2022-04-09, 12:59
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Ja du, självförtroende besitter du iaf. Enligt mig känns det ganska fragilt att ett 1000 miljarder dollar bolags största USP är tron om att de gör betydligt bättre fabriken än andra även fast deras bilar är ökända inom industrin som värdelös kvalitet.

Jag tror mer åt andra hållet att majoriteten av Teslas aktieägare aldrig i hela deras liv varit inne i en annan bilfabrik och har därför fått för sig att alla andra står och bankar med stenar på plåt medans tesla har automatiserat sin produktion.

Handlar inget om "Argumentet som biter" eller "det är ännu dummare att dela med sig av den till mig" detta är ett aktieforum men de visar ganska tydligt att du är här för att försvara "bolaget?" och inget annat.

Hade du haft rätt så är det ungefär så korkade som Teslas aktieägare hade behövt vara ja. Men nu är det tvärt om och ungefär den nivå på intellekt som Teslas aktieägare får beskåda varje dag.
Citera
2022-04-09, 13:27
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det kan du ha rätt i. De senaste (förmodligen i stora delar förfalskade) videos visar otroligt glänsande maskiner som bygger bilar utan mänsklig närvaro. Undrar vad en operatör/fabriksarbetare skulle säga om videorna.

Tesla håller kursen uppe med märkliga videos av "drömfabriker".
Så med andra ord är du så imponerad av Teslas fabriksvideo att du tror att det måste va fake
Bullish ändå haha
Citera
2022-04-09, 13:33
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powr
Så med andra ord är du så imponerad av Teslas fabriksvideo att du tror att det måste va fake
Bullish ändå haha
Ja. Faktiskt. Den har passerat en gräns för vad jag tror är möjligt. Lägg till filmen från Berlinfabriken.

Men som sagt jag säger inte att kursen kommer att rasa i morgon. Bullish ändå Men mer som filmproducenter.
Senast redigerad av wwr 2022-04-09 kl. 13:37.
Citera
2022-04-09, 13:55
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Ja du, självförtroende besitter du iaf. Enligt mig känns det ganska fragilt att ett 1000 miljarder dollar bolags största USP är tron om att de gör betydligt bättre fabriken än andra även fast deras bilar är ökända inom industrin som värdelös kvalitet.

Jag tror mer åt andra hållet att majoriteten av Teslas aktieägare aldrig i hela deras liv varit inne i en annan bilfabrik och har därför fått för sig att alla andra står och bankar med stenar på plåt medans tesla har automatiserat sin produktion.

Handlar inget om "Argumentet som biter" eller "det är ännu dummare att dela med sig av den till mig" detta är ett aktieforum men de visar ganska tydligt att du är här för att försvara "bolaget?" och inget annat.

Jag är här av tre anledningar:

-Underhållningssyfte. Det är kul att läsa om konspirationerna som haters kokar ihop.
-Att skriva något informativt ibland som jag vet stämmer.
-Och sist men inte minst för att det finns minst en moderator på Flashback som avskyr både Tesla och nu mig. Så mycket att de gör avtum på sin kära yttrandefrihet.

Jag förstår att det är svårt för de flesta att se skillnad på effektiviteten som konkurrenternas och Teslas fabriker har, men vi har redan sett resultatet från Shanghai, och det vore oklokt att tro att Berlin och Texas vore sämre. Giga casting och de nya 4680 cellerna är en väldigt big deal.
Citera
2022-04-09, 13:59
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ja. Faktiskt. Den har passerat en gräns för vad jag tror är möjligt. Lägg till filmen från Berlinfabriken.

Men som sagt jag säger inte att kursen kommer att rasa i morgon. Bullish ändå Men mer som filmproducenter.

Då betyder det ju att det som krävs för att du skall ändra uppfattning om "luftslottet" är att videon visar sig vara riktig. Du kanske borde göra ett studiebesök på Berlin fabriken?
Citera
2022-04-09, 14:15
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Då betyder det ju att det som krävs för att du skall ändra uppfattning om "luftslottet" är att videon visar sig vara riktig. Du kanske borde göra ett studiebesök på Berlin fabriken?
Finns det studiebesök vid Berlinfabriken? Det borde kunna hjälpa i utvärderingen av aktiekursen. Journalisterna borde åka på sådana studiebesök varje vecka och ställa viktiga frågor. T.ex hur många bilar producerar ni denna vecka? Kommer ni att stänga pga gasbrist? Etc etc
Senast redigerad av wwr 2022-04-09 kl. 14:20.
Citera
2022-04-09, 14:34
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Finns det studiebesök vid Berlinfabriken? Det borde kunna hjälpa i utvärderingen av aktiekursen. Journalisterna borde åka på sådana studiebesök varje vecka och ställa viktiga frågor. T.ex hur många bilar producerar ni denna vecka? Kommer ni att stänga pga gasbrist? Etc etc

Journalisterna har bränt sina chanser att bygga en god relation med Tesla. De var inte inbjudna till invigningen av vare sig Berlin eller Texas. Det lönade sig inte med alla år av FUD-artiklar.
Citera
2022-04-09, 15:46
Medlem
goosehunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thalamus
Vad har Flashback att säga till om angående detta företag??
Avancerade elbilar känns ju något som borde växa starkt de kommande åren. När oljan stiger i pris och vi möter en eventuell peak oil måste helt enkelt andra lösningar komma.

Tesla verkar ligga väldigt långt framme i utvecklandet av bilar. Speciellt deras Model S ser lovande ut. Den ska dessutom släppas på marknaden nästa år.
http://www.teslamotors.com/models

Ska man vara orolig för oljebolag eller att amerikaner älskar sina högljudda bensinslukare? Kalifornien, där företaget härstammar från, är däremot rätt långt framme när det gäller miljövänligt tänkande.

Med facit i hand - fan vad du var 1a på bollen. Hoppas du köpte på dig aktier i tid och gjorde dig en hacka.
Citera
2022-04-09, 16:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Någonstans mellan Göteborg och Borås. Köper så många tårtor det behövs. Blir det en 1:5 split så händer det väl inom 5 år. Om det blir en 1:10 split så får man ha lite mer tålamod. 😉

I'll be there (jag e seriös )
Kan bjussa på lite cognac med. (Vi åker FSD hem)
Citera
2022-04-09, 16:04
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goosehunter
Med facit i hand - fan vad du var 1a på bollen. Hoppas du köpte på dig aktier i tid och gjorde dig en hacka.
Ja, grattis. Där kan man snacka om trådstart. För ganska exakt 11 år sedan. Aktien var då värd $4.80
Citat:
Avancerade elbilar känns ju något som borde växa starkt de kommande åren.

Tesla verkar ligga väldigt långt framme i utvecklandet av bilar. Speciellt deras Model S ser lovande ut. Den ska dessutom släppas på marknaden nästa år.

https://cleantechnica.com/files/2018/08/Tesla-Quarterly-deliveries.png
Citera
2022-04-09, 16:09
Avslutad
Citat:
Ja. Faktiskt. Den har passerat en gräns för vad jag tror är möjligt.
Du har låg fantasitröskel
Jag tror inte det går att springa 100m under 10 sek... Usain Bolt e CGI
Citat:
Men som sagt jag säger inte att kursen kommer att rasa i morgon.
Imorgon är börsen stängd käre son.
Citera
2022-04-09, 16:09
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ja, grattis. Där kan man snacka om trådstart. För ganska exakt 11 år sedan. Aktien var då värd $4.80

https://cleantechnica.com/files/2018/08/Tesla-Quarterly-deliveries.png
Får inte jag också lite cred? Började köpa år 2020 när kursen låg under $100
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in