Citat:
Det där med att alla spelare är vana vid 4-3-3 stämmer ju inte riktigt dock. Typ hela backlinjen kommer från lag som spelar med tre mittbackar och wing backs. Och Lindelöf har väl varit som bäst i en tre-back.
Vill se en pragmatisk förbundskapten som gärna utgår från ett klassiskt 4-3-3 (vilket i princip alla spelare i dagens landslag är vana vid). En (helst svensk) tränare som prioriterar en stabil defensiv och snabba omställningar.
En trupp till novembersamlingen hade kunnat se ut såhär, till exempel:
Målvakter: Viktor Johansson, Noel Törnqvist, Kristoffer Nordfeldt
Försvarare: Isak Hien, Victor Lindelöf, Carl Starfelt, Gustaf Lagerbielke, Emil Holm, Emil Krafth, Gabriel Gudmundsson, Daniel Svensson
Mittfältare: Lucas Bergvall, Yasin Ayari, Hugo Larsson, Emil Forsberg, Jesper Karlström, Eric Smith
Anfallare/yttrar: Alexander Isak, Viktor Gyökeres, Anthony Elanga, Roony Bardghji, Williot Swedberg, Isac Lidberg
Tack och hej, kanske för gott, till Sema, Salétros och Eliasson. Även Ekdal, Nygren och Bernhardsson får flytta på sig i hård konkurrens.
Tycker det behövs mer landslagsrutin i det det här sköra laget. Delvis därför jag gärna ser spelare som Krafth och Forsberg tillbaka, samt behåller Nordfeldt som tredjekeeper. Sedan tycker jag båda två fortfarande är tillräckligt bra för att bidra som truppspelare.
Startelva
Johansson
Holm, Lindelöf, Hien, Gudmundsson
Bergvall, Karlström, Ayari
Elanga, Gyökeres, Isak
Tycker det är rätt jämnt skägg mellan Lindelöf/Starfelt/Lagerbielke, Ayari/Larsson och Karlström/Smith (fortfarande med noll landskamper, sjukt nog).
En trupp till novembersamlingen hade kunnat se ut såhär, till exempel:
Målvakter: Viktor Johansson, Noel Törnqvist, Kristoffer Nordfeldt
Försvarare: Isak Hien, Victor Lindelöf, Carl Starfelt, Gustaf Lagerbielke, Emil Holm, Emil Krafth, Gabriel Gudmundsson, Daniel Svensson
Mittfältare: Lucas Bergvall, Yasin Ayari, Hugo Larsson, Emil Forsberg, Jesper Karlström, Eric Smith
Anfallare/yttrar: Alexander Isak, Viktor Gyökeres, Anthony Elanga, Roony Bardghji, Williot Swedberg, Isac Lidberg
Tack och hej, kanske för gott, till Sema, Salétros och Eliasson. Även Ekdal, Nygren och Bernhardsson får flytta på sig i hård konkurrens.
Tycker det behövs mer landslagsrutin i det det här sköra laget. Delvis därför jag gärna ser spelare som Krafth och Forsberg tillbaka, samt behåller Nordfeldt som tredjekeeper. Sedan tycker jag båda två fortfarande är tillräckligt bra för att bidra som truppspelare.
Startelva
Johansson
Holm, Lindelöf, Hien, Gudmundsson
Bergvall, Karlström, Ayari
Elanga, Gyökeres, Isak
Tycker det är rätt jämnt skägg mellan Lindelöf/Starfelt/Lagerbielke, Ayari/Larsson och Karlström/Smith (fortfarande med noll landskamper, sjukt nog).
Nu tror jag ändå på 4-3-3 i landslaget men argumentet att alla spelare skulle vara vana vid det stämmer inte. Potter tror jag återigen är en usel rekrytering av förbundet men förhoppningsvis blir jag motbevisad.