Citat:
Åhnej, ingen "ny produkt" som kan konkurrera med alla andra nya bilar på marknaden, som såklart är bättre eftersom karossen formgavs några år senare. För vi vet ju att det är så det funkar. Nyast karossform = bäst och vackrast. Eller...?
Nyast skinande kaross som alla runkar till är Rivian R2. Som i ett test ger avsevärt sämre räckvidd än den "gamla" Model Y, trots större batteri https://x.com/MilMileBattery/status/2082497184109301762
Vi har ju sett den här filmen många gånger nu. "Tesla har inget nytt, nu kommer tesladödaren xx". Tesladödaren kommer, är kass, säljer dåligt till förlustmarginaler och "fasas ut i en ny produktstrategi där vi fokuserar på kärnverksamheten". Fast inte i Rivians fall då, då de endast säljer förlustbringande relativt kassa elbilar.
Nyast skinande kaross som alla runkar till är Rivian R2. Som i ett test ger avsevärt sämre räckvidd än den "gamla" Model Y, trots större batteri https://x.com/MilMileBattery/status/2082497184109301762
Vi har ju sett den här filmen många gånger nu. "Tesla har inget nytt, nu kommer tesladödaren xx". Tesladödaren kommer, är kass, säljer dåligt till förlustmarginaler och "fasas ut i en ny produktstrategi där vi fokuserar på kärnverksamheten". Fast inte i Rivians fall då, då de endast säljer förlustbringande relativt kassa elbilar.
Som att säga att Apple har inte släppt en ny telefon sen 2008, för alla deras telefoner är platta med rundade hörn och en touch screen.
Det är synd att det inte finns fler smarta björnar, för om man vill diskutera Tesla på Flashback så får man nöja sig med det retoriska bottenskrapet. När kursen går ner så letar/hittar de anledningar för att konfirmera sin bias, när det går upp så är det Elon som "pumpar" aktien.
Är man inte det minsta intresserad av att äga aktier i ett företag som fulländat full autonomi så har man enligt mig failat det stora IQ-testet i livet. Skulle Nasdaq fortsätta kräkas pga oro över att AI är överhypat så infinner sig mitt drömscenario att köpa på mig fler aktier mellan $200-300 (och SpaceX under $100. Naturligtvis blir det aldrig riktigt som man vill.