Citat:
Ursprungligen postat av
job230ge
Ja du, självförtroende besitter du iaf. Enligt mig känns det ganska fragilt att ett 1000 miljarder dollar bolags största USP är tron om att de gör betydligt bättre fabriken än andra även fast deras bilar är ökända inom industrin som värdelös kvalitet.
Jag tror mer åt andra hållet att majoriteten av Teslas aktieägare aldrig i hela deras liv varit inne i en annan bilfabrik och har därför fått för sig att alla andra står och bankar med stenar på plåt medans tesla har automatiserat sin produktion.
Handlar inget om "Argumentet som biter" eller "det är ännu dummare att dela med sig av den till mig" detta är ett aktieforum men de visar ganska tydligt att du är här för att försvara "bolaget?" och inget annat.
Jag är här av tre anledningar:
-Underhållningssyfte. Det är kul att läsa om konspirationerna som haters kokar ihop.
-Att skriva något informativt ibland som jag vet stämmer.
-Och sist men inte minst för att det finns minst en moderator på Flashback som avskyr både Tesla och nu mig. Så mycket att de gör avtum på sin kära yttrandefrihet.
Jag förstår att det är svårt för de flesta att se skillnad på effektiviteten som konkurrenternas och Teslas fabriker har, men vi har redan sett resultatet från Shanghai, och det vore oklokt att tro att Berlin och Texas vore sämre. Giga casting och de nya 4680 cellerna är en väldigt big deal.