Citat:
Ursprungligen postat av
lundaelev
Tja flashback, hoppas ni haft en bra morgon
Jag har länge haft problem med min vikt och har nu äntligen börjat ta tag i det. Jag började i januari kämpa och bli liksom trånad och speciellt smal till sommaren. Det har gått väldigt bra och jag har nu gått från 107 till 92 kg.
Jag äter generellt uppenbart ganska bra men ibland så faller man tyvärr för fällan och äter sött. Det jag alltid fångar gjort är att bara skita i lunch eller liknande för att jämna ut kcal intaget. Det har än så länge funkar bra men det har ändrats. Äter fortfarande bra men börjar få en extrem ångest och ohälsa när jag äter för mycket, något sött eller inte följer min plan till exakta planering. Jag får ångest varje dag, är ledsen osv. Har ni någon idé hur man kan motarbeta det?
En annan fråga är gällande era tips! Ska till rosegarden och fira min väns 20 års dag på lördag. Jag tänker antingen äta lagom eller bara skiter jag i och spårar totalt. Hur hade ni gjort? Dessutom ska vännen bjuda och lite pinsamt att äta en halv portion då
Så känsligt ämne! Vill du höra eller stänger du av eller blir sur på en? Detta ämne är tabu känner jag.
Jag känner igen det som du beskriver. Nästan alla jag känner tänker likadant som du och är liksom fast år efter år. Tyvärr förblir livet likadant om man inte vill förändras eller så vill man men gör inte tillräckligt mycket.
Du får bestämma dig om du vill ändra uppfattning eller kämpa år efter år i samma ekorrhjul. Typ lära dig varför du tänker som du gör och rätta till de bitarna.
Samma frågor år efter år och vikten kommer tyvärr inte bli mycket bättre.
Jag har svaren skulle jag tro , men jag har inte svaret på varför man inte gör något när man fått svar. Jag är lite äldre och jag kan få samma fråga år efter år av en bekant. Blir tröttsamt. Man vågar ju inte vara rak då man inte vill bli osams och tappa kontakten.