi utgår från att Danielson tackar för sig så ser jag gärna Starfelt få en startplats jämte Lindelöf, har gått strålande för Starfelt nu efter en lite knackig början. Är väl dags för Ousou att vara med lite i landslaget efter att ha varit ordinarie i Slavia och spelat Europaspel mot hyfsade lag.

Jo håller med.

Angående Starfelt är jag tveksam igen, han har helt ärligt inte övertygat i Celtic och gjorde självmål nyligen. Men absolut borde han ges en chans att bevisa sig bredvid Lindelöf. Den absolut största drömmen skulle vara om Jansson ändrade sig och kom tillbaka efter att han sett haveriet senaste tiden. Annars tycker jag nog att Hjalmar Ekdal snart borde ges chansen. Ser gärna att Janne dumpar Martin Olsson, Danielson och Quaison framöver men det lär han inte göra. Kristoffer Olsson har varit otroligt svag och vi kanske även strax borde diskutera hans vara i landslagstrupper framöver.
Citera
2022-04-20, 00:11
Medlem
Citat:
Kommer ju inte kännas som ett VM i vilket fall då det spelas på vintern. Lika bra att vi hoppar detta sen är Qatar ett tvivelaktigt land också.
Citera
2022-04-20, 00:15
Medlem
Citat:

Vill se 343/352 själv men tror inte Janne har plan på det utan max 4411 kan han sträcka sig i "nytänk" om jag känner honom rätt.
Citera
2022-04-20, 20:15
Medlem
MakeIslamillegals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrippieDead
Vill se 343/352 själv men tror inte Janne har plan på det utan max 4411 kan han sträcka sig i "nytänk" om jag känner honom rätt.

Ska vi byta spelsystem så behöver vi byta tränare. Man måste veta hur man spelar 343-433 och det tvekar jag på att Janne vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in